W Mercedesie po sprincie nastąpiła poprawa humorów
Zespół Mercedesa po "druzgoczącej" decyzji sędziów, którzy zdyskwalifikowali Lewisa Hamiltona z wyników wczorajszej czasówki za zbyt szeroko otwierający się system DRS, po sprincie kwalifikacyjnym był w znacznie lepszym nastroju. Valtteri Bottas na miękkim ogumieniu ograł na starcie Verstappena i dowiózł cenne trzy punkty do mety, podczas gdy Lewis Hamilton przedzierając się przez stawkę z ostatniego pola na mecie był 5."Dzisiaj kluczowy był start i udało mi się! Zaryzykowaliśmy trochę z miękką opona. Wiedzieliśmy, że na starcie skorzystamy na tym i tak się stało. Potem chodziło już tylko o dotrwanie do końca. Na ostatnich okrążeniach było ciężko, ale Max miał problemy z podążaniem za mną w zakrętach. Jestem zadowolony, że wszystko wyszło perfekcyjnie. Wsparcie kibiców tutaj jest niesamowite. Ogromne podziękowania dla wszystkich, którzy się tutaj dzisiaj pojawili!"
Lewis Hamilton, P5
"Szczerze, dzisiaj nie wiedziałem na co mnie będzie stać. Nie stawiałem sobie limitów ani celów. Gdy stałem na końcu pól startowych zanim ruszyliśmy na okrążenie formujące sądziłem, że może uda mi się dojechać na 10 miejscu i powiedziałem sobie okay, to mój cel, postaram się zajechać jak najdalej, ale nagle zacząłem coraz szybciej jechać i szukałem różnych sposobów na motywację. Nigdy się nie poddaję, nie możemy się poddać. To był ciężki dzień: podczas gdy zespół pracował i rozmawiał z sędziami, ja skupiałem się na pracy z inżynierami i utrzymywałem morale moich mechaników na wysokim poziomie. Skupiłem się na swojej robocie. Nie myślałem o tym wszystkim. Oczywiście to było druzgoczące, gdy usłyszałem werdykt, ale to nie mogło mnie powstrzymać. Trzeba się skupić i przeć dalej. Szybko się zresetowałem, skoncentrowałem na tym co mogę osiągnąć i dałem z siebie wszystko."
komentarze
1. hubertusss
Lewis miał dość łatwe zadanie. Mercedes wydaje się na tym torze mocny. Duża część stawki to zdecydowanie druga liga jeśli chodzi o osiągi. Więc łykał ich po kilku na okrążeniu. W pierwszej 10 zaczęło być trochę trudniej ale np Leclerc czy Noris nawet się nie bronili. Nie tak jak np Sainz przed Perezem na końcu prostej startowej. Odrobił dużo ze strat. Ale wyścig to tez trochę co innego.
Jeśli chodzi o Bottasa. To Niby zyskał. Ale Max dużo nie stracił. Pojedzie z lewej strony. Z esek Senny wyjedzie po wewnętrznej. A jeśli nie wyprzedzi do tego czasu Bottasa to schowa się za nim na prostej s i spróbuje na do hamowaniu. Zobaczymy.
2. hubertusss
Trzeba też dodać, że kierowcy Mercedesa mieli przewagę mieszanki.
3. sliwa007
Świetna jazda Hamiltona, nie jest łatwo pozbierać się po takiej karze a on nie dość, że się pozbierał to jeszcze zdemolował 2/3 stawki.
Szkoda tylko, że w międzyczasie protegowany FIA dorzucił kolejne 2 pkt do przewagi w klasyfikacji a jutro dorzuci kolejne.
4. Mayhem
@2 Przewagę mieszanki ? Bottas może tak bo startował na miękkiej ale używanej, a Lewis tak jak większość na pośredniej.
5. hubertusss
@4 no i ta miękka używana pomogła mu na starcie i na początku sprintu. A potem zaczęła się kończyć. I Max go zaczął doganiać. Hamilton zaś korzystał z przewagi Mercedesa nad resztą stawki. Do pierwszej 10 szło mu elegancko bo wiadomo jakie auta tam jechały. Potem zaczęło się robić trudniej. Ale stawka była tak gęsta, że niemal na każdym kółku pomagał mu drs. No i przede wszystkim widać, że na tym torze Mercedes jest mocny.
6. Mayhem
@5 No tak ale napisałeś kierowcY, a tylko Bottas miał miękką (używaną przypominam) i Max nie zaczął go doganiać kiedy mu się kończyły bo mniej więcej od połowy sprintu był na sekundę za nim, wszystko było kontrolowane przez jednego i drugiego. Bottas mógł w każdej chwili podkręcić tempo ale nie musiał bo wiedział, że Max go nie dopadnie na prostej, tak samo jak Perez nie mógł Sainza.
7. Angry Tiger
Żałosnych wypocin i gorzkich żali @sliwa007 ciąg dalszy. W ogóle fanatycy Hamstera i oszukującego Mercedesa za bardzo wzięli do siebie nazwę "Dziel Pasję". Bo co prawda dzielą pasję. Ale pasję do wzdychania przed przereklamowanym mistrzem najszybszego bolidu...
8. Shadow 75
hubertusss .... Czytam Twoje komentarze i zastanawiam się czy w ogóle zdajesz sobie sprawę z tego co piszesz. Każdy kolejny zaprzecza wcześniejszemu.. Twoje wywody są pozbawione sensu i logiki. To piszesz o przewadze mieszanki Mercedesa, to znowu że mieli używane komplety.... Kompletny to jest groch z kapustą w Twoich postach. Prawda jest taka że Mercedes znacząco poprawił osiągi swoich bolidów. I nie mówię o prostej. Po prostu bardzo znaczący zyskali na przyśpieszeniu. Dowodem Bottas który dogonił i wyprzedził na starcie Maxa wcale nie korzystając z jego "tunelu aerodynamicznego" a przeciez Bottas prawie zawsze slabo startuje. znacząca jest też info że Mercedes poprawił hamulce - będą mogli później hamować do zakrętów a to bardzo ważne. No i końcówka sprintu - Botkowi kończą się opony, kierowca z niego raczej mierny, a mimo to Max nawet z DRS nie może go dogonić. Wyglądało to troszkę jak by Boti się z nim bawił dbając o swoje opony. Muszą być bardzo mocni. I Red Bull już to wie dlatego ujawnia tak zwane tajemnice Poliszynela. To że skrzydła uginają sie coraz bardziej w miarę używania w kilku wyscigach jest jak najbardziej normalne i wiąże się ściśle z plastycznością WSZYSTKICH znanych materiałów. Jeśli skrzydło Hamiego ugina się za mocno o 02mm (sic) to jak to można zauważyć "gołym okiem"?? To nie możliwe. TRZEBA o tym wiedzieć.
9. MarPOL_82
Oczywiście uśmiałem się jak zwykle ;) Mercedes albo przypadkiem jest mocny, albo inni to jacyś kierowcy drugiej kategorii albo jeszcze inny przypadek. Jak RB zostawia wszystkich z tyłu to tylko geniusz Maxa. Hipokryzja level hard :)))
10. MarPOL_82
@7 Ty żałosny człeku vel bargiel widzę że na każdym portalu szerzysz te swoje złote myśli. Może kolejny ban ?
11. jogi2
Nie oszukujmy się. Mercedes na DRS jedzie z 20km-30km/h ? Szybciej niż reszta. Mijał wszystkich jak tyczki. RB na DRS ledwo co zbliża się do Mercedesa bez DRS.
Tor i miejsce do wyprzedzania pasuje Mercedesoowi jakby był pod to zrobiony.
12. hubertusss
@11 dokładnie ten tor pasuje Mercedesowi i tyle.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz