Albon: powinniśmy podjąć mniejsze ryzyko w Q3
Patrząc na wyniki, kwalifikacje Red Bulla wyglądają na nieudane. Alex Albon miał ochotę na lepszy wynik, ale przeszkodziła mu w tym czerwona flaga i zamieszanie pod koniec Q3. Taj był jednym z wielu kierowców, którzy nie zdołali rozpocząć ostatniego okrążenia. Max Verstappen zaplanował przyjęcie kary w GP Włoch, więc w czasówce trochę odpoczywał i chciał wykonać jeden przejazd. W nim przeszkodziła mu jednak jednostka napędowa."Chociaż nadal uczę się rzeczy, które potrzeba, by ten samochód był szybki, to czułem się dobrze przed ostatnim przejazdem w Q3. Walczyłem o P4 lub P5 na starcie, ale wtedy wywieszono czerwoną flagę i okrążenie zostało zepsute. Na drugim wyjeździe priorytetem był dobry czas, bo ci, którzy już mieli rezultat, mogli pozwolić sobie na jazdę trochę wolniej. Wszyscy wyjechali zbyt późno i nikt nie chciał być z przodu, bo każdy liczył na cień aerodynamiczny. To spowodowało opóźnienie. Te samochody mają spory opór, więc bycie w cieniu pozwala zgarnąć 0,2-0,3 sekundy, a tego potrzeba, by wspiąć się w tabeli. Próbowałem wyprzedzić innych, ale każdy jechał zygzakiem po prostej, by utrzymać temperatury w oponach, ponieważ jechaliśmy wolno. Zostałem zablokowany i niemożliwe było wyprzedzenie kogoś. W zakręcie nr 4 zorientowałem się, że trudno będzie rozpocząć okrążenie. Wiedzieliśmy, że czas ucieka, więc nagle wszyscy przyspieszyli i do końca kółka jechaliśmy pełnym gazem. Powinniśmy podjąć mniejsze ryzyko podczas drugiego wyjazdu, ale walczyliśmy o pierwszą piątkę. To frustrujące, bo dobra pozycja w kwalifikacjach spowodowałaby, że jutro byłoby o wiele łatwiej. Miałem jednak dobre tempo wczoraj, więc jest o co walczyć."
Max Verstappen, P20
"Kwalifikacje nie poszły tak jak planowaliśmy. Chciałem wyjechać i zrobić jedno okrążenie, by ocenić naszą konkurencyjność w Q1, nawet mimo startu z końca z powodu kary. Niestety w zakręcie nr 2 poczułem utratę mocy i zdecydowaliśmy się odpuścić. Nie obawiam się o silnik jutro, bo nie mieliśmy problemów w wyścigach wcześniej i poprawki wydają się działać dobrze pod względem osiągów, co zresztą widać po czasach w trzecim treningu. Na suchym torze będzie trudno, bo liderzy będą w stanie uciec na początku, a do tego wielu rywali ma dobre tempo tutaj. Gdy tor nie ma wielu zakrętów i czasy są bardzo podobne, trudno kogoś dogonić, ale na mokro różnice zazwyczaj są większe, więc z pewności możemy przebić się do przodu. Deszcz dałby nam większe szanse, ale nawet na sucho będziemy mieli dobry samochód w wyścigu, więc powinno być fajnie. Celuję w pierwszą piątkę."
komentarze
1. wro40i4
Czy ktoś kojarzy czy on przejechał 2 kółka w Q1? Po decyzji o anulowaniu czasu został na tabeli jak był i awansował do q2..
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz