komentarze
  • 1. istrii
    • 2015-05-05 16:33:38
    • *.80-202-101.nextgentel.com

    Szkoda że w tamtym sezonie zmieniali regulamin. A najbardziej przecież ucierpiał Lotus, co było widać pod koniec sezonu.
    Może teraz jeden silnik więcej i Merc będzie się mocno pocił pod koniec sezonu aby go obronić tytuł,

  • 2. dexter
    • 2015-05-05 17:09:26
    • *.2.87.145

    W ubieglym roku wszystkie zespoly poradzily sobie z piecioma jednostkami napedowymi (no, oprocz Red Bulla i Toro Rosso z silnikiem marki Renault). W tym sezonie Ricciardo po 4 wyscigach ma 4 silnik (limit wyczerpany), a do konca sezonu zostalo 15 wyscigow. Kvyat i kierowcy Toro Rosso maja 3 silnik. To nawet Jenson Button i Fernando Alonso wygladaja lepiej poniewaz zamontowany maja drugi silnik, podobnie jak: Hulk,Vettel i Raikkonen.

    Odrzucenie jest w pelni zrozumiale z perspektywy Mercedesa, poniewaz wieksza czy mniejsza niezawodnosc ich jednostek napedowych jest w pewnym stopniu ich atutem. A takiej przewagi nad konkurencja nikt nie odda z reki.

    Z drugiej strony Red Bull cierpi jak rozlozony bokser na lopatki, w dodatku RBR jest swiadomy tego ze bez 8-9 silnikow nie przejda przez sezon. Najgorsze jest to, ze zespol sam nic nie moze za to (a kary sa drakonskie).
    Wlasnie o takiej sytuacji pisalem pod newsem „Red Bull nie wierzy w szybki wzrost mocy silnika“. Zreszta, potwierdzenie takiego czy innego planu nic nie da. Najpierw zespoly musza zlozyc konkretne podanie do FIA.

    Lepsze spalanie = wydobycie mocy = wieksze cisnienie sprezania w cylindrze = zmeczenie materialu (tloki, tuleje, uszczelki pod glowica, bloki silnika) i tutaj kazdy producent z tym walczy, nawet Mercedes. W porownaniu do ubieglego roku cisnienie sprezenia wzroslo. Wczesny zaplon i wysoka kompresja zwieksza ryzyko. W testach zimowych firma Renault pozegnala sie z szescioma jednostkami napedowymi, a od poczatku sezonu z osmioma silnikami.
    Trzecia jednostka silnikow Renault posiada wzmocnione tloki i tuleje cylindrowe. Mercedes w testach zimowych musial tez polepszyc tloki i tuleje. Ferrari caly blok silnika. Honda dopiero ma przed soba takie problemy. Japonczycy beda musieli sie z rzeczywistoscia zmierzyc gdy odkreca troche mocy.

    W silniku Mercedesa u Hulkenberga podczas GP Chin zostal uszkodzony wal korbowy. Ferrari w Bahrajnie musialo zmienic silnik. Oficjalnie zmiana odbyla sie pod haslem: „zaplanowane dzialanie“. W rzeczywistosci zespol z Maranello zlozyl wniosek o „modyfikacje w celu poprawy stabilnosci“. Wystawiajac taki wniosek mozna zaoszczedzic liczbe tokenow, ale aby wykonac nastepny krok rozwoju trzeba do trzeciego silnika poczekac. Tzn. w piatek „czerwoni“ moga jeszcze na starym silniku pojechac. Problem w tym (co znowu zalezne jest od planu), ze nowy silnik najwczesniej bedzie w lecie do dyspozycji Ferrari (oczywiscie zakladajac ze podzial 4 silnikow bedzie zgodny z ich planem). Dobrze ze jeszcze zespoly klienckie istnieja ;) Sauber ma jeszcze pierwszy silnik V6 w swoim bolidzie i w takiej sytuacji mozna bylo testowac.

    Mercedes planuje do wyscigu w Monaco pojezdzic jeszcze na pierwszej jednosce (choc ryzoko jednak jest). Eksperci z Mercedesa sa przekonani ze Ferrari w specyfikacji wyscigu jest juz tak daleko, ze czesto swoj silnik odkrecaja na max. moc. Zobaczymy czy w Montrealu druga specyfikacja Mercedesa zmobilizuje dodatkowa moc. Taki krok w Mercedesie planowany byl dopiero z 3 silnikiem. Od momentu gdy Ferrari wywarlo presje na „Srebrnych Strzalach“ to w Brackley i Brixworth wszystkie dzwony bija na alarm. Ferrari ma jeszcze 10 tokenow, a Mercedes tylko 7.

    Honda w zapasie posiada 9 tokenow. Tutaj Japonczycy z ich alternatywnym konceptem turbo jednak musza sie obchodzic ostroznie. Najwiekszym ich placem budowy jest rozproszenie ciepla w V silnika szesciocylindrowego. Teoretycznie Honda musi najpierw w pelni wykorzystac aktualna moc, a potem mozna robic krok do przodu.

  • 3. bera5
    • 2015-05-08 09:56:01
    • *.opera-mini.net

    Co to za bzdury powyżej cyt. (...) Wczesny zaplon i wysoka kompresja zwieksza ryzyko(...)
    Z czego to zostało przetłumaczone ????????????

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo