Magnussen upatruje przewagi w starcie poza czołową dziesiątką
Kevin Magnussen narzekał dziś na pracę opony hipermiękkiej, a zwłaszcza na jej degradację podczas symulacji wyścigu. Zdaniem Duńczyka, lepiej nie zakwalifikować się do Q3 i pozostawić sobie wybór mieszanki na start wyścigu, czym można wypracować sobie przewagę nad konkurencją. Jego partner zespołowy podkreśla, że zespół musi pracować nad balansem i tempem bolidu, a on sam potrzebuje większej ilości okrążeń, by jutro i w niedzielę spisywać się lepiej."Było dobrze. To tor, na którym ciężko jest jeździć i szukać limitów, więc prawdopodobnie potrzebuję więcej okrążeń, by je odnaleźć. Także samochód musi się znaleźć w lepszym miejscu. Ogólnie rzecz biorąc, pracowaliśmy dużo na oponie hipermiękkiej, sprawdzając, czy jest to potencjalna mieszanka na wyścig, by zobaczyć, z jaką strategią podejdziemy do kwalifikacji. Balans był całkowicie w porządku- prawie zbyt łatwy do prowadzenia - a to nigdy nie jest oznaką szybkiego samochodu. Będziemy pracować, by było auto było nieco trudniejsze oraz by bolid był szybszy na pojedynczym okrążeniu. Dzisiaj jest jeszcze trochę pracy do wykonania. Jutrzejszy dzień powinien być o wiele lepszy".
Kevin Magnussen, P8, P11
"Dziś było nieźle. Widzimy, że najlepsze zespoły środka stawki są bardzo blisko siebie. Między siódmym a dwunastym miejscem było tylko kilka dziesiątych sekundy. Mamy tutaj ekscytującą batalię i w kwalifikacjach będzie ciasno. Opona hipermiękką w bolidzie z dużą ilością paliwa, na przejeździe wyścigowym zachowuje się zdradliwie. Jest bardzo delikatna i bardzo szybko się zużywa. Myślę, że dużą przewagą będzie zakwalifikowanie się na jedenastej pozycji, tuż za Q3. Z wolnym wyborem na miękką mieszankę można dużo skorzystać. Balans samochodu był całkiem niezły. Jest kilka rzeczy do dopracowania, ale nasz punkt wyjścia jest dobry, co oznacza, że możemy dalej pracować".
komentarze
1. RoyalFlesh F1
Zgodzę się z tym, tylko że oba RB dostają karę i wchodzi możliwość startu za czołową 4. Wszystko się może zdarzyć. Nie wiem czy to taki dobry pomysł. No ale w tym sezonie nieraz widać było że jak ktoś z top 3 zespołów tracił to i tak z palcem w ..... był minimum 6. Oprócz tego pozycja 5 daje możliwość jazdy w czystym powietrzu. Ale po ostatnim GP gdzie tempo było tragedią p10 to niezła pozycja.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz