Pirelli utrzymuje agresywny dobór mieszanek
Firma Pirelli poinformowała dzisiaj, że na kolejne cztery eliminacje mistrzostw świata F1 dostarczy zespołom dokładnie takie same mieszanki opon, jakie dostarczała w ubiegłym roku.W Hiszpanii tradycyjnie zespoły otrzymają od włoskiego producenta twardą i średnią mieszankę opon P Zero, a podczas wyścigów w Monako, Kanadzie i Austrii, korzystać będą z dwóch najbardziej miękkich mieszanek oznaczonych kolorami czerwonym i żółtym.
Podczas Grand Prix Monako tradycyjnie zespoły po raz pierwszy w tym roku będą mogły sprawdzić najbardziej miękką mieszankę opon Pirelli.
Dobór mieszanek opon Pirelli w sezonie 2015
- GP Australii: miękka - średnia
- GP Malezji: średnia - twarda
- GP Chin: miękka - średnia
- GP Bahrajnu: miękka - średnia
- GP Hiszpanii: średnia - twarda
- GP Monako: super-miękka - miękka
- GP Kanady: super-miękka - miękka
- GP Austrii: super-miękka - miękka
komentarze
1. Skoczek130
Miejmy nadzieje, że to w połączeniu z upałem w Katalonii przyhamuje Merce. :)
2. lotusowy
Hiszpania zapowiada się... nudna i z dubletem Mercedesa? Oby nie! Zobaczymy jak teamy popracują przez te 2,5 tygodnia.
3. RoyalFlesh F1
Dobre opony to były w 2012 roku. Tylko trzeba było je dopracować bo zaczęły strzelać jak balony. No ale znowu teamy by się zbulwersowały faktem że opony są losowe itp.
Jak najbardziej opona sama z siebie nie powinna eksplodować. Ale widowisko przynajmniej było bo żaden team nie miał na nie sposobu. Trzeba było je dopracować. Tak to wszyscy zaczeli psioczyć na Pirelli i nagle w tym sezonie RBR wygrał prawie wszystko w drugiej połowie. Bo dostarczyli inne gumy.
Ale oni sami wiedzą czego chcą, decyzje nie zapadają bez aprobaty zespołów.Ale mogę się mylić.
4. SF_Splott
@RoyalFlesh F1 - pomyliłeś lata, to nie było w 2012 roku tylko w 2013.
5. dexter
W sumie dosc logiczny, konserwatywny wybor. Podobnie jak w ubieglym roku bez wiekszych niespodzianek.
Circuit de Catalunya podobnie jak Sepang z dlugimi, szybkimi zakretami jest dosc wymagajacy do opon. Tutaj twarda mieszanka wygdaje sie byc jak najbardziej prawidlowym wyborem. Dodatkowo producent opon po testach zimowych bedzie posiadal bardzo duzo danych na ktorych moze bazowac.
Monaco i Montreal to sa tory uliczne, poluliczne. Monaco jest najwolniejszych torem w calym kalendarzu i tutaj ubiegloroczy wyscig pokazal ze nawet najbardziej miekka mieszanka opony Pirelli byla zbyt twarda na tor ktory posiada gladki asfalt i duza ilosc kretych zakretow. W ksiestwie Monaco z reguly potrzebny jest szybki grip. Wszystko wskazuje na to, ze w tym roku takze bedzie mozna zobaczyc wyscig na jeden stop. Podobnie jest w Kanadzie. Tutaj przyczepnosc mechaniczna odgrywa kluczowa role. W Montrealu temp. w czasie wyscigu sa w przewaznie niskie.
Takze wybor „soft“ i „super soft“ brzmi logicznie.
Spielberg posiada wiele takich ostrych zakretow z ktorych trzeba dobrze przyspieszyc. Srednia predkosc toru w Austrii jest stosunkowo niska, a pogoda nie rozpieszcza cieplem. Dlatego tez znowu „soft“ i „super soft“ moga pasowac do charakterystyki toru.
Na torze i tak wiekszosc bedzie od tego zalezec, ktory z bolidow bardziej „przyjznie“ bedzie obchodzil sie z oponami.
6. dexter
* przyjaznie
7. thinktank
Wybór mieszanki w Hiszpanii bardzo konserwatywny. Jak byłoby więcej pitstopów, to byłoby ciekawiej. Tak więc miękka i średnia mogłaby uatrakcyjnić widowisko w Katalonii, ale Pirelli przygotowuje się na wypadek, gdyby było bardzo gorąco i żebt Merc nie protestował. Zresztą raz, przez zmianę opon podczas sezonu, Lotusu stracił bardzo dużo
8. dexter
@7
"soft" na tych zakretach w Hiszpanii?
9. Kanarinho
@7
Może od razu super-soft? Po starcie z maksymalnie obciążonym bolidem przejechaliby po 4 okrążenia.
Dobór mieszanek jest bardziej racjonalny niż agresywny.
10. Kojo
Dobrze, że dobierają mieszanki sąsiadujące ze sobą jeśli chodzi o twardość, a nie jak to Pirelli miało w zwyczaju w poprzednich sezonach, ze dawali, np: super-miękką i średnią, czy miękką i twardą. Różnice między tymi mieszankami były zbyt duże i miały za duży wpływ na wyścig i strategię zespołów.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz