komentarze
  • 1. Porky2
    • 2015-05-09 13:02:42
    • *.240.136.3

    nie wiem jakie maja budzety w gp2, ale jak mniemam, nhieporownywalnie mniejsze niz w f1, a tu kicha taka

  • 2. Skoczek130
    • 2015-05-09 13:19:04
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Bolid GP2 jest zunifikowany i zalicza swój piąty sezon w serii. Nie zmienia to faktu, iż nie najlepiej to o F1 świadczy. Swoją drogą bardzo cieszy mnie decyzje Polsatu odnośnie transmisji. Jeden wyścig GP2 jest więcej wart pod względem emocji od całego sezonu tej parodii, o jakie mówi się obecnie F1. ;)

  • 3. belzebub
    • 2015-05-09 16:16:55
    • *.jeleniagora.vectranet.pl

    @2 Skoczek130 Właśnie oglądam wyścig GP2, przede wszystkim pierwsza różnica - brzmienie silnika V8 to V8 i żadna kosiarka, a takie są teraz w F1 jego nie zastąpi. I ogólnie wyścig bardzo ciekawy.

  • 4. dexter
    • 2015-05-09 17:41:11
    • *.4.76.94

    Przyczyny moga byc rozne. Warunku na toze moga nie byc optymalne, wysoka temperatura oraz opony ogrywaja kluczowa role. Jezeli teraz wszystkie czynniki polaczy sie razem do kupy to taki a nie inny wynik jest mozliwy. Wczoraj na treningu bolidy F1 wiecej sie slizgaly niz jezdzily, poniewaz tor byl brudny. A F1 krecac swoje longruns w trugim treningu czyscila praktycznie tor pod przejazd GP2. Warunki na torze w ciagu dnia zmieniaja sie drastycznie (moga byc lepsze, moga byc gorsze). Dodatkowo wysoka temp. spowalnia bolidy. Rosberg w pierwszym treningu wykrecil czas: 1:26.828 na twardej mieszance, ktora jest o ok. 1,5 sek wolniejsza niz opona medium.

    Sainz jezdzil po torze w godzinach popoludniowych gdy temperatura powietrza wynosila 30°C, a temp. asfaltu ok. 50°C ! Przy takiej temp. w F1 podczas dohamowan asfalt sie zwija! Dodatkowo dochodzi mieszanka opon i tutaj temp. odgrywa kluczowa role, poniewaz opona totalnie inaczej funkcjonuje. W takim przypadku trzeba sobie odpowiednio wybranym setupem pomoc.
    W GP2 w przeciwienstwie do F1 jezdzi sie miekkiej gumie, poniewaz moc silnika duzo mniej obciaza opony. Bolidem GP2 sie inaczej jezdzi.

    W formule 1 w dzisiejszych czasach najwazniejsza nie jest predkosc na jednym okrazeniu, tylko umiejetnosc jak kierowca potrafi obchodzic sie z oponami (management opon). Wiekszy pozytek bedzie z takiego kierowcy (uwzgledniajac caly run) ktory potrafi opony tak przy zyciu utrzymac, aby na koncu wykrecic odpowiedni czas (powiedzmy szybszy o 0,5 sek.) - wtedy mozna maximum wyciagnac.

    GP2 jest fajna seria, ale nad czym trzeba z pewnoscia jeszcze popracowac to koszta, poniewaz dzisiaj mlody kierowca jesli chce brac udzial w GP2 to musi wylozyc na stol 1,6-1,8 Mln. Euro za jeden sezon, inaczej nikt z nim nie bedzie rozmawial - a to jest bardzo duzo pieniedzy.
    Ogolnie Motorsport nigdy nie byl tani, a zawsze byl kosztowny. A dzisiaj wszystko staje sie drozsze. Samochody w Motorsporcie sa drozsze, poniewaz sa bardziej zlozone, nawet w nizszych seriach technologia jest wysoka. W tym roku w GP2 jezdzi sie z DRS aby kierowca szybciej mogl sie przyzwyczaic do F1 (a takie systemy kosztuja pieniadze).
    Rozwoj kosztuje pieniadze, a swoje auto trzeba rozwijac - i tutaj jesli rozwoj w GP2 nie zostanie przepisami ograniczony (zle powiedzialem - nie sam rozwoj, tylko wolnosc rozwoju) to koszta beda jeszcze wieksze. Wiadomo, aby utrzymac odpowiedni prestiz trzeba jezdzic na tory gdzie F1, tzn. w egzotyczne i interesujace miejsca - a to kosztuje. Wiem ze nic nie jest za darmo na tym swiecie, ale ok. 2 Mln. Euro na sezon ( i to w serii mlodziezowej ) - to juz jest suma pokazna.

    @ Skoczek130
    Sorry, ze machne reka na Twoj komentarz - a szkoda, bo kiedys Tobie mozna bylo nawet cos konstruktywnego odpisac. Nie wiem, @Skoczek130 Ty na wszystko w zyciu chyba narzekasz? ;)

    P.S. Brzemienie silnikow w porownaniu do ubiglego roku zmienilo sie na plus (przynajmniej silniki Ferrari i Mercedesa). I zapraszam choc raz na tor wyscigowy, poniewaz zaden sprzet TV (nawet za dziesiatki tysiecy Euro) nie jest w stanie odzwierciedlic prawdziwego efektu brzmienia.

    Pozdr.

  • 5. dexter
    • 2015-05-09 17:44:30
    • *.4.76.94

    Edit: Warunki na torze moga nie byc optymalne - tak mialo byc

  • 6. F1KUBICAWRC
    • 2015-05-10 20:02:13
    • *.play-internet.pl

    Formula 1 powinna być szybsza od GP2 o jakieś 10 sekund na okrążeniu.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo