WYNIKI Walencja [ 21 lutego 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:12.258 | 59 |
2 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:12.293 | 70 |
3 | C.Klien | BMW Sauber | 1:23.857 | 32 |
#3 dzień testów zespołu BMW Sauber
Zespół BMW Sauber równolegle z innymi zespołami F1, samotnie testował na torze pod Walencją. Dzisiaj po raz pierwszy za kierownicą F1.08 usiadł nowy kierowca testowy zespołu- Christian Klien.Niemiec przejechał dzisiaj 59 okrążeń na najlepszym uzyskując czas 1:12,258. Robert Kubica przejechał nieco więcej kółek- 70, tracąc do swojego starszego kolegi niecałe 0,05 sekundy. Obaj kierowcy dalej pracowali nad ustawieniami F1.08.
Mimo iż warunki pogodowe podczas trzydniowej sesji testowej w Walencji nie były idealne, kierowcy i inżynierowie zdołali zebrać wiele użytecznych danych odnośnie zachowania bolidu.
Zespół BMW Sauber będzie ponownie testował w przyszłym tygodniu, kiedy to na torze pod Barceloną odbędą się ostatnie testy przed wielkim otwarciem sezonu w Melbourne.
komentarze
1. kuszner
hmm wyniki nie zachwycaja... :/ jednak powolutku ida do przodu. na Ferrari BMW i chyba Williamsa to bedize za malo
2. lako
Nick pierwszy raz od początku testów przed Robertem :) (Jeśli dobrze pamiętam)
3. djmarquss
Już tylko 25 dni dzieli nas od poznania prawdy.
Wydaje mi sie że Robert pokaże na 100% swój potencjał i to on jako pierwszy w BMW Sauber stanie na najwyższym pudle
4. badylek
czy to juz są ostatnie
testy przed pierwszym wyscigiem ?
5. mpstir
Na stronie www.f10.pl jest wypowiedź Alonso, który powidział o BMW:„Są bardzo szybcy”, powiedział. „Zawsze jeżdżą z pełnym bakiem, a mimo to uzyskują świetne czasy.”
Alonso twierdzi również, że Renault wciąż ma spore straty do najlepszych i widzi swój zespół w środku stawki.
„Gdzie jesteśmy? Myślę, że daleko z tyłu”, powiedział podczas testów w Barcelonie. „Na pewno nie jesteśmy w stanie zagrozić McLarenowi, Ferrari i BMW.”
Ciekawe, czy stwirdzenie, że BMW jeździ z pełnymi bakami jest prawdziwe? Jeżeli tak to bęci ciekawie.
6. djmarquss
badylek, pisze wyżej że bedą jeszcze jedne testy przed wielkim otwarciem
7. f one
jak zwykle BMW ZEBRLO CENNE INFORMACJE niech wreszcie napisza jakie . np czy czasy sa wynikiem jazdy na pełnym baku
8. wychyl
Widze ze f108 jest calkiem bezawarajny :) mam nadzieje ze tak jak przebiegaja testy (czyli bezawaryjnie) to tak samo beda przebiegaly wszystkie GP w tym sezonie :) Bo zauwazylem ze Scuderai Ferrari ma leciutkie problemy z awaryjnoscia. Podsumowujac wydaje mi sie ze konkurencja dla BMW beda MC, Williams i Reanult. Jezeli SF nie bedzie mialo wiekszych awarii to bedzie bezkonkurencyjne :)
9. misiek
dokładnie tak pierwszy raz Nick lepszy od Roberta... a Williams jak narazie daje rady :)
10. zibi55
mpstir - czy przypadkiem nie pomyliłeś się z nazwą strony ??? Bo nie ma takiej www.f10.pl
11. Ziobul
Pewnie chodziło o www.f1.v10.pl :-)
12. Tomyy
Lepszy ale tylko o zaledwie 0,05s :) miał fuxa ;)
13. Tomyy
a dokładniej 0.035 sec :)
14. Borg
No dobra udalo mu sie tym razem :-P Dzisiaj pewnie Robert rozmarzyl sie o miss Polonii co do niego przyjedzie na pierwszy GP, dlatego sie rozkojarzył :-]
15. Borg
Notabene nie wiem jak było z warunkami tym razem na torze, ale czasy poprawili o około 0,7 sekundy z poprzedniego dnia. Pogoda? Czy może nowe ustawienia bolidu?
16. mpstir
Sorry! Oczywiście chodziło o stronę www.f1.v10.pl
17. totalfun
Już raz w początkowych testach (tylko raz) Nick był szybszy od Roberta.
18. ukero
Czy oficjalny rekord toru -Rekord okrążenia: Giancarlo Fisichella 1:15.641 (2005) - jest prawdziwy?
19. Rege
A wracajac do tych pełnych baków to podobno własnie prawda ze BMW tankuje do pełna A skoro tak to bedzie piekne otwarcie sezonu 2008 w wykonaniu BMW Sauber F1 Team
20. dragomirov
pisałem wcześniej że BMW ukrywa prawdziwe walory bolidu, bo w zespole zbyt równo śpiewają tą samą melodię. Będą mistrzami świta.
21. dragomirov
a tak nie wielka różnica w czasach pomiędzy Nickiem a Robertem wynika tylko z tego, że bolidy są perfekcyjne. Nick jak chce to potrafi dobrze jechać a tym bardziej na pustym torze bez stresu.
22. kotu
możliwe, że takie wypowiedzi Alonso są nastawione na dezinformacje. Sami wiecie jaka jest F1. Intryg nie brakuje :P A poza tym to faktycznie blisko siebie byli dzisiaj obydwaj kierowcy BMW Sauber. Jeżeli tak też bedzie na torze to całkiem możliwe, że Nick z Robertem sie troszke pościgają :P
23. dragomirov
zwróćcie uwagę na różnicę w czasach pomiędzy klienem, który jeździł już bolidami a zawodowcami.
24. kotu
tzn. w wyścigu nie na torze :P
25. granat88
duzo lepsze czasu niz wczoraj.. BMW idzie do przodu
26. Ziobul
Klein jeździł na mokrym torze. Gdyby jeździli przy porównywalnych warunkach to 11 sekund oznaczałoby, że równie dobrze jako testera mogą zatrudnić moja teściową.
27. materazzi
cienizna
28. walerus
bolid jest nie poznany do końca przez kierowców BMW - co dopiero mówić o recydywiście Klienie...;-)
29. Tanis
Mnie ciekawi dlaczego BMW nie używa w testach kołpaków na koła. Jeśli jest taj jak mówił Rampf to one powinny wyraźnie pomagać ( 0,2s/okr.), a tu nic , nie testują ich. Nawet nie widziałem by trenowali na pit stopach zmianę kół z kołpakami. Nie wiem czy robią to specjalnie by się zamaskować, czy po prostu te kołpaki nic nie dają, albo poprawiają czasy na okrążeniu, ale psują jakiś inny parametr np. chłodzenie hamulców nie jest tak dobre jak powinno być, lub może jeszcze coś innego. Faktem jednak jest, że na początku kołpaki mieli, a teraz w ogóle ich nie widać. Jeśli zależy im na każdym ułamku sekundy to czemu, nie wykorzystują wszystkiego co mają ??
30. dsu1
Tanis-witam- są tylko dwie możliwości albo zastosowali dodatkowe części mające poprawić stabilność balansu i z kołpakami nie mieścili by się w regulaminowej wadze (te kołpaki trochę ważą bo konstrukcja tego ustrojstwa to owiewka zintegrowana z piastą ) albo faktycznie się maskują i nie chcą pokazywać tych 0,2sek które dodatkowo poprawiły by czasy. Ja skłoniłbym się do tego drugiego bo niby czemu miała by służyć wypowiedź Alonso że BMW jest bardzo szybkie i jeżdżą cały czas załadowani paliwem. Już dawno o tym pisałem i nawet nie zdziwiła mnie jego wypowiedź to jedyny kierowca co nie dał się zwieść taktyce BMW bo reszta uważa że ekipa z Hinwill naprawdę boryka się z duzymi problemami. BMW nigdy nie testowało szybkich przejazdów na testach bo i po co , jaki byłby tego cel ? maksymalne obciążenia dla auta to pełny bak stare opony i od razu wychodzi wszystko to co trzeba poprawić to przecież tak logiczne. Pierwsze szybkie kółko zobaczymy w Australii w sobotę na treningu przed kwalifikacjami i to też jeszcze nie będzie 100% BMW. Dla zainteresowanych chciałbym przypomnieć że po testach w Barcelonie 1 marca BMW wybiera się an lotnisko w Manorce (Hiszpańska wyspa na morzu śródziemnym ) by w tajemnicy dokonać jeszcze jednego w odosobnieniu szlifu w ustawieniach prędkości i przyspieszeń- pozdrawiam
31. totalfun
Z tymi kołpakami to trochę porażka. Przypomnę że na oficjalnej prezentacji, podczas przejazdu Nicka, jeden odpadł. He,he
32. fagorn
dsu1: obyś miał rację co do taktyki BMW, bo jeśli będziemy mogli liczyć tylko na awarie SF i Mc (ewentualnie Renault i Williamsa), to Roberta chyba szlak trafi i zacznie bluzgać... On na pewno cały czas pamięta Monze '06 a ubiegły sezon był przecież dla niego raczej średni;)
33. rafalsz1993
Na pewno Robert pamieta też Szanghaj 07.
34. hot dog
No to ja tak troszke na odmiane do dsu1
Otoz jezeli prawda sa problemy z balansem to powinni jednak dokonac testu krotkiego przejazdu lekkim bolidem bo skoro teraz tego nie robia to co bedzie pozniej ....
35. fezuj
@kuszner- "hmm wyniki nie zachwycaja." a mógł byś sprecyzować co masz na myśli? bo ja tylko zerknąłem na testy z dnia poprzedniego i one były sporo gorsze choć całkiem niezłe.
36. kuszner
tak ale nijak maja sie do bodaj 1.11.00 mclarenow sprzed kilku dni.. i jakos nie przekonuje mnie to ze jezdza niby z pelnym bakiem. nikt z BMW tego za bardzo nie potwierdzil
37. dsu1
hot dog- myślę że to robią dlatego testują w odosobnieniu w końcu nikt tak na prawdę nie wie nad czym oni pracują i możemy tylko gdybać bo i tak wszystko co wiemy wychodzi od ludzi z publicrelations Bmw. To o czym pisałem odnosiło się do testów wspólnych gdzie na 100% nie jeździli pojedynczych szybkich kółek i to wiedza którą dysponujemy z niezależnych od BMW źródeł prasowych. Wypowiedź Alonso(Są bardzo szybcy z dużą ilością paliwa. Czasami patrzysz na czasy, i widzisz co zrobili podczas długich przejazdów, 25 czy 30 okrążeń. To jest 60 lub 70 kilogramów paliwa. Zaskoczyli mnie najbardziej na dwóch czy trzech ostatnich testach.” ) też dotyczy tylko tych wspólnych testów bo nie ma takiej możliwości aby wypowiadał sie na temat testów na których nie był. Moim zdaniem na rozpoczęcie sezonu BMW wystrzeli jak z procy i zadziwi wszystkich tym bardziej że większość mediów zajmujących sie F1 nie widzi lub nie chce wiedzieć tego czym BMW dysponuje i jak widać tylko jeden Alonso "zwęszył pismo nosem" to dobrze niech wszyscy myślą po swojemu a ekipa z Hinwil robi swoją robotę nie zważając na to co robią inni- pozdrawiam. Ps: być może w zostanę skarcony za swoje przemyślenia na początku sezonu ale i tak nie ma w tym kraju bardziej wierzącej w ten zespół osoby jak ja
38. yaneq
dsu1: nie mam zdania na ten temat, ale być może, że masz rację. inaczej- obyś miał rację. tymczasem 22 dni do Q
39. hot dog
dsu1 oczywiscie zycze sobie takiego rozwoju sytuacji dotyczacej BMW a potwierdzeniem tego moze byc chociazby zeszly sezon, gdzie niemalze kazdy team w testach przed wyscigowych jezdzil z pustym bolidem a BMW konsekwetnie robilo symulacje wyscigu.pozdrawiam
40. przesio
a myslalem ze bmki maja 3 samochody :D
41. Borg
@dsu1 - masz spore pojecie o F1, milo sie Ciebie czyta - a to cieszy :]
42. dziarmol
BMW szykuje sporą niespodziankę tak mi się wydaje >
43. lewusFIA
@ dsu1 : to co napisałeś to przykład logicznego, bezstronnego ( mimo kibicowaniu BMW) myślenia i dedukcji. Ja też uważam, żę BMW zaskoczy wszystkich na plus, i to mocno. pozd.
44. walerus
dsu1 - większość życzy BMW dobrze ale nie mówi tego tak głośno jak Ty.....;-)
45. dsu1
Dziękuję wam wszystkim za tak miłe posty pod moim adresem. Ktoś napisał że dysponuje dużą wiedzą o F1 ale to nie jest tak do końca dalej się uczę i bardzo chętnie czytam wypowiedzi innych użytkowników tego i innych forów poświęconych tematyce F1. Nie można też specjalizować sie we wszystkich dziedzinach życia tego sportu bo to wręcz niemożliwe. Tylu ludzi jest zatrudnionych w każdej ekipie każdy od innej dziedziny i każdy z nich jest elementem układanki która tworzy całość czyli samochód i efektem tej pracy jest wynik końcowy. Mam zasadę nie wypowiadać sie na tematy których nie znam dogłębnie dlatego nie wypowiadam się pochopnie na temat innych zespołów F1. Tym jedynym ukochanym zespołem jest BMW i to nie tylko ze względu na samego Roberta. Jeżeli ktoś naprawdę zada sobie tyle trudu co ja śledząc każdy krok BMW Saubera nawet w sezonie ogórkowym od razu pokocha tą drużynę. Wbrew panującej opinii wywołanej przez niektóre media atmosfera tam panująca jest wzorcowa. Kiedy praca to nie ma sentymentów ale po pracy prawdziwa rodzinna atmosfera. Miałem okazję oglądać zdjęcia jak Mario wraz z Robertem na jakiejś imprezie tańczyli pod pachę (na pewno byli po małym piwku). Ponadto żaden Team F1 nie zadał sobie tyle trudu żeby dać kibicom coś więcej niż tylko sensacyjne artykuły afery itp. Miasteczko Pit Lane Park to strzał w dziesiątkę możliwość zobaczenia swoich idoli na żywo dotknięcie tego nie osiągalnego dla przeciętnego kibica rzeczy o której marzył - mam przemiłe i fantastyczne wspomnienia z tej wizyty- dlatego kocham tez zespół i jestem jego kibicem na dobre i na złe nawet jak Kubuś opuści ten zespół czego mu nie życzę- pozdrawiam
46. arek.jan
trochę mnie przeraza że Nickowi udało się pojechać szybciej od Roberta i jak ktoś już pisał że on się do testów za bardzo nie przykłada to chyba pokazał że jednak potrafi jeździć.
47. Marti
dsu1 - ja się przyznam bez bicia, że mnie również miło czyta się Twoje komentarze ;-). Mam do Ciebie prośbę: jeśli jesteś zarejestrowany tutaj również na forum, to odezwij się do mnie na PW. Jeśli nie, to na www.robertkubica.blog.onet.pl znajdziesz namiary do mnie. Mam do Ciebie sprawę związaną z powyższym tematem.
48. walerus
dsu1 - po prostu się wzruszyłem czytać twojego emaila...
49. grzesiekstaw
No miejm nadzieje że dsu1 pisze prawde:D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz