Renault szykuje spore poprawki silnika V6 turbo
Zespół Renault szykuje poprawki jednostki napędowej na Grand Prix Kanady, ale niewykluczone, że pierwsze zmiany pojawią się już w Monako.Hiszpański AS podaje jednak, że zespoły te mogą spodziewać się znaczącej poprawy osiągów już podczas zaplanowanego na czerwiec Grand Prix Kanady.
"Wedle dobrze poinformowanych źródeł, poprawa powinna przynieść dodatkowe 30 KM, a na torze takim jak ten w Kanadzie powinno to stanowić poprawę o około 0,3 sekundy "pisano w gazecie.
Wedle doniesień poprawki Renault mają sprawić iż silnik będzie dysponował mocą 950 KM, podczas gdy Mercedes i Ferrari mają już na swoim koncie osiągnięte 1000 KM.
AS podaje również, że nad poprawkami w swoim silniku pracuje również Honda, która w Kanadzie lub Francji chce zyskać aż 40 KM.
"Wedle plotek, Red Bull powiedział Hondzie, że warunkiem skorzystania z jej silników w przyszłym roku jest to, aby były one porównywalne z Renault."
komentarze
1. RoyalFlesh F1
Ciekawe ile to zysku na prostych. RBR jak dominował przez 4 lata, posiadał jednostkę o 30 kM mniej od reszty. Tylko że wtedy był mniej paliwożerny. No ale więcej koni to można sobie większy docisk ustawić.
2. dami14321
RoyalFlesh F1- nie prawda ze mieli 30km mniej. Najwyzej 15km. Spora roznica predkosci na prostych byla tylko dlatego ze Red Bull w latach 2010-2013 mial najlepszy docisk. Np. Lotus czy Williams mialy wtedy lepsze predkosci tez na silniku Renault.
3. Heniek007
@2 Red Bull mial docisk,ale głównie na osi tylnej+kontrola trakcji. Nigdy tak naprawde nie dowiemy sie ile KM mial silnik Renault w bolidzie RBR.
4. rowers
@3, jaka kontrola trakcji?
5. dykov
@4 może mu chodziło o dmuchany dyfuzor?
6. Heniek007
@5 Chodziło mi o kontrolę trakcji.
7. klingus123
@4
Red Bull miał jakąś namiastkę kontroli trakcji, na pewno w 2013 przynajmniej(ale prawdopodobnie tylko w bolidzie Vettela). Obejrzyj sobie onboardy np. z Singapuru, ten dźwięk silnika był bardzo podobny do tych z czasów TC.
8. rowers
@7, świetnie zrobiona mapa i przełożenia pod ten tor. Jasne, były takie podejrzenia, ale na prawde ktoś myśli, że na jednym torze im to przeszło w jakiś sposób? Na żadnym innym torze nie mieli wtedy aż tak gigantycznej przewagi (szczególnie chodzi o Vettela). Vettel po prostu genialnie potrafił korzystać z tego bolidu, był skrojony pod niego. Można zobaczyć jak szybko Seb dodawał gazu na wyjściu z zakrętu (na niemalże wszystkich torach), choćby na tle Webbera. Potrafił nad tym panować, to była jego domena w czasach swojej dominacji.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz