FIA potwierdza planowane zmiany na sezon 2017
Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła dzisiaj wczorajsze doniesienia o planowanych zmianach na sezon 2017 i przedstawiła pierwsze projekty planowanych zmian.Przedstawiciele zespołów F1 oraz udziałowcy Formuły 1 spotkali się wczoraj w Genewie, aby w ostatniej chwili przedyskutować zmiany przepisów technicznych na sezon 2017. Jako, że pierwotny plan przyspieszenie bolidów F1 o 5 -6 sekund na okrążeniu został podważony przez obawy ekspertów Mercedesa i Pirelli, zespół McLarena przedstawił kompromisowy zestaw rozwiązań mający przyspieszyć bolidy o około 3 sekundy na okrążeniu i zwiększyć docisk aerodynamiczny o 25 procent.
Wedle doniesień wczoraj przeciwko takim zmianom miały głosować oba zespoły Red Bulla oraz Mercedes.
FIA potwierdziła dzisiaj część z planowanych zmian dodając, że jeżeli alternatywna propozycja nie pojawi się do końca kwietnia br., wejdą one w życie w takim kształcie.
W opublikowanym oświadczeniu FIA potwierdza chęć zmiany szerokości przednich i tylnych opon. W sezonie2016 przednie opony będą miały szerokość 245 mm, a tylne 325 mm. W sezonie 2017 ma to być odpowiednio 305 mm oraz 405 mm.
Przednie skrzydło powiększy swoją szerokość z obecnych 1650 mm do 1800 mm, tylne zostanie poszerzone z 750 mm do 950 mm i obniżone o 150 mm w stosunku do obecnej wysokości 950 mm.
Szerokość nadwozia zostanie zwiększona o 200 mm, do 1600 mm, a masa bolidów podniesiona z obecnych 702 kg do 722 kg + waga opon.
Federacja potwierdziła również, że Komisja F1 zaakceptowała wdrożenie zamkniętych kokpitów od sezonu 2017.
„Komisja F1 potwierdziła intencję wdrożenia jakiejś formy ochrony kokpitu od sezonu 2017” pisano w oświadczeniu prasowym. „Wszyscy udziałowcy pracują wspólnie, aby udało się to zrealizować, a koncepcja „aureoli” [rozwiązania Mercedesa opierającego się na pałąku] jest obecnie najbardziej preferowanym rozwiązaniem. Inne propozycje takie jak przeźroczysta ochrona kokpitu będą dalej rozważane.”
komentarze
1. mazur81
722kg?! Niedługo bolidy będą ważyły tyle co Passat.
2. Reseller
Chyba już lepiej zamknięty kokpit niż ten pałąk od Mercedesa
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz