komentarze
  • 1. Harman1997
    • 2021-11-16 19:47:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jesli rbr wymieni silnik w tym sezonie to beda debilami do potęgi. Trzeba bylo wymienic w brazyli i ruszac z 6 miejsca sporo lewis riszal z 10 moejsca.
    Jesli wymienia w katarze to beda debilami do szescianu

  • 2. tysu
    • 2021-11-16 19:54:00
    • *.204.23.37.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Szkoda, że silnik z Silverstone poszedł na śmietnik, bo tak to nie musieliby nic wymieniać.

  • 3. Cadanowa
    • 2021-11-16 19:56:22
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    To samo można powiedzieć o silniku Hama w Holandii. W katarze widziałem nitkę dużo wolnych zakrętów, natomiast Arabia szybki tor bardzo więc zapowiada się ciekawa walka

  • 4. ekwador15
    • 2021-11-16 20:00:35
    • *.legionowodom.pl

    jaka wymiana u Hondy, jak Honda mowila, że oni spokojnie przejechaliby sezon na 3 silnikach gdyby nie uszkodzenia po kolizji w GP wielkiej brytanii. to dali 4 silnik i teraz potrzeba piatego? wszyscy byli zdumieni czemu bottas dostal tyle silnikow a oni przetestowali wszystko na Bottasie i teraz lewis lata po torze, to jest prawdziwy zespol, ktory wymysla, tworzy i walczy, nie zostawia nic losowi.

  • 5. Harman1997
    • 2021-11-16 20:10:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @3 dużo wolnych zakretow w katarze ??
    To chyba widziales tor na ktorym nie beda sie scigac XDD

  • 6. kamil39
    • 2021-11-16 20:12:01
    • *.e-sbl.net

    @3. mistrzu, porównujesz uszkodzony silnik wskutek kolizji do padnięcia silnika z awarii technicznej?
    Ludzie, Wy takie bzdury na serio piszecie, czy wiecznie ktoś chce tylko wyłować gówno burzę?

    Myśle, że Red Bull myślał, że w Brazylii dowiozą dublet i Max będzie miał 30 pkt przewagi, wtedy by mieli spokojne mistrzostwa do końca, teraz przy tym nowym silniku Hamiltona los mistrzostwa nie jest pewny, więc możliwe,l że będzie walka - kto odkręci więcej z silnika i nie **bnie. Hamilton z tego co kojarze dostał tylko spalinowy silnik nowy - ciekawe jak sprężarka, baterie oraz systemu odzyskiwania energii - on je powinien mieć dosyć styrane już.

  • 7. Cadanowa
    • 2021-11-16 20:15:49
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    @5 pomyślałem się, tam są szybkie zakręty ciekawy tor

  • 8. MarPOL_82
    • 2021-11-16 20:20:56
    • *.28.114.43

    Szybkie zakręty w Katarze będą raczej faworyzować Mercedesa. Jednostka Maxa ma już chyba 8 weekendów wyscigowych a musi jeszcze przejechać 3.... Ja nie wiem jak oni chcą to zrobić. Czemu nie wymienili mu silnika w Brazylii wiedząc że Hamilton startuje z tyłu.

  • 9. kamil39
    • 2021-11-16 20:30:27
    • *.e-sbl.net

    Silnik Max miał założony w Rosji, więc 5 weekendów ma dopiero przejechane, myśle ze 8 są wstanie przejechać na spokojnie, pytanie, czy nie chcą też coś podkręcić silnika...

  • 10. Skoczek130
    • 2021-11-16 22:01:44
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    Liczyli po prostu, że dadzą radę w Brazylii dowieźć zwycięstwo. Niestety tempo Merca na nowym, odkręconym silniku było z innej ligi. Zapewne, gdyby mogli cofnąć czas, założyliby jednostkę spalinową i przyjęli karę. Szkoda, bo liczyłem na tytuł Maxa. Obecnie sytuacja dla RBR nie wygląda najlepiej. Ich pakiet, szczególnie nadwyrężony wieloma kilometrami, wygląda blado przy Mercu.

  • 11. Woa-VooDoo
    • 2021-11-16 22:05:39
    • *.interpc.pl

    #4 Przejechać to może i by przejechali na jednym silniku z 10 weekendów wyścigowych, ale eksploatacja a co w związku z tym zużycie silnika, powoduje spadek mocy.

  • 12. Max3
    • 2021-11-16 22:36:45
    • *.strzyzowski.net

    Podejrzewam, że w Katarze będzie się ciężko wyprzedzać. Znaczy utrzymać się za przeciwnikiem w miarę małym odstępie. Do tego nie długa prosta. Wymieniać silnik na ten tor, to jest duże ryzyko moim zdaniem. W MotoGP coś się dzieje, ale to inna bajka

  • 13. T0ny
    • 2021-11-16 22:41:19
    • *.29.65.104.ipv4.supernova.orange.pl

    To oczywiste, że mając jednostkę tylko na 4 wyścigi mogą sobie pozwolić na większe "odkręcenie" jej. Będzie to tym bardziej widoczne w porównaniu z Hondą, która wciąż mieści się w limitach i nie dość, że jest zużyta, to jeszcze pewnie skręcona aby na pewno wytrzymała do końca sezonu. Niemniej, do Brazylii to właśnie jednostka Hondy była lepszym silnikiem jeśli weźmiemy pod uwagę osiągi + niezawodność.

  • 14. Globtrotter
    • 2021-11-16 23:29:57
    • *.satfilm.com.pl

    @1 właśnie o tym pisałem gdzies wcześniej
    umęczona jednostka Red Bulla vs prawie nowa, odkręcona jednostka Merca.
    RBR ma zagadkę.
    Wymienić silnik, startować maksymalnie z P6 i ryzykować, że Mercedes zgarnie dublet z Hamiltonem na P1 czy dalej ciągnąć na obecnej jednostce, wierząc w niezawodnośc Hondy, uniknięcie DNFu i brak spadku osiągów.
    W następnych wyscigach Lewis jest faworytem po tym, co pokazał w Brazylii.
    Przyjmijmy, że wygrywa 2 nastepne GP, Perez lub Bottas zgarniają punkty za najszybsze okrążenia więc przed Aby Dhabi remis i kto dojedzie wyzej ten mistrz. Jednak, jesli choć raz Max by miał P3 a Hamilton P1 to jest na przegranej pozycji przed Grande Finale.

    Podsumowując. Mimo, że Max ma na ten moment przewagę w klasyfikacji, to Lewis jest w lepszej sytuacji w walce o mistrza.
    Jeśli po takim sezonie Hamiltonowi uda się obronić tytuł to bedzie można mówić, że jest GOAT.

  • 15. Rn09
    • 2021-11-16 23:39:58
    • *.

    ekwador15,
    RB chce wymienić silnik zapewne dlatego, żeby zwiększyć osiągi. Nie sądzę, że z powodu awarii. W tym roku pod względem niezawodności Honda sobie dobrze radzi, by nie powiedzieć, że najlepiej z całej stawki. Jednak te silniki, które mają na stanie są już wysłużone, a nowy silnik sam w sobie jest mocniejszy i dodatkowo można go trochę podkręcić, tym bardziej, że pozostały już tylko 3weekendy wyścigowe. Nie wiem czy to jest dobry pomysł by wymieniać już teraz w Katarze (ze względu na specyfikę toru), ale myślę, że na dwa ostatnie wyścigi wręcz powinni. A na ile to pomoże, to już czas pokaże.

  • 16. kiwiknick
    • 2021-11-16 23:40:35
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @14 będzie kozą?
    :)

  • 17. Greek
    • 2021-11-17 08:09:21
    • *.

    Wyprzedzenie całej stawki poprzez po prostu ominięcie każdego rywala na prostej jeszcze nie czyni GOATem :)
    Chyba jedyne wyprzedzanie na dohamowaniu w tym wyścigu to było o ile dobrze pamiętam na Norrisie (który z góry odpuścił).

  • 18. berko
    • 2021-11-17 08:33:02
    • *.

    @17. Greek
    No już, jeszcze coś wymyśl żeby zdeprymować najlepszego kierowcę w GP Brazylii, bo to co napisałeś to trochę za mało.

  • 19. FREVKY

    @17 No spokojnie objechałby Verstappena na dohamowaniu gdyby ten nie zrobił kamikaze. Nie wiem czego jeszcze oczekujesz

  • 20. Harman1997
    • 2021-11-17 09:37:18
    • *.

    @18 lewis wypdzedzal tak sprawnie bo ma teraz poterzny silnik, gdy by nie to, to by tak nie szalal.
    I TO JEST FAKT

  • 21. berko
    • 2021-11-17 09:45:21
    • *.tktelekom.pl

    @20. Harman1997
    Owszem, ale to nie jego wina, że obecnymi bolidami wyprzedza się na prostych przy użyciu DRS.

  • 22. SebastianM
    • 2021-11-17 09:46:26
    • *.

    @4 Dokładnie o tym samym pomyślałem. Bottas był testerem nowych rozwiązań, zdaje się, że hamowania jest zabroniona ( poprawcie mnie , jeżeli się mylę) Lewis dostał przetestowany silnik. Czekam na ruchu RB. Wyjścia są dwa: nowa poorawiona jednostka dla Maxa ( o ile mają coś przygotowane na cito ) ewentualnie kwestionowanie rozwiązań Mercedesa.

  • 23. Konradv15
    • 2021-11-17 11:52:47
    • *.adsl.inetia.pl

    To teraz RBR niech zrobi test nowego ?odkręconego? silnika na Perezie w Katarze i jak zadziała to w następnej rundzie zamontuje u Ver.

    Kurczę mam tylko nadzieję, że będzie jeszcze wyrównana walka w ostatnich rundach między kierowcami?

  • 24. Rn09
    • 2021-11-17 14:30:23
    • *.

    Kto wie czy Mercedes nie będzie wymieniał silnika co weekend. Z taką przewagą w osiągach mogą sobie na to pozwolić. Może taka będzie ich taktyka; wyżyłowany silnik na jeden weekend. RB powinien zrobić to samo.

  • 25. Falarek
    • 2021-11-17 16:01:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z założenia trzy silniki na sezon miały obniżyć koszty. Teraz wychodzi na to że warto dostać karę -5 i startować z nowiutkim podkręconym silnikiem praktycznie co wyścig. Jak dla mnie paranoja.

  • 26. Kamil7
    • 2021-11-17 17:25:19
    • *.

    Dwa wyścigi
    2 x Ham wygrywa
    2 x Max drugi
    Bottas i perez punkt za najlepsze okrążenia i mamy remis na ostatni wyścig.
    W ten oto sposób pierwszy zakręt w ostatnim wyścigu i Max musi się wpakować w Hamiltona, aby obydwoje nie dojechali do mety. Jedyne słuszne rozwiązanie.

  • 27. Skoczek130
    • 2021-11-17 17:55:18
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    @Glorafindel - raczej jak Max się wybroni przed Hamiltonem to będzie GOAT. Obecnie Hamilton ma bolid z silnikiem z innej ligi i Holender musi liczyć, że zwyczajnie będą zmuszeni skręcić jego osiągi.

  • 28. Greek
    • 2021-11-18 00:24:31
    • *.

    @18. berko
    Nie wydaje mi się, że Hamilton czyta te komentarze. Nie rozumiesz o czym mówię? Tak myślałem. To sprawdź sobie w słowniku co to znaczy "deprymować".

    Fakty są takie, że połączenie bolidu o klasę lepszego od wszystkich na torze + konfiguracja toru, spowodowały że po prostu objeżdżał sobie wszystkich na prostych. Fakty są też takie, że gdyby musiał walczyć z innymi kierowcami na dohamowaniach, to to odrabianie szłoby znacznie słabiej i może podium byłoby dobrym rezultatem i to po team orders.
    Fakt jest też taki, że w strategii żadnego z kierowców (prócz Pereza) nie przewidywano walki z Brytyjczykiem i ich zadaniem było po prostu bezpieczne wyjście z manewru Hamiltona.

    Chcesz zobaczyć jak wyglądają wyprzedzania (a nie "omijania"), to wyszukaj sobie jakieś kompilacje Alonso czy Ricciardo. Akurat Hamilton nigdy nie miał wybitnego racecraftu i nigdy mistrzem manewrów nie był. Niektórzy mówią, że inteligentny kierowca, bo odpuszcza kiedy trzeba. Innych krytykują za to, że nie odpuszczają i się rozbijają. A klucz to być takim kierowcą, który nie odpuszcza, ale jakoś się nie rozbija.

  • 29. berko
    • 2021-11-18 08:34:25
    • *.

    @28. Greek
    Oo już trochę lepiej. Jednak dalej uważam, że po prostu przemawia przez ciebie czysta zazdrość. Gdyby to było w odwrotną stronę VER/HAM, mówił byś zupełnie co innego. Ba, gdyby to VER był na miejscu HAM w ten weekend i zrobiłby to samo, to nie tylko na tym forum, ale i we wszystkich mediach związanych z F1 mówiliby o tym bez przerwy. Ale przecież Mercedes z Lewisem już się znudził, więc nie ma co sprawy roztrząsać.
    Chciałem napisać deprecjonować, nie jestem polonistą, pomyłka to ludzka rzecz.

  • 30. Greek
    • 2021-11-19 09:42:12
    • *.dynamic.chello.pl

    @29. Jeśli myślisz, że pisałem ostatnią wypowiedź na twoją prośbę, to się mylisz. Więc nie musisz mnie chwalić, że trochę lepiej.

    Nie, nie jestem fanem VER. Piszę w 100% obiektywnie. Piszesz "gdyby VER był na miejscu HAM" - nie trzeba wcale gdybać. Wpisz sobie w yt "Verstappen charges through the field Sochi 2021" i porównaj te wyprzedzenia z wyprzedzeniami HAM. Hamilton w ogóle nie miał takich dohamowań w Brazylii. Nie wiemy czy w ogóle podejmowałby się wyprzedzania w takim przypadku.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo