Brown: Liberty to najlepszy strategiczny kupiec dla F1
Przejęcie Formuły 1 przez Liberty Media zbiera kolejne pochwały. Tym razem głos w tej sprawie zabrał marketingowy guru, Zak Brown, który wierzy, że strategiczny inwestor jakim jest Liberty Media dla Formuły 1 jest znacznie lepszym partnerem aniżeli czysto finansowo skoncentrowany fundusz, jakim jest CVC.„Liberty Media to jeden z najlepszych strategicznych kupców jakich można sobie było wyobrazić” mówił Brown, dyrektor zarządzający CSM Sports & Entertainment.
„To oznacza, że spojrzą na sport w bardzo długim terminie w przeciwieństwie do tego co robią grupy private equity takie jak CVC, które zrobiło co miało zrobić, trzymając udziały przez 7 do 10 lat i dostarczając fantastycznej stopy zwrotu sobie i swoim udziałowcom.”
„Strategiczny kupiec może jednak być bardziej skupiony na strategicznym wzroście a ostatecznie, mocno skupiać się na kibicach. Tak długo jak masz wielu zadowolonych kibiców, młodych fanów, więcej fanów- cała reszta układa się w całość. Zespoły są zadowolone, więc również sponsorzy i telewizja cieszą się.”
„Spodziewam się ,że będziemy obserwowali ogromną koncentrację na bazie fanów, co doprowadzi do tego, że sport zdrowo się zbalansuje. Im zdrowszy będzie sport, tym zdrowsze będą zespoły.”
„Gdy sport ma się dobrze, łatwiej znaleźć sponsorów i więcej z nich jest skłonnych wyłożyć pieniądze. Zapowiada się, że wszyscy odczują poprawę.”
Jednym z kluczowych problemów Formuły 1, który jest poruszany od kilku lat są kwestie sprawiedliwszej dystrybucji zysków dla ekip. Duże zespoły od lat zgarniają lwią część nagród przyznawanych po sezonie od posiadacza praw komercyjnych, podczas gdy małe otrzymują relatywnie niewielkie wpływy przez co mają problemy finansowe często prowadzące do bankructwa.
„Kontrakty z zespołami są podpisane do 2020 roku, ale nie mam wątpliwości, że ekosystem Formuły 1 nawet poza zespołami, nie jest zbalansowany tak jak powinien być. Uważam, że w każdym biznesie, cały ekosystem musi być zdrowy, aby był naprawdę odporny.”
„Uważam, że od sezonu 2021 pojawią się nowe umowy i myślę, że Liberty zastanowi się nad tym co jest najlepsze dla sportu. Wszyscy chyba zgodzimy się, że posiadanie zdrowych, mocnych zespołów jest lepsze niż posiadanie zadłużonych ekip.”
„Nie sugeruję tutaj franczyzy, ale gdy spojrzy się na najbardziej ofranczyzowane zespoły sportowe na świecie, takie jak LA Clippers sprzedane za 2 miliardy dolarów [w 2014 roku], zyskują one na wartości.”
„Tył stawki Formuły 1 nie zyskuje na wartości. To musi zostać rozwiązane. I sądzę ,że uda się - w jaki sposób? Tylko czas nam to powie.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz