komentarze
  • 1. fanAlonso=pziom
    • 2015-06-03 12:59:16
    • *.31.43.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    mclaren też miał opony michelin w 2005 i jakoś dawali radę jak ma się dobry bolid to i najlepsze opony się znajdą

  • 2. fanFelipeMassa3
    • 2015-06-03 13:48:52
    • *.ip.euro.net.pl

    Ja też nie chce wojny oponiarskiej

  • 3. dexter
    • 2015-06-04 16:38:22
    • *.4.46.132

    Ale np. szersze niskoprofilowe opony moga byc ciekawym rozwiazanie.
    Zmiana z dzisiejszych opon balonowych na niskoprofilowe hmm - mozna sie zastanowic. Proba Pirelli na 18 - calowych oponach wygladala ciekawie. Tutaj nie chodzi tylko o optyke. Dzisiejsza 13-colowa opona przejmuje wieksza czesc amoryzacji w bolidzie F1. Mozna powiedziec - to nie jest jej zadaniem. Bolidy F1 posiadaja takze zawieszenie ;))

    Przy 18 - calowej oponie inzynierowie beda zmuszeni popracowac nad zawieszeniem. Z kolei to moze byc ciekawym wyzwaniem dla aerodynamki. Wtedy trzeba bedzie wyczarowac bardziej stabilna sile docisku. Dzisiejsze opony posiadaja rozmiar: 245 mm. z przodu i 325 mm. z tylu.
    Ciekawe jakby to wygladalo 300 mm. z przodu i 400 mm. z tylu? Plus auto szersze o 10 cm. - ciekawa sprawa? 18-calowe opony niezle wygladaja. Z pewnoscia zwiekszylaby sie przyczepnosc mechaniczna. Wraz z dowolna aerodynamika, auto byloby o kilka sek. szybsze.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo