komentarze
  • 1. Kimi Rajdkoniem
    • 2015-06-17 09:57:37
    • *.dynamic.chello.pl

    Dokładnie. Jeżeli Williams nie będzie odnosił wystarczajacych sukcesów z napędem Mercedesa to zmieni dostawcę np na Ferrari. Róznica pomiędzy producentami a klientami to dopasowanie bolidu do potrzeb napędu: chłodzenie, dobór przełożeń skrzyni, aero etc.

  • 2. fanAlonso=pziom
    • 2015-06-17 15:39:41
    • *.146.76.74.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    nie ma szans tylko fabryczny zespół może wygrywać majstra bo te silniki są o wiele bardziej skomplikowane niż V8 a brawn gp dodatkowo był extra bolidem więc to złe porównanie

  • 3. 6q47
    • 2015-06-17 16:44:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2. fanAlonso=pziom
    Z tym "extra" nie ma co przesadzać.
    Brawn, a konkretnie jego inżynierowie, wykonali nieco lepszą pracę od innych, którzy równiez jak Oni zastosowali podwójny dyfuzor. Wiekszosc nie posiadała takiego dyfuzora. Brawn miał najlepszy, a dalsza walka pokazała, że "extra" nie jest takie extra:))
    Chociaz tak po chwili namysłu jestem skłonny uznać twoje słowa o extra bolidzie - nie zostali pokonani w walce o WCC.
    Pozdr.

  • 4. fanAlonso=pziom
    • 2015-06-17 21:54:02
    • *.146.76.74.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    3. no fakt RBR był lepszy ale na przestrzeni sezonu były błędy i awarie co Brawn wykorzystał

  • 5. dexter
    • 2015-06-18 08:32:25
    • *.2.5.194

    Dla wielu zdobyty mistrzowski tytul zespolu BrawnGP (jeszcze na silniku Mercedesa: FO108W 2.4 V8) byl pewnie takim zaskoczeniem jak piorun z jasnego nieba. Wtedy dwa takie czynniki utorowaly droge do tytulu. Dokladnie tak jak to wyzej @6q47 opisal bolid Buttona posiadal „magiczna przyssawke“ ktora nazywala sie podwojnym dyfuzorem z centralnym kanalem, wspanialy trik techniczny. Oprocz zespolu BrawnGP rowniez Williams i Toyota dyssponowali podobnym rozwiazaniem. Protest takich zespolow BMW-Sauber, Ferrari, Red Bull i Renault zostal formalnie zlozony jeszcze podczas weekendu wyscigowego w Melbourne.
    I, co najwazniejsze? Ross Brawn ze swoim zespolem inzynierow mogl prawie przez caly rok nad nowym samochodem pracowac i go rozwijac, poniewaz Honda zamrozila wtedy rozwoj malo konkurencyjnego modelu 2008, ale rok 2009 dalej finansowala (130 Mln. Euro). Ross Brawn kupujac zespol za symbolicznego jednego funta mial odpowiednie srodki do dyspozycji i mogl sie skoncentrowac nad przyszlym bolidem, idealna sytuacja aby cos wielkiego stworzyc.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo