komentarze
  • 1. Raptor202
    • 2021-05-25 11:48:41
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Mercedes złapał się na tym, na czym zwykle wygrywa - nieśmiertelne opony jak zwykle wystarczyły na znacznie więcej kółek, niż przewidziano w śmiesznych założeniach w Pirelli. Dzięki temu kierowcy, których Hamilton miał podciąć, jechali sobie na luzie nawet lepszym tempem.

  • 2. hubos21
    • 2021-05-25 12:03:38
    • *.8.182.156

    Nic tutaj się nie zgadza, HAM nic nie mówił o zużytych oponach, w przeciwieństwie do BOT, poza tym często często jechał dużej niż zespół chciał i dobrze na tym wychodzili a nawet na zużytych potrafił rekordy kręcić, bolidy przed nim raczej go nie blokowały bo tempo miały dobre

  • 3. dami14321
    • 2021-05-25 12:24:30
    • *.45.118.118

    Hamilton chcial jechac dalej na tych oponach, zrobil by jeszcze 6-7 okrązen i wyjechal by na 4-5 miejsu na luzie, podobnie jak Perez ktory przeciez jechal za nim.

  • 4. Aeromis
    • 2021-05-25 12:53:26
    • *.adsl.inetia.pl

    Podejrzewam, że Mercedes uznał jak zawsze - mamy super bolid, spoko, wyprzedzimy. Przyszła kryska na Matyska.

  • 5. dexter
    • 2021-05-25 13:30:39
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Coz, roznica miedzy klasycznym undercut i klasycznym overcut (zjezdzam wczesnie do boksow i jade szybciej lub zostaje dluzej na torze i jade szybciej), to bardzo specyficzne zjawisko na petli w Monaco. Pit stop w Monaco musi miec dobry powod.

    Undercut oznacza, ze kierowca X podaza za poprzedzajacym pojazdem Y, wczesnie zjezdza do boksow, tzn. zanim poprzedzajacy pojazd Y odbije do alei serwisowej. Nastepnie kierowca X wykona szybkie okrazenie na swiezym, bardzo dobrym komplecie ogumienia i w ten sposob po prostu wyprzedzi kierowce Y. W Monaco bylo troche inaczej.

    Sebastian Vettel np. nadrobil 6 sekund w ciagu 3 okrazen do Lewisa Hamiltona, gdy Brytyjczyk byl na swiezych oponach. Rownanie nie moze przebiegac dobrze, jesli pojazd jest wolny i ma mniejsze osiagi niz oczekiwano. Wtedy okrazenie out-lap nie bedzie wystarczajaco szybkie i dlatego wszystko sie pomieszalo. Zwlaszcza, gdy pojazdy z tylu maja wiekszy potencjal i moga swobodnie jechac przed siebie, tzn. sa o 2 sekundy szybsze i moga wykonac overcut. Dlatego pojawily sie dziwne zmiany. Perez zyskal najwiecej, bo najdluzej pozostal na torze. Potem wyjechal przed cala grupa, a Lewis z tylu nadal przez radio: "Co Wy tam robicie? Stracilem trzy miejsca, tak nie moze byc!"

    Niestety, ale niekiedy tak bedzie. To rzecz specyficzna dla Monaco. Na innych torach mozna troche latwiej wrocic do wyscigu, korzystajac ze strategii. Tutaj duza role odgrywa dobry powod. Jest jeden postoj, tzn. jedna szansa, ktora decyduje o zwyciestwie lub porazce. Nastepny wyscig w Baku bedzie rowniez specyficzny, poniewaz petla ma bardzo szybkie i bardzo powolne pasaze. Asfalt wybacza bledy i nie jest bolesny dla opony.

    Lewis Hamilton wlasciwie dostal zaproszenie do boksow troche za wszesnie, przez co stracil kilka pozycji. To nie bylo dobre, patrzac z punktu mistrzostw swiata - tym bardziej, ze Leclerc odpadl, Bottas odpadl... Niestety nie byla to dobra droga dla Hamiltona. Ale: tak samo czesto Mercedes poprowadzil Lewisa w druga strone, tzn. poprzez wlasciwe decyzje strategiczne. Tak bylo w tym roku i On tez o tym wie. Dlatego druzyna razem wygrywa i razem przegrywa. Jak to mowia: w dobrych i zlych czasach. A to jest widoczne u obu pilotow Mercedesa - kierowcy wiedza, ze na zespole mozna polegac.

  • 6. WDrake
    • 2021-05-25 13:39:09
    • *.40.0.168

    a moze HAM specjalnie był blokowany by stracił więcej pkt?

  • 7. hubertusss
    • 2021-05-25 16:06:17
    • *.17.172.2

    @5 tu nie potrzeba wykładów kopiowanych nie wiadomo skąd i tłumaczonych internetowym translatorem. Sprawa jest prosta jak cep. Hamilton i jego samochód nie mieli szybkości na tym torze. Widać to był w kwalifikacjach i wyścigu. Czy Hamilton zjechał by szybciej czy został dłużej to i tak nie było konkurencyjności. Jedyne co może tłumaczyć Mercedesa to to, że widząc brak szybkości u Hamiltona i to, że utknął chcieli spróbować na innej mieszance w innej pozycji w stawce. Co też nie wyszło.

  • 8. ekwador15
    • 2021-05-25 19:46:04
    • *.aa.ipv6.supernova.orange.pl

    w kwalifikacjach jeździli po kilka kolek zeby rozgrzac miekkie opony a w wyscigu liczyli, ze twarde zadzialaja od 1 zakeetu i wykreci dobry czas by przeskoczyc gasly. bylo zalozyc chociaz posrednie a nie twarde. moze pojechalby szybciej a tam zabraklo z sekunde. bledna strategia zarowno w hiszpanii jak i tu w monako.

  • 9. sliwa007
    • 2021-05-25 20:02:18
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    8. ekwador15
    Dokładnie tak. Obserwowałem stratę Hamiltona do Maxa na kółku wyjazdowym i pomimo świeżych opon Hamilton cały czas tracił. Na tym torze nie byli w stanie wykorzystać potencjału opon od razu na kółku wyjazdowym stąd próba podcięcia nie miała prawa się udać.
    Mercedes na tym torze miał ogromne problemy, nie byli nawet drugą siłą w stawce. Nie potrafili znaleźć optymalnych ustawień, nie potrafili odpowiednio szybko dogrzać opon i w takich warunkach układanie strategii jest trudne. To tylko pokazuje jak bardzo Mercedes stracił na zmianie przepisów, nie rozdają już kart, nie mają najlepszego bolidu a w takich warunkach o błędy bardzo łatwo.

  • 10. TomPo
    • 2021-05-25 23:30:53
    • *.hiperz.com

    Spartolili i tyle.
    Powinni zrobic dokladnie to samo co RBR z Perezem.
    Pooszczedzac opony, poczekac az inni zjada po twarde i wtedy wykrecic kilka kolek kwalifikacyjnych na miekkiej i zyskac te kilka sekund przewagi i zjechac po twarde.
    Tak zrobil RBR z Perezem i to bylo logiczne zagranie, Merc sie po prostu wyglupil, biorac pod uwage na jakim torze sie "scigali" tymi autobusami.
    Jeszcze kilka lat i bolidy beda tak szerokie ze w zadnym miejscu na torze nie zmieszcza sie obok siebie dwa boidy i weekend w Monako bedzie mozna skonczyc w sobote.

  • 11. dexter
    • 2021-05-25 23:57:52
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @hubertusss

    Uzytkowniku @hubertusss, a dlaczego rzucasz sie, jak niedojrzaly nastolatek? Nastepny internetowy "kibol", ktory nie potrafi rozmawiac? Wchodze na portal nawiedzionych krzykaczy i oszolomow? Troche luzu, bo z zajadloscia i wsciekloscia daleko nie zajedziesz!

    Od pewnego czasu zastanawia mnie pewna wlasciwosc Internetu lub raczej - netykiety rzeczywistosci wirtualnej na portalu "Dziel Pasje". Bedac od wielu, wielu lat aktywnym uzytkownikiem serwisu "Dziel Pasje" zauwazylem, ze czesto nawet niewinna z pozoru dyskusja zamienia sie tutaj na ostra pyskowke z chamskimi epitetami i prostackimi odzywkami. Nie daj Boze, zeby ktos probowal napisac cos pozytywnego - natychmiast jest niszczony i wdeptywany w ziemie z niebywala zajadloscia i wsciekloscia! W taki sposob odzywaja sie do siebie ludzie?? Kto nie jest ze mna ten jest moj wrog najgorszy?? O ile od biedy nie dziwi mnie to w odniesieniu do dzieciarni internetowej na "Onet" o tyle smutne jest to w odniesieniu do "starych" uzytkownikow, ktorzy od wielu lat udzielaja sie na tym portalu i swoj maly wklad tutaj maja.

    "Sprawa jest prosta jak cep."

    Na pewno?

    Nikt nie zaprzecza, ze Lewisowi praktycznie przez caly weekend nie udalo sie osiagnac performance na takim poziomie do ktorego wszystkich przyzwyczail. Brytyjski kierowca nie potrafil zbudowac przyczepnosci, nie potrafil zbudowac pewnosci i optymalnego wyczucia w samochodzie, aby poruszac bolid naprawde na limicie. Jesli kierowca nie bedzie mial optymalnej pewnosci do pojazdu wyscigowego, po prostu zgubi ostatnie kilka dziesiatych sekundy. A to nie wystarczy, aby byc na szpicy w Monaco.
    Jednakze temat jest troche inny. Pytanie brzmi, co Mercedes mogl zrobic inaczej od strony strategii wyscigowej? W ktorym miejscu haczylo? Co mozna poprawic?

    "Jedyne co może tłumaczyć Mercedesa to to, że widząc brak szybkości u Hamiltona i to, że utknął chcieli spróbować na innej mieszance w innej pozycji w stawce. Co też nie wyszło"

    Chodzi tutaj o mieszanke?

    Hamilton odziedziczyl dwie pozycje: Leclerc, Bottas. Gdyby nie stracil ich przez zla decyzje, bylby na piatym miejscu i dzis jest liderem mistrzostw swiata. Mercedes byl w roli goniacego, wybral pozycje aktywna (undercut) i odpowiednio sprowadzi Hamiltona do boksu na jedno okrazenie przed Gasly. Rownanie nie dziala, jesli pojazd bedzie wolniejszy i bedzie mial mniejsze osiagi niz oczekiwano. W takim przypadku okrazenie out-lap nie bedzie wystarczajaco szybkie. A rownanie tym bardziej nie dziala, jesli pojazdy z tylu maja wiekszy potencjal i moga od razu jechac do przodu. Perez i Vettel byli 2 sekundy szybsi na okrazeniu, gdy Brytyjczyk byl na swiezych oponach. Ponadto byli w stanie wykonac overcut.

    Gdyby Mercedes pozostal dluzej na torze, nie maja problemu. To bylo troche zbyt ambitne, troche zbyt zuchwale. Mercedes koniecznie chcial wygrac te pozycje przeciwko Gasly, a za plecami mial dwa pojazdy z potencjalem, ktory pozwolil im jechac szybciej i tym samym pozwolil na overcut. W momencie, w ktorym Hamilton zjechal do boksow, wszystko bylo otwarte dla przeciwnika. Tym sposobem Mercedes zrezygnowal z kontroli. Mercedes nie mial powodu, tzn. postoj nie byl wymuszony przez konkurencje. Ponadto wykonujac taki ruch zespol musi zdawac sobie sprawe z wlasnych mocnych stron i wiedziec, ze undercut dziala. Jesli to nie zadziala, trace kontrole, zostaje wyprzedzony i laduje na pozycji numero 7. (zamiast 5.). To specyfika Monaco. Decyzja nie byla optymalna i przy tak ciasnej konkurencji moze przyniesc odwrotny skutek.

    Podobnie bylo w przypadku Bottasa. Na pierwszych 15-20 okrazeniach kierowca nie mogl wykonac postoju (undercut na Verstappenie), poniewaz Perez byl w jego "oknie" pit stopu.

    Co do mieszanki..

    Ostatnio mozna zaobserwowac, ze Hamilton zawsze, gdy chodzilo o miekka mieszanke (ktora byla obecnie uzywana w Monaco ze wzgledu na tor uliczny), nigdy nie byl tak dominujcy jak w przypadku twardszych mieszanek. Nastepny wyscig odbedzie sie w Baku, a wiec mozliwe, ze Pirelli rowniez dostarczy miekka mieszanke. Zobaczymy, czy tam znowu bedzie mu ciezko.

  • 12. elin
    • 2021-05-26 00:36:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cześć dexter,

    Dobrze Cię znowu tutaj widzieć i czytać :-).

  • 13. dexter
    • 2021-05-27 02:08:22
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Witaj elin,

    milo Cie znowu widziec :-)) Jesli kogos nie ma, najpierw wiesz, co miales...

  • 14. elin
    • 2021-05-27 23:55:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dexter,

    Coś zagadkowo piszesz ..., zdecydowanie przydałoby się dokończenie rozpoczętej myśli ;-)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo