Pirelli przedstawia dobór ogumienia na GP Malezji
Firma Pirelli opublikowała listę ogumienia jakie zespoły wybrały przed wyścigiem na torze Sepang w Malezji.Lider mistrzostw świata F1, Nico Rosberg oraz Lewis Hamilton otrzymają w Malezji 7 najbardziej miękkich opon. Ekipa Mercedesa tradycyjnie zróżnicowała jednak między nimi dobór dwóch pozostałych typów ogumienia. I tak Niemiec będzie miał o jeden zestaw więcej średniego ogumienia niż Brytyjczyk, który otrzyma jeden zestaw więcej najtwardszych opon.
Kierowcy Red Bulla otrzymają więcej zestawów dwóch najtwardszych mieszanek, zostawiając sobie po 6 kompletów miękkiego ogumienia.
Sebastian Vettel z Ferrari zdecydował się na identyczną strategię doboru ogumienia co Nico Rosberg, podczas gdy Kimi Raikkonen otrzyma takie same zestawy opon co Lewis Hamilton.
Jedynym kierowcą, który zdecydował się na cztery zestawy twardego ogumienia jest Jolyon Palmer z Renault.
Poniżej przedstawiamy szczegółową listę doboru ogumienia na Grand Prix Malezji.
komentarze
1. Root
Zawsze warto pamiętać, że ten wybór jest na cały weekend, czyli praktycznie nic nie znaczy.
Przykładowo teraz Vettel ma 1 komplet pośredniej więcej niż Raikkonen, za to ten drugi ma jeden komplet twardej więcej. Cóż to najprawdopodobniej oznacza? Otóż to, że w czasie treningów konkretne przejazdy Sebastian Vettel będzie sprawdzał mieszanką pośrednią a Kimi Raikkonen twardą, a potem inżynierowie wymienią się informacjami.
2. Ananas
Strategie użycia opon zastosowane podczas ubiegłorocznego GP Malezji odbywającego się na tym samym torze (Wtedy zespoły otrzymały do użytku opony pośrednie i miękkie):
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - 4 przejazd na twardej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosowało 4 z 15 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Kimi Raikkonen ukończył GP na 4. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance - czwarty przejazd na twardej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosowało 3 z 15 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Daniił Kwiat ukończył GP na 9. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance - czwarty przejazd na pośredniej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosowało 2 z 15 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Nico Rosberg ukończył GP na 3. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Sebastian Vettel, który ukończył GP na 1. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - czwarty przejazd na twardej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Lewis Hamilton, który ukończył GP na 2. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Carlos Sainz, który ukończył GP na 8. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance - czwarty przejazd na twardej mieszance - piąty przejazd na pośredniej mieszance (4 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Felipe Nasr, który ukończył GP na 12. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Sergio Perez, który ukończył GP na 13. miejscu)
Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - czwarty przejazd na pośredniej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Roberto Merhi, który ukończył GP na 15. miejscu)
3. Root
2. Ananas - to nie była zastosowana strategia z uwagi na opony, a z uwagi na neutralizację na 5 okrążeniu, gdzie większość kierowców zjechała na dodatkowy pit-stop. Dodatkowo cała warstwa gumy została tuż przed wyścigiem zmyta przez ogromny opad deszczu. Temperatury też nie były normalne: 33° temperatura powietrza i ponad 61° asfaltu. Dodatkowo wyścig organizowany był o zupełnie innej porze roku niż tegoroczny.
To co podałeś ma się nijak do tego roku, tym bardziej, że teraz mamy jeszcze miękką.
4. Root
* neutralizację na 4 okrążeniu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz