Frustrujący wyścig kierowców Saubera
Kierowcy zespołu Saubera po raz kolejny nie mieli możliwości nawiązania walki o punkty, jednak nie chcą się poddawać i chcą powalczyć o nie w ostatnich trzech wyścigach sezonu. Na nowym torze w Soczi metę przekraczali na 15 i 16 miejscu.„To był czysty wyścig z ciekawą pierwszą częścią. Obstawialiśmy, że na torze pojawi się samochód bezpieczeństwa podczas pierwszego przejazdu i dlatego zdecydowaliśmy się go wydłużyć. Nie było to idealne dla naszej strategii, ale podjęliśmy ryzyko i liczyliśmy, że uda nam się zyskać przewagę. Ostatecznie nie było neutralizacji. Mimo to uważam, że sposób w jaki zachowywały się opony i jak prowadziło się auto był przyjemny. Z drugiej strony finisz na 15 miejscu w wyścigu, w którym wszystko poszło prawie idealnie, jest bardzo frustrujący. Będziemy jednak walczyć do końca sezonu, aby zdobyć punkty.”
Adrian Sutil, P16
„Start na średniej mieszance opon był trudny, gdyż nie miałem praktycznie w ogóle przyczepności. Co więcej kilku kierowców za mną założyło na pierwszy przejazd miękką mieszankę, co dawało im pewną przewagę. W pierwszym zakręcie zabrakło dla mnie miejsca i musiałem odpuścić. Na tym zestawie opon było bardzo ślisko. Traciłem czas w każdym zakręcie a w efekcie także kolejne pozycje. Zdecydowaliśmy się na wcześniejszy pit stop, aby zmienić opony na miękkie. Potem mogłem kontynuować wyścig bez większych problemów, mimo że przyczepność pod koniec została znacząco ograniczona. Wiedzieliśmy ,że start na średniej mieszance był ryzykowną strategią jeżeli na torze nie pojawi się samochód bezpieczeństwa. Ostatecznie nie było neutralizacji. Niemniej z naszym tempem ogólnie ciężko byłoby finiszować w punktach. Musimy dać z siebie wszystko w pozostałych kilku wyścigach sezonu.”
komentarze
1. Mat5
Gutierrez jak na możliwości samochodu prezentował całkiem przyzwoite tempo przez pewien czas (między innymi ładnie straszył Vettela). O Sutilu można powiedzieć, że pojechał niewiarygodnie słabo. W przypadku Saubera nie ma co już rozwijać dalej tego samochodu, bo zespół popełnił sporo błędów jeszcze w fazie projektowania, o czym świadczyła miedzy innymi konieczność odchudzenia konstrukcji.
2. Root
Generalnie liczenie od początku wyścigu na SC i zdobywanie miejsc poprzez neutralizację uważam za bezczelne, ale cóż im pozostało...
3. gratoss
Cień cienia
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz