GP USA w oczach Bridgestone. Strategie doboru opon
Wyścig o Grand Prix USA był 180-tą rundą Mistrzostw Świata Formuły 1 dla Bridgestone Motorsport. Jak przyznaje przedstawiciel japońskiego producenta opon - Kees van de Grint - średnia i miękka mieszanka ogumienia Potenza sprawowała się na Indianapolis Motor Speedway bez zarzutu, dzielnie znosząc upał i wysokie przeciążenia na owalu, umożliwiając przy tym wszystkim zespołom swobodne dostosowanie strategii do potrzeb poszczególnych kierowców.Tymczasem już jutro ogumienie Bridgestone znów wkroczy do akcji - dziewięć zespołów zapowiedziało swój udział w trzydniowych testach na Silverstone, podczas gdy pozostałe dwa udadzą się na Jerez. Cała stawka sprawdzać będzie mieszanki miękką i średnią - dokładnie takie, jakie użyte zostaną podczas kolejnej rundy Mistrzostw, Grand Prix Francji.
"To fantastyczny rezultat dla Lewisa Hamiltona. Cieszę się, że opony miały wpływ na wyścig - obie mieszanki Bridgestone Potenza dopuszczały dowolne strategie. Nie wszyscy kierowcy z punktowanej ósemki użyli tego samego rozwiązania na ostatnim stincie - a zawodnik jadący na jeden pit-stop zmierzał po punkty, póki nie musiał wycofać się z powodu problemu nie związanego z ogumieniem."
"Jestem wyjątkowo dumny, że bolidy na naszych oponach tryumfowały na tym torze już osiem razy. Dla marki, która na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo - nie tylko w ogumieniu przeznaczonym na cywilne drogi, ale także w warunkach wyścigowych - opanowanie trzynastego zakrętu, najbardziej wymagającego w kalendarzu, to prawdziwy sukces. Pokonaliśmy nie tylko słynny owal - ale także wysokie temperatury; opony sprawowały się dobrze w przeszło 100 stopniach Celsjusza. Gratulacje dla Sebastiana Vettela za zdobycie pierwszego punktu w Formule 1 na ogumieniu Bridgestone."
Strategie doboru opon:
Renault
Giancarlo Fisichella: miękkie - średnie
Heikki Kovalainen: miękkie - miękkie - średnie
Ferrari
Felipe Massa: miękkie - miękkie - średnie
Kimi Raikkonen: średnie - miękkie - miękkie
McLaren-Mercedes
Fernando Alonso: miękkie - miękkie - średnie
Lewis Hamilton: miękkie - miękkie - średnie
Honda
Jenson Button: miękkie - średnie
Rubens Barrichello: miękkie
BMW
Nick Heidfeld: miękkie - średnie - średnie
Sebastien Vettel: miękkie - miękkie - średnie
Toyota
Ralf Schumacher: miękkie
Jarno Trulli: miękkie - miękkie - średnie
Red Bull Racing
David Coulthard: miękkie
Mark Webber: miękkie - miękkie - średnie
Williams
Nico Rosberg: miękkie - średnie
Alex Wurz: miękkie - średnie
Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi: średnie - miękkie
Scott Speed: miękkie - średnie
Spyker
Christijan Albers: średnie - miękkie
Adrian Sutil: średnie - miękkie - miękkie
Super Aguri
Takuma Sato: miękkie
Anthony Davidson: średnie - miękkie - miękkie
komentarze
1. Basiorek
"Jestem wyjątkowo dumny, że bolidy na naszych oponach tryumfowały na tym torze już osiem razy."
No tak teraz sobie podbiją statystyki jak są jedynym dostawcą opon ;)
2. Sauron9
Mam takie pytanie: Jakie są najlepsze i najnowsze gry na PC związane z F1. Powiedzcie mi wszystko o grach o tej tematyce bo bardzo bym chciał sobie pograć a na PS3 nie mogę sobie pozwolić :(
3. miszczuk12
mam pytanie czy robert kubica wystartuje w tcyh testach??
4. xsamir
Robert nie wystartuje na Silverstone :(
5. blue57
witam, słyszałem coś o rFactor i włąśnie przymierzam sie do jej wypróbowania ... wpisz w googlu i wejdz na ich strone - wygląda obiecująco...
6. rushit
Fajnie jakby do walki o mistrostwo dołączyły inne firmy oponiarskie. Mam na myśli powrót michelin, może Ecclestone załatwiłby jakieś dunlopy jeszcze. Przepisy trzeba by bylo dostosować tak że w każdym wyścigu dla danego teamu będą dostępne różne mieszanki różnych firm. Jak narazie to na kazdym torze najlepiej sie bridgestony spisują... a może niekoniecznie.
7. abuk111
rushit: według mnie Brigdstony spisuja sie na tym torze lepiej ale OD Michelina. Może jakby do F1 doszły Dunlopy lub Pirelli ( a może GoodYear) to Bridgestony na Indianapolis zostały by zdetronizowane ( a może wtedy ruszył by postęp w branży oponiarskiej bo jak nie ma konkurencji to Brigdestone może przez kolejne sezony nie zmienić mieszanki :-/ )
8. barteks2
Ja żałuję, że nie ma konkurencji wśród firm oponiarskich :(
9. barteks2
Ciekawe.... BMW chyba pierwszy raz dało inną strategię opon dla obu kierowców....
10. kuba300
..."słyszałem coś o rFactor"... - Na razie Sony ma oficjalną licencję FIA. A na PC to F1 Challenge '99-'02. Dużo dodatków i uakualnień itp. pobierzesz na http://www.bhmotorsports.com/
11. walerus
Dębice im dać i kontinental z ograniczeniem prędkości do 160 km/h ;-) to dopiero byłoby wyzwanie i strategie na 5 pitstopów....
12. danilo
walerus Wtedy nie byłaby już to F1. :P
13. walerus
chciałbym widzieć dębicę w takim kocyku jak oni tam mają......a pęcherze to by yły jak balony już na pierwszym kółku.....
14. rushit
dylemat: miękkie "kormorany" czy supermiękkie :)))
15. walerus
;-)
16. scepak
rFactor najlepsza gra na PC jeśli chodzi o F1. BMW udostępniło dane swoich bolidów także model jazdy jest bardzo realistyczny. Oczywiście najlepiej grać na dobrej kierownicy. wejdź na www rfactor.net
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz