komentarze
  • 1. saint77
    • 2019-02-05 17:09:51
    • *.centertel.pl

    Kiedyś marka i znak marki były czymś szczególnym. Właściciel marki o nią dbał, wszystko co wiązało się ze sprzedażą markowych produktów było święte. Przede wszystkim jakość. Kupując markowy produkt miało się pewność, że kupuje się rzecz dopracowaną, wykonaną z najwyższą jakością. Pamiętam moje pierwsze oryginalne jeansy Mustanga, które dostałem od stryjka z Teksasu. Lata 80te ubiegłego wieku. Co ja w nich nie wyrabiałem na placach zabaw, piaskownicach grając w kapsle, na budowach jak z kolegami włóczyliśmy się przez całe dnie. Na parkingach kolanami po szirstkim betonie. Chodziłem w nich chyba ze 2 lata dopóki nie wyrosłem i już nie dało się wcisnąć. Wówczas mama naszyła kolorowe łaty na kolana i nosiła je młodsza siostra. A po niej poszły do kuzynki. Bez rozprutych szwów, z całym zamkiem, poprzecierane tak jak prawdziwe jeansy. To była marka. Ten znaczek nad tylną kieszenią coś znaczył.
    A teraz? Byle biznesmen może sobie kupić prawa do nazwy i robić pod jej szyldem co mu się podoba. Ludzie już nawet nie mają pojęcia czym była marka. Produkt markowy. Teraz na spodniach czy butach można przypiąć znaczek markowy bez dbałości o sam produkt. I zawołać za spodnie 350 zł, które z bengalskiej fabryki kupują za 5 dolarów, drugie tyle za jch transport. Razem za 10 dolarów kupują ciś, co potem sprzedają za 100, tyle że z "markowym" znaczkiem. Dotyczy to wszystkiego, nie tylko spodni.
    W F1 tzw. brandowanie silnika. RBR nie spodobała się jakość Rensult więc wzięła to na siebie Tag Heuer i już to nie jest silnik Renault chiciaż Tag Heuer poza przyczepieniem blaszki na silnik Renault nie zrobiło przy nim nic.
    Gdybym miał sporo wolnej kasy to kupiłbym upadły zespół F1 oraz prawa do marki i byłbym właścicielm Lotusa. Śmieszne.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo