Button powrócił do silnika używanego w Monako
Zespół McLarena małymi krokami powraca do konkurencyjności a jego kierowcy coraz pewniej wypowiadają się na temat swoich oczekiwań. Dzisiaj rano Jenson Button miał jednak sporo pecha. W jego bolidzie doszło do wycieku oleju, co zmusiło ekipę do powrotu do silnika, którego używał w Monako, a który ma za sobą już występ w czterech wyścigach. Zespół zamontował w nim jednak poprawiony na weekend w Kandzie układ turbo oraz nowe MGU-H i MGU-K. Do jutra ma podjąć decyzję, z którego silnika Brytyjczyk będzie korzystał w dalszej części weekendu.„To był dobry piątek. Mogliśmy sprawdzić kilka ciekawych rzeczy, włączając w to trzy mieszanki opon, które z pewnością w ten weekend będą stanowiły najbardziej interesujący element gry.”
„Jeżeli chodzi o jutro, uważam że prawdopodobnie najlepszą pozycją startową dla nas będzie 11 pole, gdyż oznaczać będzie możliwość wyboru dowolnej mieszanki na start wyścigu. Uważam, że start do wyścigu na ultra-miękkiej oponie może nie być idealny.”
„Dzisiaj wszystko pracowało dobrze, włączając w to nowy układ turbo od Hondy. Niemniej nie mieliśmy tutaj zbyt dużo przyczepności i musimy przyjrzeć się naszej trakcji na wyjściach z zakrętów.”
„Po tym jak zebraliśmy wszystkie dane z obu bolidów, musimy zdecydować się na kierunek jaki obierzemy jutro.”
Jenson Button, P12, P7
„W pierwszym treningu mieliśmy kilka różnych problemów- to był bardzo pechowy poranek. Zmieniliśmy układ napędowy między sesjami- mieliśmy drobne opóźnienie w drugim treningu, ale chłopaki wykonali niesamowitą robotę składając bolid. Potem nie mieliśmy problemów z silnikiem. Wieczorem przyjrzymy się danym z bolidu i zastanowimy się czy powrócić do silnika, który wyjęliśmy rano, czy pozostać przy tym zamontowanym na popołudniową sesję.”
„W drugim treningu byłem w stanie pokonać rozsądną liczbę okrążeń. Bolid spisuje się dobrze i sprawia przyjemność, ale musimy jeszcze rozwiązać kilka problemów z ustawieniami, którym zajmiemy się wieczorem.”
„To był pozytywny dzień, ale nadal potrzebujmy większej poprawy- gdybym był szybszy o jeszcze 0,1 sekundy znalazłbym się w czołowej czwórce, a gdybym był o 0,2 wolniejszy byłbym 11- musimy więc wszystko zmaksymalizować przed resztą weekendu.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz