Red Bull zaprzecza jakoby Honda poprawiła moc silnika
Zespół Red Bulla kategorycznie odrzuca sugestie jakoby poprawki wdrożone do silnika Hondy poprawiły osiągi japońskiej jednostki.Na torze we Francji ku zaskoczeniu wszystkich Red Bull nie był chłopcem do bicia dla Mercedesa i w pięknym stylu odpłacił się rywalowi za przegraną z Hiszpanii.
Tak dobra forma Red Bulla zbiegła się w czasie z wdrożeniem nowego silnika Hondy, co automatycznie wywołało falę spekulacji na padoku. Producenci silników nie mogą bowiem rozwijać swoich konstrukcji pod kątem poprawy osiągów w trakcie trwania sezonu. Mogą jedynie wprowadzić poprawki dotyczące niezawodności jednostki.
Z tej furtki skorzystała właśnie Honda co niezbyt dobrze zostało przyjęte przez Mercedesa.
"Oni zrobili ogromny postęp ze swoim silnikiem" mówił Toto Wolff cytowany przez fińskie MTV.
Takie zarzuty bardzo szybko odpierał Christian Horner z Red Bulla: "Nie możemy wprowadzać poprawek do silników, więc nie wiem o czym on mówi."
"Korzystaliśmy tutaj z cieńszego tylnego skrzydła i dlatego nasza prędkość na prostych była tak dobra. Honda robi świetną robotę, ale nie poprawiliśmy mocy silnika."
Bez względu na powód nagłej poprawy osiągów Red Bulla, zrobiła ona spore wrażenie na Lewisie Hamiltonie.
"Nagle byli od nas szybsi o 0,3 sekundy na prostych" mówił mistrz świata, który decyzją inżynierów Mercedesa na torze Paul Ricard korzystał z pakietu o podwyższonym docisku. "Musimy przeanalizować czy stało się tak za sprawą tylnego skrzydła, czy powodem było coś innego."
Innym wyjaśnieniem takiego stanu rzeczy jest fakt, że Red Bull nie chce odpuszczać rozwoju RB16B, podczas gdy Mercedes już w dużej mierze zawiesił swoje prace nad tegorocznym projektem, skupiając się na kolejnych latach.
"W 100 procentach skupiamy się na przyszłym sezonie" mówił Wolff dla Corriere dello Sport. "Musimy pamiętać, że mamy wiele sezonów przed nami. Właśnie dlatego skupiamy się na tym, aby prace przy ustawieniach i oponach, a nie aerodynamice przebiegały szybciej w tym sezonie."'
Udane podcięcie Lewisa Hamiltona przez Maksa Verstappena jest szeroko komentowane po wyścigu we Francji, a kierowca Mercedesa już spodziewa się trudnych kolejnych wyścigów.
"[Red Bull Ring] To tor, który wymaga mocy" mówił 7-krotny mistrz świata. "Mamy tam długie proste, więc będzie podobnie."
"Mamy trzy dni, aby zobaczyć czy możemy coś poprawić. Być może, jeżeli wszystko zmaksymalizujemy, uda nam się zmusić ich, aby zapracowali na swoją gażę."
komentarze
1. tysu
Ten Mercedes na czele z Lewisem jest już żałosny.
2. MattiM
Wolff jak zwykle pieprzy bzdury. Boli go, że skończyła się dominacja Mercedesa.
3. zgf1
Jak nie skrzydla to silnik, wszyscy naginaja przepisy poza biednym Mercedesem. Niech lepiej sobie popatrza na swoje przednie skrzydlo czy przypomna pewne testy opon...
4. Kormak
Red Bull robił dokładnie to samo gdy była dominacja Mercedesa. Każdy zespół szuka luk w przepisach i zgłasza niejasności u konkurencji.
Chociażby rok temu DAS ale tutaj Mercedes był przygotowany perfekcyjnie.
Silnik Ferrari też był zgłaszany przez Red Bulla i komentowany wielokrotnie że oszukają. Akurat ta sprawa się inaczej skończyła chociaż i tak czapki z głów za pomysłowość inżynierów Ferrari.
Za rok coś mi się wydaje że szara strefa zawita do działu zawieszenie.
5. rowers
Czy Wolff mówił o jakimś zwiększaniu mocy? Mówił, że zrobili postęp. Można przecież wprowadzać poprawki niezawodności, dzięki którym można podkręcić silnik, a co za tym idzie zrobić postęp pod względem wydajności.
6. Krukkk
Kiedy Ferrari, Honda i Renault zblizali sie osiagami swoich agregatow napedowych do granicy ok 900KM, wtedy Niki Lauda zaprzeczal jakoby Mercedes przekroczyl granice 1000KM.
Postep jest widoczny golem okiem, ale trzeba przyznac, ze juz w zeszlym sezonie agregat Hondy pokazywal odpowiednia moc z tym, ze RBR borykal sie z balansem i pakietem areodynamicznym.
Nie potrzeba opinii Toto i Lewisa-sama Honda przed sezonem zapowiadala atak z grubej rury. Oby tak dalej!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz