Grosjean otrzymał nowe turbo i układ MGU-H
Romain Grosjean w ten weekend korzysta już z drugiej turbosprężarki i układu MGU-H, zbliżając się do ewentualnych kar w dalszej części mistrzostw.Co więcej FIA przed sezonem 2017 wprowadziła zmiany uniemożliwiające agregowanie elementów w trakcie jednego pechowego weekendu wyścigowego i kumulowanie niewyobrażalnie wysokich kar, które i tak nie były przenoszone na kolejny weekend wyścigowy.
Układ turbo zainstalowany w bolidzie Romaina Grosjeana został uszkodzony w wyniku awarii do jakiej doszło podczas wyścigu w Australii i nie będzie mógł zostać ponownie wykorzystany. Francuz w Chinach otrzymał także nowy układ MGU-H, ale stary układ w przyszłości będzie mógł być jeszcze zainstalowany w jego aucie.
Stoffel Vandoorne również w ten weekend korzysta z nowego turbo i układu MGU-H, ale rzecznik prasowy Hondy przekonuje, że są to nieco poprawione elementy, a poprzednie będą mogły zostać jeszcze wykorzystane w późniejszej fazie sezonu.
Daniel Riccirdo z Red Bull w Chinach otrzymał natomiast nową jednostkę sterującą. Ekipa Red Bulla wraz z Renault uważa, że to właśnie ten element mógł odpowiadać za zatrzymanie się jego bolidu przed wyścigiem w Melbourne.
Pierwszym kierowcą, którzy korzystał z nowych elementów układu napędowego był Kimi Raikkonen, który nowy układ sterujący oraz zestaw akumulatorów wymienił już w Australii.
komentarze
1. St Devote
Czyli jak Renault zrobi upgrade jakiegoś komponentu, to można na nowe wymienić tylko w tych zestawach, które nie były ani razu używane? Te regulaminy techniczne i zasady tak często się zmieniają, że trudno jest się połapać jak to w ogóle działa.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz