Haas przegrał apelację w sprawie dyskwalifikacji Grosjeana z GP Włoch
Zespół Haas przegrał apelację przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym FIA dotyczącą dyskwalifikacji Romaina Grosjeana z wyników Grand Prix Włoch.Szybko okazało się, że chodzi o nieregulaminową podłogę, która została uznana za niezgodną z przepisami w chwili wydania w lipcu przez FIA dyrektywy technicznej. Ekipa Haasa poprosiła FIA, aby ta pozwoliła na wykorzystanie podłogi podczas GP Włoch, zasłaniając się tym iż wydanie dyrektywy zbiegło się w czasie z przymusowym wakacyjnym zamknięciem fabryk, co uniemożliwiło przygotowanie stosowanych poprawek.
FIA pozwoliła Haasowi na występ z taką podłogą, ale przestrzegła go, że rywale mogą w każdej chwili złożyć przeciwko nim oficjalny protest i tak się stało po GP Włoch, gdzie walczący z Haasem o czwarte miejsce na koniec sezonu Renault zdecydowało się wykorzystać taką opcję.
Do podobnej sytuacji mogło dojść również po wyścigu w Austin. Ekipie Ferrari nie podobało się zalegalizowanie przez FIA pomysłu chłodzenia obręczy kół w bolidach Mercedesa. Ekipa z Brackley będąca u progu sięgnięcia piątego tytułu mistrzowskiego przez Lewisa Hamiltona w USA dmuchała jednak na zimne, obawiając się protestu ze strony rywali i kontrowersyjne otwory w obręczach kół zakleiła sylikonem.
Dzisiejszy werdykt Trybunału Apelacyjnego sprawia, że wyniki GP Włoch stały się prawomocne, a to sprawia, że Siergiej Sirotkin zachowa wywalczony we Włoszech jedyny w tym roku punkt.
Dla amerykańskiej ekipy oznacza to tylko tyle, że praktycznie oddaliły się dla niej szanse sięgnięcia po czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Na dwa wyścigi przed końcem mistrzostw Haas traci bowiem do Renault aż 30 punktów.
komentarze
1. Mat5
Sprawa jest jasna. FIA pozwoliła Haasowi zastosować taki wariant ale dała do zrozumienia, że inni będą mogli go oprotestować. Renault skorzystało z okazji, mieli do tego prawo.
2. XandiOfficial
Renault mogło powiedzieć a nie być takimi ciulami. Nie pojechaliby i zaoszczędzili silnik albo wyjechali na ost 5 okr na nowych najszybszych oponach z paliwem na 0 i wykręcić fastlap'a
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz