Kierowcy Red Bulla mają rozdzielone strategie na GP Belgii
Kierowcy zespołu Red Bulla, podobnie jak w Hiszpanii, mają rozdzielone strategie przed wyścigiem na torze Spa-Francorchamps. Max Verstappen koniecznie chciał przystępować do wyścigu na super-miękkich oponach, decydując się na inną strategię niż większość jego rywali z czołówki, którzy wybrali start na miękkim ogumieniu. Tak czy inaczej najmłodszy w stawce Holender w kwalifikacjach przed tysiącami swoich kibiców wykręcił drugi czas, ze stratą tylko 0,149 sekundy do Nico Rosberga.„To wspaniałe uczucie. Jak tylko przekroczyłem metę w Q3, widziałem jak fani na trybunach oszaleli, więc wiedziałem, że to było dobre okrążenie. Ten weekend i tak już jest niesamowity. Obserwowanie tylu fanów na trybunach i czucie ich wsparcia jest niesamowite. Cały tydzień tutaj sprawia mi przyjemność, tak więc drugie miejsce na starcie to fantastyczny wynik. Bardzo ciężko byłoby zdobyć pole position. Szanse na to zawsze są, gdy jest się tak blisko. W drugim sektorze byliśmy bardzo mocni, ale brakuje nam trochę prędkości. Jutro będzie ciekawy wyścig ze względu na różne strategie między mną a Mercedesem i Ferrari. Uważam, że czeka nas dobra walka. Liczę, że super-miękkie opony dadzą mi trochę więcej przyczepności na pierwszych kilku okrążeniach, a potem z pewnością stracę na osiągach, ale taka jest moja strategia. Prawdopodobnie zjadę do boksów trochę wcześniej, ale musimy poczekać i zobaczyć jak ułoży się wyścig. Ogromne podziękowania dla zespołu za tak szybką naprawę i pracę przy aucie, abym mógł wyjechać podczas kwalifikacji.”
Daniel Ricciardo, P5
„Bardzo chciałbym w Q3 trochę lepiej pojechać, ale nie jestem zbyt mocno rozczarowany przed wyścigiem. Jestem bardzo zadowolony, że przeszedłem przez Q2 na miękkich oponach. Taki był nasz cel. Czy się sprawdzi, czy nie przekonamy się jutro, ale tak właśnie chciałem pojechać. Na innych torach byłbym mniej zadowolony z piątego miejsca, ale tutaj nie jestem rozczarowany z dwóch powodów: można tutaj wyprzedzać, a przy oponach które tutaj mamy jutro można wiele zdziałać. Jeżeli ma się szybsze auto lub gdy jest się nieco bardziej inteligentnym, można tutaj coś osiągnąć. W Q2 moim celem był start na miękkich oponach. To było nerwowe kilka minut, ale udało się. Jestem zadowolony; jestem wystarczająco blisko czołówki i jadę na miękkich oponach. Kilka aut przede mną również ma takie opony, ale zapowiada się dobry wyścig. Dwa lata temu startowałem z piątego pola i wygrałem tutaj! Max wykonał świetną robotę awansując do pierwszego rzędu- ale my mamy rozdzielone strategie na jutrzejszy wyścig. Rozmawialiśmy o tym przed kwalifikacjami, ale on chciał startować do wyścigu na super-miękkich oponach a ja chciałem na miękkich. Zobaczymy co z tego wyjdzie.”
komentarze
1. ds1976
Trochę ryzykowna ta strategia VES. Auto dociążone paliwem na starcie zje super miękkie szybciej niż szybko. VES zjedzie na zmianę jako jeden z pierwszych co może być plusem bo może mieć potem free air do stałego, szybkiego tempa na miękkich oponach.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz