Williams po raz pierwszy w tym roku zdobył podwójne punkty
Zespół Williamsa w Austrii po raz pierwszy w tym roku punktował obydwoma bolidami. Felipe Massa i Lance Stroll na metę wjechali odpowiednio na 9 i 10 pozycji. Zespół musi być z takiego wyniku zadowolony, gdyż jeszcze wczoraj wydawało się, że ekipa popełniła duży błąd przy projektowaniu poprawek FW40."Oczywiście nie ma co świętować zdobycia 9 miejsca, ale po starcie z 17 pola był to dla mnie fantastyczny wyścig. Miałem naprawdę dobry start, ominąłem problemy jakie pojawiły się w pierwszym zakręcie i wyprzedziłem wiele bolidów. To było fantastyczne pierwsze okrążenie, a nasze tempo było świetne w porównaniu do kwalifikacji. Wczorajsze problemy musimy jeszcze zrozumieć, aby uniknąć kolejnych takich sytuacji. Pod koniec wyścigu żałowałem, że nie udało się wyprzedzić Ocona, ale traciłem mnóstwo przyczepności jadąc za nim w szybkich zakrętach, a on miał dobrą prędkość na prostych, więc było ciężko. Jestem zadowolony z wyścigu. Dobrze jest mieć oba bolidy w punktach."
Lance Stroll, P10
"To tylko pokazuje, że w wyścigu wszystko może się wydarzyć a walka nie kończy się w kwalifikacjach. Czuję się świetnie, bo po starcie z 18 pola, ukończyłem wyścig na 10 miejscu i zdobyłem jeden punkt. To nie był łatwy wyścig, mimo iż start wyszedł nam dobrze a my zyskaliśmy kilka pozycji. Po starcie wiedziałem, że jesteśmy na dobrym miejscu, więc musiałem tylko utrzymać koncentrację, nie popełniać błędów i oszczędzać hamulce oraz opony pod koniec wyścigu. Najpierw presje na mnie wywierał Magnussen, a pod koniec wyścigu Palmer, ale musiałem się obronić, gdyż wiedziałem, że wyprzedzanie tutaj nie jest takie łatwe. Musimy jednak dowiedzieć się co przydarzyło się nam podczas kwalifikacji i postarać się to rozwiązać przed kolejnym wyścigiem. Kolejne Grand Prix odbędzie się na Silverstone, a to domowy wyścig dla zespołu. Nie mogę się go doczekać."
komentarze
1. waterball
Niby punkty cieszą ale ... czy był ktoś ZA Williamsami? Poza Sauberami i bolidami "z problemami"? NIE. A Massa raczej żartuje z próbami wyprzedzenia Ocona - każdy dublujący bolid powodował kilkaset metrów straty Massy do Ocona. Dlaczego Ocon potrafi przepuścić dublujących a Massa nie?
2. Drash
@1 Bo Massa był grzeczny i przepuszczał wszystkich z reguły przed 1 zakrętem, a Ocon robił to przed zakrętem 2 i dzięki temu mógł jeszcze się złapać w strudze za bolidem który go dublował, dodatkowo przed zakrętem 4 mógł jeszcze odpalić DRS
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz