Force India będzie eksperymentowało na Silverstone
Zespół Force India na torze Silverstone zamierza przeprowadzić serię eksperymentów z tylnym zawieszeniem VJM09, aby lepiej zrozumieć wpływ zmian dokonanych w tym roku na żywotność ogumienia.Problemy zespołu skumulowały się podczas Grand Prix Austrii, gdzie startujący z drugiego pola Nico Hulkenberg bardzo szybko stracił swoją pozycję, głównie za sprawą szybko zużywającego się ogumienia.
W czwartek na torze Silverstone Sergio Perez zdradził, że jego zespół planuje w piątek przeprowadzić obszerną analizę tego problemu, aby wyjaśnić czy wpływ na takie zachowanie się auta mają wprowadzone w tym roku zmiany.
„Mamy trochę rzeczy do przetestowania” mówił. „W tym roku słabo wykorzystujemy żywotność opon i dlatego przygotowaliśmy kilka interesujących testów pod tym kątem. Liczmy, że pomogą one odpowiedzieć na nasze pytania.”
„Bolid z całą pewnością dysponuje osiągami, ale straciliśmy przewagę na polu oszczędzania ogumienia. Teraz jesteśmy jednym z gorszych zespołów w tym temacie, więc musimy to poprawić i mam nadzieję, że w ten weekend uda nam się poczynić pewne postępy.”
Zespół Force India w tym roku wdrożył już nową wersję przedniego skrzydła i kolejne poprawki w aucie przed GP Austrii licząc, że rozwiążą one problemy z oponami, ale Perez uważa, że problemy nie wiążą się tylko i wyłącznie z aerodynamiką.
„Uważam, że to połączenie kilku czynników w tym faktu, że przednie skrzydło nie działa tak jak powinno” mówił. „Teraz mamy nowe przednie skrzydło, które prawdopodobnie pomoże nam trochę, ale zmieniliśmy również kilka części w zawieszeniu.”
„Wolę wierzyć, że to jest powodem tych problemów, a my w piątek sprawdzimy inne części i miejmy nadzieję uzyskamy odpowiedzi, które nas interesują.”
Perez przyznał również, że po jego wypadku w Austrii ekipa dokona zmian w układzie hamulcowym, głównie jeżeli chodzi o pomiar temperatury tarcz.
Zdaniem Meksykanina zespół popełnił błąd lekceważąc pomiar temperatury zewnętrznej części tarcz hamulcowych, co jego zdaniem było pośrednią przyczyną wypadku na przedostatnim okrążeniu GP Austrii.
„To lekcja dla nas, a my zamierzamy zmienić sposób pomiaru temperatury w przyszłości. Ten tor jest zupełnie inny- nie wydziela się tutaj dużo energii przy hamowaniu.”
„Kolejnym torem, na którym hamulce będą miały trudne zadanie będzie Monza, więc zmienimy sposób pomiary temperatury, aby mieć pod kontrolą również zewnętrzną część tarczy.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz