komentarze
  • 1. wheelman
    • 2014-09-26 10:48:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Według mnie czyste ploty i nic więcej, no, może robienie fame'u Cosworthowi, tyle więcej. Kto ich chce w F1, który zespół? Chyba, żeby Renault wypadło, wtedy jeśli nie zniesiono by ograniczenia możliwości dostarczania silnika maksymalnie 4 ekipom, wtedy trzeba by było zastąpić lukę po Renault. Chociaż z drugiej strony wchodzi Honda i być może zdecydowałaby się dostarczać silniki 4 ekipom. Wtedy nikt nie brałby w ciemno Coswortha, no, chyba że Honda okaże się niewypałem gorszym od Renault, ale w to wątpię. Przy stawce jaka być może będzie w 2016, czyli 12 zespołów, z limitem max. 4 zespołów jak widać wystarczy 3 dostawców.

    Składając to wszystko do kupy prawdopodobieństwo powrotu Coswortha jest znikome.

  • 2. wheelman
    • 2014-09-26 10:50:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście chodziło o wypełnienie luki po Renault a nie zastąpienie, sory :)

  • 3. pjc
    • 2014-09-26 13:41:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cosworth dostarczał już silniki turbo do F1 - bodajże ostatni raz w sezonie 1985-1986 dla zespołu Lola. Doświadczenie w tym temacie mają, jeżeli cena będzie konkurencyjna to mają szansę znalezienia nabywcy dysponującego ograniczonym budżetem.

  • 4. pjc
    • 2014-09-26 13:45:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sorry to było w 1986 i chyba 1987

  • 5. 6q47
    • 2014-09-26 17:26:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. pjc
    Silniki turbo - wszyscy producenci w onym czasie - były konstruowane w innej otoczce wytrzymałościowej.
    Według mnie nie możemy porównywać tych epok i tych silników. A już na pewno nie pod kątem opatulenia ich ERS'em.
    Największy problem stwarza właśnie system ERS, który źle zestrojony nie pozwala na uzyskanie katalogowej mocy całego zespołu napędowego. Dochodzą też "szczegóły" w budowie konkretnych systemów. Widzimy to na przykładzie silników Mercedesa i np.
    Ferrari... o Renault nie wspomnę.
    Tamto doświadczenie moze być pomocne jedynie w okresleniu podsawowych załozeń budowy silnika.
    A czy to wystarczy?
    Pozdr.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo