Red Bull czuje poprawę z nowego silnika Renault, ale nie tak dużą
Zespół Red Bulla przyznaje, że odczuwa poprawę z nowego silnika Renault w trzeciej specyfikacji, ale jest ona zdecydowanie niższa niż wieszczone przez producenta 0,3 sekundy na okrążeniu toru Monza. W sobotę nowy silnik otrzymał także Max Verstapepn. Holender ma więcej szczęścia niż Daniel Ricciardo i jutro uniknie kary za jego wymianę."Monza to dla nas najtrudniejszy tor, więc piąte miejsce jest tym czego spodziewaliśmy się przed weekendem. To dość normalna pozycja dla nas, więc nie jestem rozczarowany. Podczas czasówki staraliśmy się dać z siebie wszystko. Nic więcej nie możemy zrobić. Nasza strata na prostych jest dość bolesna, ale tak to już jest. Dzisiaj zauważyłem równicę w nowym silniku. Być może dał nam on poprawę o 0,1 albo pół 0,1 sekundy. To drobna poprawa ale przynajmniej jestem z niej zadowolony. Potrzebujemy jednak znacznie większych postępów, aby stać się konkurencyjni. Staraliśmy się maksymalizować wynik, ale sporo tracę do chłopaków z przodu. W Q3 nie mogłem skorzystać z cienia aerodynamicznego. Nawet on nie zmieniłby naszej pozycji, ale nasza strata byłaby przynajmniej nieco mniejsza. Myślę, że nasza strata do Ferrari i Mercedesa jest zbyt duża, aby coś zdziałać jutro, ale zobaczymy co się wydarzy. Nigdy nie wiadomo co wydarzy się przed tobą. Trzeba po prostu tam być i czekać. Skorzystamy ze strategii jednego zjazdu do boksów i myślę, że wszyscy tak samo postąpią. Nie sądzę, aby to co zrobimy miało jakieś znacznie. Postaram się czysto wystartować i zobaczę co uda się osiągnąć."
Daniel Ricciardo, P15
"Jutro będziemy startowali z ostatniego lub przedostatniego rzędu, więc podjęliśmy decyzję, że kręcenie przebiegu na nowym silniku nie jest warte ryzyka. Gdybyśmy wiedzieli, że mamy szansę powalczyć o pole position to nawet z karami podjęlibyśmy ryzyko i powalczyli w czasówce, ale Ferrari i Mercedes są zbyt szybkie. W Q1 wykonałem jedno okrążenie a nowy silnik wydaje się nieźle pracować. Jedno okrążenie było zabawne. Chciałbym pokonać ich więcej, ale taki był nasz plan. Rano nie byliśmy tak szybcy, ale dokonaliśmy kilku zmian, które nieźle się sprawdziły. Okrążenie jakie pokonałem było zachęcające a ja mam teraz większą pewność siebie przed wyścigiem. Mamy lepsze ustawienia powinniśmy mieć niezłą zabawę. Na wyścig ustawiliśmy jak najmniejszy docisk. Mniejszy już moglibyśmy uzyskać demontując tylko tylne skrzydło, ale domyślam się, że jest to nielegalne. Nic więcej nie mogliśmy więc zrobić! Jesteśmy tak szybcy na prostych jak tylko możemy i to powinno mi pomagać podczas wyścigu. To niesamowite jak przyczepy jest ten tor. Domyślam się, że dzieje się tak dlatego, że nie było wiatru. Było super. Nawet przy zerowym docisku nasz bolid prezentuje dobre prędkości w zakrętach i dlatego nasze czasy są tak dobre. Warunki również są sprzyjające. Nie sadze, że rodzaj opon ma dla nas znaczenie jeżeli chodzi o start, gdyż wszystkie mieszanki są bardzo podobne. Będziemy przedzierać się przez stawkę, późno hamować i mam nadzieję, że ukończymy z dobrymi punktami na koncie."
komentarze
1. rakes
0,1 lub 0,05 jak na silnikowy tor to dosyć słaba poprawa z nowej spec. C
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz