Alpine kontynuuje proces restrukturyzacji w swoich szeregach
Kolejne zmiany w ekipie z Enstone. Tym razem dotknęły one personelu inżynieryjnego. Pat Fry zostanie bowiem nowym szefem ds. technicznych, a Matt Harman dyrektorem technicznym.Alpine przed sezonem 2022 - podobnie jak miało to miejsce rok temu - przechodzi spore modyfikacje w strukturach organizacyjnych. Z zespołem pożegnali się niedawno Marcin Budkowski oraz Alain Prost. Oczekuje się, że w ich miejsce przyjdzie Otmar Szafnauer, który odszedł z Astona Martina.
Zmiany te są skutkiem działań CEO ekipy, Laurenta Rossiego, które mają im pomóc podczas obowiązywania nowej ery regulacyjnej. Dzisiaj ogłoszono kolejne przetasowania w Enstone.
Dotyczą one personelu wykonawczego. Pat Fry, który dotychczas sprawował rolę dyrektora technicznego, zajmie stanowisko szefa ds. technicznych (CTO). Jego miejsce przejmie z kolei Matt Harman.
Brytyjczyk ma za sobą epizod w Mercedesie, gdzie pracował jako szef działu projektowania układów napędowych. Jego wiedza pozwoli więc zespołowi na lepszą integrację silnika Renault z podwoziem A522. Motor ten - według plotek - ma dysponować zdecydowanie lepszymi osiągami.
Fry będzie natomiast odpowiedzialny za wszystkie działania techniczne w Alpine, począwszy od określania docelowych osiągów pojazdu, po szukanie ulepszeń technologicznych na przyszłość:
"Znacznie wzmacniamy zespół Alpine, stawiając Pata oraz Matta na czele działu inżynierii w Enstone. Ten pierwszy to jeden z najbardziej doświadczonych inżynierów w F1. Z kolei motywacja oraz wiedza Matta okażą się kluczowe w wydobyciu pełnego potencjału z naszych samochodów wyścigowych. Zwłaszcza jeśli chodzi o kwestię integracji podwozia i silnika", przekazał Laurent Rossi.
komentarze
1. Mortimor
Tak mi się przypomniało że PAT i Mat to bohaterowie bajki pt. Sąsiedzi... mam nadzieję, że Ci dwaj beda mieli lepsze pomysły i ich realizację.. ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz