Nowy silnik Hamiltona ma posiadać 15 dodatkowych koni mechanicznych
Pojawiły się pierwsze informacje odnośnie poprawek, jakich miał dokonać Mercedes w silniku, który Lewis Hamilton otrzymał przed GP Sao Paulo. Zdaniem włoskich mediów, wspomniana jednostka ma posiadać 15 koni mechanicznych więcej niż ta poprzednia.Mimo wielu przeciwności Lewis Hamilton odniósł bardzo przekonywujące zwycięstwo w niedzielnym wyścigu na torze Interlagos. Brytyjczyk imponował przede wszystkim prędkościami na prostych, o czym mogliśmy przekonać się w już piątkowej czasówce.
Wtedy bez żadnych przeszkód zgarnął nagrodę dla "Króla Prędkości", pokonując aż o 0,438 sekundy Maxa Verstappena z Red Bulla. Biorąc pod uwagę, nikłe różnice, jakie dzieliły dotąd Mercedesa oraz austriacką ekipę i krótką pętlę brazylijskiego obiektu, taka przewaga zszokowała wielu ekspertów.
Dyskwalifikacja z powodu nieregulaminowego tylnego skrzydła nie miała za wiele z tym wspólnego, albowiem Hamilton prawdziwy potencjał swojej nowej jednostki napędowej pokazał w sobotnim sprincie. Siedmiokrotny mistrz świata podczas prawie półgodzinnych zmagań zdołał przebić się z 20. na 5. lokatę.
Wówczas stało się całkiem jasne, że Mercedes musiał wprowadzić jakieś poprawki do swojego silnika. Nawet Valtteri Bottas, który dostał aż sześć takich komponentów w tym roku, nie imponował prędkościami tak, jak Hamilton w Sao Paulo.
Tutaj zahaczamy jednak o bardzo ciekawy wątek. Teoretycznie zespoły (w trakcie sezonu) mogą wprowadzać zmiany tylko po stronie niezawodności motoru, a nie na froncie osiągów. Jedyny wyjątek w tej kwestii dotyczy elementów, które nie zostały poprawione przed sezonem 2021. Z takiej furtki skorzystało niedawno Ferrari. Obaj kierowcy Scuderii od kilku wyścigów ścigają się z ulepszonymi komponentami części hybrydowej, co oczywiście przełożyło się na wydajność całego silnika.
Nie wiadomo, czy ekipa z Brackley takową aktualizację wprowadziła dopiero teraz, ale wiele na to wskazuje. Zdaniem włoskiego Motorsportu, Mercedes w Brazylii "podkręcił" nieco osiągi turbosprężarki, a także zwiększył ciśnienie w komorze spalania.
Poza tym ekipa Hywela Thomasa (szefa działu silnikowego Mercedesa) miała przygotować dla Hamiltona silnik, którego żywotność sięga zaledwie 2500 kilometrów (zazwyczaj sięga 7000 kilometrów). Takie działanie nie było oczywiście przypadkowe, gdyż ta jednostka ma wytrzymać tylko cztery ostanie rundy tegorocznej rywalizacji (teraz już trzy). Dzięki tym poprawkom motor Hamiltona miał zyskać około 15 koni mechanicznych.
Co ciekawe, włoski Motorsport poruszył też wątek ewentualnej kolejnej wymiany silnika w samochodzie Verstappena. Ich zdaniem, chcąc uniknąć niepotrzebnego ryzyka w końcówce sezonu 2021, Red Bull i Honda zdecydują się na takowe rozwiązanie. Holender miałby otrzymać nowe komponenty już podczas weekendu w Katarze.
komentarze
1. Harman1997
Jesli rbr wymieni silnik w tym sezonie to beda debilami do potęgi. Trzeba bylo wymienic w brazyli i ruszac z 6 miejsca sporo lewis riszal z 10 moejsca.
Jesli wymienia w katarze to beda debilami do szescianu
2. tysu
Szkoda, że silnik z Silverstone poszedł na śmietnik, bo tak to nie musieliby nic wymieniać.
3. Cadanowa
To samo można powiedzieć o silniku Hama w Holandii. W katarze widziałem nitkę dużo wolnych zakrętów, natomiast Arabia szybki tor bardzo więc zapowiada się ciekawa walka
4. ekwador15
jaka wymiana u Hondy, jak Honda mowila, że oni spokojnie przejechaliby sezon na 3 silnikach gdyby nie uszkodzenia po kolizji w GP wielkiej brytanii. to dali 4 silnik i teraz potrzeba piatego? wszyscy byli zdumieni czemu bottas dostal tyle silnikow a oni przetestowali wszystko na Bottasie i teraz lewis lata po torze, to jest prawdziwy zespol, ktory wymysla, tworzy i walczy, nie zostawia nic losowi.
5. Harman1997
@3 dużo wolnych zakretow w katarze ??
To chyba widziales tor na ktorym nie beda sie scigac XDD
6. kamil39
@3. mistrzu, porównujesz uszkodzony silnik wskutek kolizji do padnięcia silnika z awarii technicznej?
Ludzie, Wy takie bzdury na serio piszecie, czy wiecznie ktoś chce tylko wyłować gówno burzę?
Myśle, że Red Bull myślał, że w Brazylii dowiozą dublet i Max będzie miał 30 pkt przewagi, wtedy by mieli spokojne mistrzostwa do końca, teraz przy tym nowym silniku Hamiltona los mistrzostwa nie jest pewny, więc możliwe,l że będzie walka - kto odkręci więcej z silnika i nie **bnie. Hamilton z tego co kojarze dostał tylko spalinowy silnik nowy - ciekawe jak sprężarka, baterie oraz systemu odzyskiwania energii - on je powinien mieć dosyć styrane już.
7. Cadanowa
@5 pomyślałem się, tam są szybkie zakręty ciekawy tor
8. MarPOL_82
Szybkie zakręty w Katarze będą raczej faworyzować Mercedesa. Jednostka Maxa ma już chyba 8 weekendów wyscigowych a musi jeszcze przejechać 3.... Ja nie wiem jak oni chcą to zrobić. Czemu nie wymienili mu silnika w Brazylii wiedząc że Hamilton startuje z tyłu.
9. kamil39
Silnik Max miał założony w Rosji, więc 5 weekendów ma dopiero przejechane, myśle ze 8 są wstanie przejechać na spokojnie, pytanie, czy nie chcą też coś podkręcić silnika...
10. Skoczek130
Liczyli po prostu, że dadzą radę w Brazylii dowieźć zwycięstwo. Niestety tempo Merca na nowym, odkręconym silniku było z innej ligi. Zapewne, gdyby mogli cofnąć czas, założyliby jednostkę spalinową i przyjęli karę. Szkoda, bo liczyłem na tytuł Maxa. Obecnie sytuacja dla RBR nie wygląda najlepiej. Ich pakiet, szczególnie nadwyrężony wieloma kilometrami, wygląda blado przy Mercu.
11. Woa-VooDoo
#4 Przejechać to może i by przejechali na jednym silniku z 10 weekendów wyścigowych, ale eksploatacja a co w związku z tym zużycie silnika, powoduje spadek mocy.
12. Max3
Podejrzewam, że w Katarze będzie się ciężko wyprzedzać. Znaczy utrzymać się za przeciwnikiem w miarę małym odstępie. Do tego nie długa prosta. Wymieniać silnik na ten tor, to jest duże ryzyko moim zdaniem. W MotoGP coś się dzieje, ale to inna bajka
13. T0ny
To oczywiste, że mając jednostkę tylko na 4 wyścigi mogą sobie pozwolić na większe "odkręcenie" jej. Będzie to tym bardziej widoczne w porównaniu z Hondą, która wciąż mieści się w limitach i nie dość, że jest zużyta, to jeszcze pewnie skręcona aby na pewno wytrzymała do końca sezonu. Niemniej, do Brazylii to właśnie jednostka Hondy była lepszym silnikiem jeśli weźmiemy pod uwagę osiągi + niezawodność.
14. Globtrotter
@1 właśnie o tym pisałem gdzies wcześniej
umęczona jednostka Red Bulla vs prawie nowa, odkręcona jednostka Merca.
RBR ma zagadkę.
Wymienić silnik, startować maksymalnie z P6 i ryzykować, że Mercedes zgarnie dublet z Hamiltonem na P1 czy dalej ciągnąć na obecnej jednostce, wierząc w niezawodnośc Hondy, uniknięcie DNFu i brak spadku osiągów.
W następnych wyscigach Lewis jest faworytem po tym, co pokazał w Brazylii.
Przyjmijmy, że wygrywa 2 nastepne GP, Perez lub Bottas zgarniają punkty za najszybsze okrążenia więc przed Aby Dhabi remis i kto dojedzie wyzej ten mistrz. Jednak, jesli choć raz Max by miał P3 a Hamilton P1 to jest na przegranej pozycji przed Grande Finale.
Podsumowując. Mimo, że Max ma na ten moment przewagę w klasyfikacji, to Lewis jest w lepszej sytuacji w walce o mistrza.
Jeśli po takim sezonie Hamiltonowi uda się obronić tytuł to bedzie można mówić, że jest GOAT.
15. Rn09
ekwador15,
RB chce wymienić silnik zapewne dlatego, żeby zwiększyć osiągi. Nie sądzę, że z powodu awarii. W tym roku pod względem niezawodności Honda sobie dobrze radzi, by nie powiedzieć, że najlepiej z całej stawki. Jednak te silniki, które mają na stanie są już wysłużone, a nowy silnik sam w sobie jest mocniejszy i dodatkowo można go trochę podkręcić, tym bardziej, że pozostały już tylko 3weekendy wyścigowe. Nie wiem czy to jest dobry pomysł by wymieniać już teraz w Katarze (ze względu na specyfikę toru), ale myślę, że na dwa ostatnie wyścigi wręcz powinni. A na ile to pomoże, to już czas pokaże.
16. kiwiknick
@14 będzie kozą?
:)
17. Greek
Wyprzedzenie całej stawki poprzez po prostu ominięcie każdego rywala na prostej jeszcze nie czyni GOATem :)
Chyba jedyne wyprzedzanie na dohamowaniu w tym wyścigu to było o ile dobrze pamiętam na Norrisie (który z góry odpuścił).
18. berko
@17. Greek
No już, jeszcze coś wymyśl żeby zdeprymować najlepszego kierowcę w GP Brazylii, bo to co napisałeś to trochę za mało.
19. FREVKY
@17 No spokojnie objechałby Verstappena na dohamowaniu gdyby ten nie zrobił kamikaze. Nie wiem czego jeszcze oczekujesz
20. Harman1997
@18 lewis wypdzedzal tak sprawnie bo ma teraz poterzny silnik, gdy by nie to, to by tak nie szalal.
I TO JEST FAKT
21. berko
@20. Harman1997
Owszem, ale to nie jego wina, że obecnymi bolidami wyprzedza się na prostych przy użyciu DRS.
22. SebastianM
@4 Dokładnie o tym samym pomyślałem. Bottas był testerem nowych rozwiązań, zdaje się, że hamowania jest zabroniona ( poprawcie mnie , jeżeli się mylę) Lewis dostał przetestowany silnik. Czekam na ruchu RB. Wyjścia są dwa: nowa poorawiona jednostka dla Maxa ( o ile mają coś przygotowane na cito ) ewentualnie kwestionowanie rozwiązań Mercedesa.
23. Konradv15
To teraz RBR niech zrobi test nowego ?odkręconego? silnika na Perezie w Katarze i jak zadziała to w następnej rundzie zamontuje u Ver.
Kurczę mam tylko nadzieję, że będzie jeszcze wyrównana walka w ostatnich rundach między kierowcami?
24. Rn09
Kto wie czy Mercedes nie będzie wymieniał silnika co weekend. Z taką przewagą w osiągach mogą sobie na to pozwolić. Może taka będzie ich taktyka; wyżyłowany silnik na jeden weekend. RB powinien zrobić to samo.
25. Falarek
Z założenia trzy silniki na sezon miały obniżyć koszty. Teraz wychodzi na to że warto dostać karę -5 i startować z nowiutkim podkręconym silnikiem praktycznie co wyścig. Jak dla mnie paranoja.
26. Kamil7
Dwa wyścigi
2 x Ham wygrywa
2 x Max drugi
Bottas i perez punkt za najlepsze okrążenia i mamy remis na ostatni wyścig.
W ten oto sposób pierwszy zakręt w ostatnim wyścigu i Max musi się wpakować w Hamiltona, aby obydwoje nie dojechali do mety. Jedyne słuszne rozwiązanie.
27. Skoczek130
@Glorafindel - raczej jak Max się wybroni przed Hamiltonem to będzie GOAT. Obecnie Hamilton ma bolid z silnikiem z innej ligi i Holender musi liczyć, że zwyczajnie będą zmuszeni skręcić jego osiągi.
28. Greek
@18. berko
Nie wydaje mi się, że Hamilton czyta te komentarze. Nie rozumiesz o czym mówię? Tak myślałem. To sprawdź sobie w słowniku co to znaczy "deprymować".
Fakty są takie, że połączenie bolidu o klasę lepszego od wszystkich na torze + konfiguracja toru, spowodowały że po prostu objeżdżał sobie wszystkich na prostych. Fakty są też takie, że gdyby musiał walczyć z innymi kierowcami na dohamowaniach, to to odrabianie szłoby znacznie słabiej i może podium byłoby dobrym rezultatem i to po team orders.
Fakt jest też taki, że w strategii żadnego z kierowców (prócz Pereza) nie przewidywano walki z Brytyjczykiem i ich zadaniem było po prostu bezpieczne wyjście z manewru Hamiltona.
Chcesz zobaczyć jak wyglądają wyprzedzania (a nie "omijania"), to wyszukaj sobie jakieś kompilacje Alonso czy Ricciardo. Akurat Hamilton nigdy nie miał wybitnego racecraftu i nigdy mistrzem manewrów nie był. Niektórzy mówią, że inteligentny kierowca, bo odpuszcza kiedy trzeba. Innych krytykują za to, że nie odpuszczają i się rozbijają. A klucz to być takim kierowcą, który nie odpuszcza, ale jakoś się nie rozbija.
29. berko
@28. Greek
Oo już trochę lepiej. Jednak dalej uważam, że po prostu przemawia przez ciebie czysta zazdrość. Gdyby to było w odwrotną stronę VER/HAM, mówił byś zupełnie co innego. Ba, gdyby to VER był na miejscu HAM w ten weekend i zrobiłby to samo, to nie tylko na tym forum, ale i we wszystkich mediach związanych z F1 mówiliby o tym bez przerwy. Ale przecież Mercedes z Lewisem już się znudził, więc nie ma co sprawy roztrząsać.
Chciałem napisać deprecjonować, nie jestem polonistą, pomyłka to ludzka rzecz.
30. Greek
@29. Jeśli myślisz, że pisałem ostatnią wypowiedź na twoją prośbę, to się mylisz. Więc nie musisz mnie chwalić, że trochę lepiej.
Nie, nie jestem fanem VER. Piszę w 100% obiektywnie. Piszesz "gdyby VER był na miejscu HAM" - nie trzeba wcale gdybać. Wpisz sobie w yt "Verstappen charges through the field Sochi 2021" i porównaj te wyprzedzenia z wyprzedzeniami HAM. Hamilton w ogóle nie miał takich dohamowań w Brazylii. Nie wiemy czy w ogóle podejmowałby się wyprzedzania w takim przypadku.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz