Honda straci ponad 3000 godzin testów przez nowy regulamin
Cięcia kosztów będą dotkliwe również dla producentów silników.Nadchodząca reforma Formuły 1 w tym polu przede wszystkim skróci czas testowania silników w tak zwanych warunkach wyścigowych, na pułapie 7500 obrotów. Jednostka może wytrzymać nawet 5000 km takiej eksploatacji.
Niesie to ze sobą oczywiście niemałe koszty, które nowy regulamin będzie ograniczał. Od sezonu 2021 fabryki będą mogły przeznaczyć na takiego typu testy maksymalnie 800 godzin, zaś w kolejnych latach liczba ta zmniejszy się jeszcze o 100.
Naturalnie za najlepszy silnik od paru sezonów uważa się ten produkowany przez Mercedesa, jednak jeśli rozważyć jedynie wykonany progres, Honda nie ma sobie równych. Po nieudanej współpracy z McLarenem, Japończycy od 2017 zaliczyli spory postęp oraz znaleźli nowego klienta w postaci Toro Rosso, a później samego Red Bulla.
Oczywiście taki rozwój musiał zostać okupiony niezliczonymi testami. Niemiecki Auto Motor und Sport wyliczył, jak bardzo nowe zasady dotkną inżynierów z Sakury. Podaje się, że Honda dotychczas rocznie miała wyrabiać normę nawet 4000 godzin testów. Godzina takiej pracy miała kosztować około 1500 euro, stąd łatwo policzyć, że regulacje pozwolą zaoszczędzić nawet do 6 milionów rocznie.
komentarze
1. Amnes
Niech to zamkną już całkiem. Zaloguj oglądać. Nawet silnika potestować producent nie może. Przesiadam się na siatkówkę.
2. Franczos2010
Hehe ja nie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz