Whiting: owiewki poprawią wygląd systemu halo
Kwestie związane z wdrożeniem od przyszłego roku systemu halo dzielą padok Formuły 1 jednak Charlie Whiting z FIA uważa, że wygląd pałąków tworzących nowa ochronę kokpitu powinien znacznie bardziej cieszyć oczy kibiców, gdy zespoły zamaskują go specjalnymi owiewkami aerodynamicznymi.Charlie Whiting podkreśla, że produkcyjne wersje pałąków przygotowane przez zespoły F1 na sezon 2018 będą znacznie ładniej wyglądały aniżeli robocza wersja systemu stanowiąca zwykłe czarne pałąki.
"Zespoły do tej pory nie sprawdziły pełnego zakresu możliwości sprawienia, aby system ten bardziej cieszył oczy" mówił Whiting na Hungaroringu. "Jak do tej pory widzieliśmy jedynie gołe projekty. Ale nawet, gdy Williams jeździł z pałąkami w białym kolorze, pokrywającym się z kolorem nadwozia, system ten wyglądał znacznie lepiej."
"Osobiście uważam, że fani do tego przywykną. Wiem, że w tej chwili pojawia się trochę komentarzy nawołujących do wstrzymania tej zmiany."
"Zespoły pokażą jednak kilka różnych projektów, więc nie sądzę, aby wszystkie wyglądały tak źle jak sądzicie."
System halo będzie standardowym elementem identycznym dla wszystkich ekip, ale każda z nich będzie miała możliwość zamocowania na pałąkach własnych owiewek, aby zminimalizować wpływ tego systemu na aerodynamikę bolidu.
"Zespoły będą miały możliwość dowolności przy projektowaniu, mimo iż będzie to tylko dla celów aerodynamicznych."
"Pozwolimy im na wykorzystanie owiewek wokół górnej części, które będą mogły wystawać nie więcej jak 20 mm poza główną strukturę pałąku."
"Myślę, że pojawi się ogólne ograniczenie szerokości i ograniczenie tego jak bardzo dodatkowa struktura będzie mogła wkraczać w pole kokpitu."
"Myślę jednak , że 20 mm to bardzo dużo przestrzeni wokół, a oni będą mogli tam dowolnie projektować."
Dyrektor ds. bezpieczeństwa FIA Laurent Mekies potwierdził również, że system shield został odrzucony gdyż nie przeszedł wymaganych testów.
System halo został z powodzeniem przetestowany poprzez wystrzelenie w stronę kokpitu 20 kg koła z prędkością 225 km/h.
FIA przyznała również, że będzie dalej pracowała nad system shield i nie wyklucza jego wdrożenia w późniejszym terminie.
komentarze
1. RA
Metalowe stringi na kokpit - genialne.
2. unknowncaller
Na Mercedesie wygląda nawet...nowocześnie.
3. kaniuss
i będzie przynajmniej gdzie zawiesić choinke zapachową ;)
4. veterynarz
@3
Myślisz, że zawieszą sobie aerodynamiczne Wunderbaumy? :)
5. pryk
Bardziej mi to wygląda na klapka japonka niż na stringi. Ogólnie brzydkie jak cholera. Szybka na ferrari ostatnio wyglądała dużo lepiej choć byłby problem z oczyszczanien.
6. KmK.pl
Jak myślicie która z ekip jako jedyna zagłosowała ZA wprowadzeniem tych pałąków\stringów\japonek do Królowej Sportów Motorowych?
7. Miki42
Ktoś coś testował co testował ? stringi podczas wyścigów testowane nie były pojechali parę kółek i co to wielkie testowanie ? jest trzeba przejechać chociaż połowę dystansu wyścigowego by powiedzieć coś na temat a nie jakieś brednie opowiadać było testowane gdzie i co ja się pytam ?
8. Artur fan
@3 a na przykład kywiat może sobie stawiać kreseczki kogo zdjął z toru aa tak serio wygląda to komicznie niedługo ładniejsze of f1 będą bolidy z indy 500
9. Artur fan
Usunięty
10. RB2017
Owiewki jak w Actrosie będą
11. kempa007
6. KmK.pl podobno Ferrari
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz