Sainz zdobył punkt po starcie z alei serwisowej
Carlos Sainz wykorzystał pecha swojego kolegi z zespołu i mimo iż startował do wyścigu w Monako z alei serwisowej, na metę wjechał na 10 pozycji, zdobywając dla siebie i zespołu 1 punkt. Max Verstappen do czasu końcówki wyścigu również jechał dobrze. Niestety kontakt z bolidem Romaina Grosjeana zakończył jego nadzieje na punkty w Monako.„Co za niesamowity wyścig. Ogromnie cieszę się z wyniku! Przystępowanie w debiucie do wyścigu w Monako z alei serwisowej i finiszowanie na 10 pozycji to prawie jak zwycięstwo! Jeżeli chodzi o strategię i zarządzanie ogumieniem, był to bardzo dobry wyścig zespołu. Pracowaliśmy na to bardzo ciężko i pokonaliśmy bardzo długi przejazd na miękkiej oponie. Ostatecznie opłaciło się nam i zdobyliśmy punkt. Bardzo podobała mi się dzisiejsza walka. Byłem szybki i cieszyłem się tym wyjątkowym torem. Nie chciałem, aby wyścig zakończył się tak szybko!”
Max Verstappen, DNF
„Miałem dobry start mimo iż zostałem zablokowany przez Pereza i Maldonado. Ogólnie byłem zadowolony z tego jak spisywał się bolid. Łatwo jechało mi się na pierwszych okrążeniach i udało mi się uniknąć kłopotów. Potem mieliśmy świetne tempo, udało mi się szybko wyprzedzić Maldonado a potem niwelowałem stratę do Pereza. Dobrze czułem się w aucie! Niestety mieliśmy wolny pierwszy postój i straciliśmy tam kilka pozycji. Znowu musiałem walczyć o swoje. Zjechałem do boksów po raz drugi, gdy utknąłem za Bottasem i na super-miękkiej oponie znowu miałem świetne tempo. Byłem bardzo zadowolony z bolidu podczas wyścigu. Doganiałem nawet Vettela i Rosberga, ale postanowiłem pozostać za nimi, gdyż uważałem, że tak łatwiej będzie mi wyprzedzać innych kierowców. Potem bardzo zbliżyłem się do Grosjeana chcąc walczyć o ostatni punkt i zakończyłem rywalizację na bandzie. To było dość duże uderzenie, ale czuję się dobrze.”
komentarze
1. Ananas
Pojedynki kierowców w jednym zespole (sezon 2015)
Sainz - Verstappen
Wyścigi
4 - 2
2. bartexar
Fajnie ten Max jeździ, myślę że u wielu zdobył już sympatię, tak jak u mnie. Takich kierowców się ceni. Pewnie po jednym sezonie przestanie już tak szaleć, ale zawsze fajnie to pooglądać.
3. dexter
Na 12 okrazeniu Sainz zjechal do boxu i zmienil ogumienie z „super-soft“ na „soft“.
A nastepnie wytrzymal na tej mieszance 66 okrazen. Zanim zawital u mechanikow przebil sie juz na 15 pozycje. Zmiana opon kosztowala go 2 miejsca. No i kontyujac wyscig na 17 miejscu musial przez najblizsze 23 okrazenia ustawic sie za Ericssonem. Z biegiem czasu Macus Ericcson musial zjechac na zniane opon do boxu, a Sainz znowu zyskal pozycje. Zanim znalazl sie za plecami Bottasa na12 miejscu znowu zyskal 2 miejsca na tym ze przeciwnicy zjechali do alei serwisowej. Nastepnie przez 9 okrazen mial okazje dokladnie przyjrzec sie jak wyglada skrzynia biegow w bolidzie Williamsa. Pozniej na polecenie zespolu musial przepuscic Verstappena, a kolega z zespolu wykonal reszte pracy. Wypadek Verstappena z Grosjeanem przyczynil sie do tego ze Sainz wyladowal w punktach. Staral sie jeszcze powalczyc z Felipe Nasr lecz tutaj byl bez szans, poniewaz Brazylijczyk na finalowe okrazenia dostal mieszanke „super-miekka“. Za to walczyl z powodzeniem o ten jeden drogocenny punkt przeciwko Hulkenbergowi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz