Mercedes przeprowadził dzień filmowy przed GP Hiszpanii
Ekipa z Brackley nie próżnuje przed hiszpańskim weekendem wyścigowym i w środę przeprowadziła niespodziewany dzień filmowy. Podczas niego testowano nowe części, które pojawią się pod Barceloną.Runda na torze Circuit de Catalunya będzie najprawdopodobniej jedną z najważniejszych w 2022 roku. To tutaj zespoły przywiozą największe aktualizacje do swoich bolidów, a ich osiągi będzie można porównać z tymi z zimowych testów.
Swoje poprawki zapowiedzieli już m.in.: Ferrari, Red Bull, Aston Martin, Alpine, Alfa Romeo, McLaren czy Mercedes. Najbardziej oczekiwane są oczywiście te pochodzące z Brackley.
Ekipa Toto Wolffa ma za sobą najgorszy początek sezonu, odkąd w F1 rozpoczęła się era hybrydowa. Przez dłuższy czas próbowała ona tylko zrozumieć swoje problemy z bolidem W13 i dopiero na weekendy na Imoli oraz Miami wprowadziła drobne ulepszenia, które niewiele jednak pomogły.
W Hiszpanii ma natomiast pojawić się znaczący pakiet aktualizacji, który jest ostatecznym sprawdzianem dla Niemców. Nie brakuje bowiem głosów, że jeśli okaże się on niewypałem, skupią się oni już na sezonie 2023.
Zmiany mają być naprawdę radykalne i prawdopodobniej nie będzie wcale chodzić o porzucenie koncepcji z małymi sidepodami, co sugerował Wolff. Pod Barceloną Mercedes ma posiadać lżejsze części, nową podłogę czy tylne skrzydło.
Ten ostatni element był dzisiaj sprawdzany na torze Paul Ricard przez George'a Russella. Niemcy - podobnie jak Ferrari - postanowili wykorzystać drugi dzień filmowy przed GP Hiszpanii, aby przetestować swoje nowości. Pierwszy shakedown przeprowadzili na Silverstone Cirucit minionej zimy.
Środowy test miał zadowolić inżynierów. Wspomniane skrzydło generowało niby mniej oporu, a włoscy dziennikarze sugerują, że dzięki temu bolidy W13 zyskają na prostych około 3/4 km/h. Trochę czasu Mercedes może zdobyć na wprowadzeniu drugiej jednostki napędowej, co też ma wydarzyć się w Hiszpanii.
Bocche cucite in #Mercedes:
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) May 18, 2022
una cosa è certa, la nuova ala posteriore da basso carico ha funzionato un po’ meglio garantendo +3/4 km/h.
In Spagna il nuovo pacchetto da alto carico e la PU2, Mercedes ha usato il previsto filming day come shakedown https://t.co/ooBkdpPA8S pic.twitter.com/kyBy082izn
Filming Day = ✅ Straight on the ✈️ to Barcelona. 💪 pic.twitter.com/30tVz2MvVt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 18, 2022
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz