FIA zatwierdziła kalendarz wyścigów F1 na sezon 2015
Międzynarodowa Federacja Samochodowa podczas dzisiejszego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych w Pekinie przedstawiła oficjalny kalendarz mistrzostw świata F1 na sezon 2015.Pierwszą jest przesunięcie o tydzień wcześniej GP Japonii, które teraz tworzy duet rozgrywany tydzień w tydzień z GP Singapuru.
Drugą zmianą jest natomiast zamiana miejscami wyścigów w USA i powracającym do mistrzostw Meksyku.
Sezon 2015 tradycyjnie rozpocznie się w Australii, 15 marca, a zakończy ponownie w Abu Zabi, 29 listopada.
Kalendarz wyścigów F1 na sezon 2015
- 15 marca – GP Australii (Melbourne)
- 29 marca- GP Malezji (Sepang)
- 5 kwietnia- GP Bahrajnu (Sakhir)
- 19 kwietnia- GP Chin (Shanghai)
- 10 maja- GP Hiszpanii (Barcelona)
- 24 maja- GP Monako (Monte-Carlo)
- 7 czerwca- GP Kanady (Montreal)
- 21 czerwca- GP Austrii (Red Bull Ring)
- 5 lipca- GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
- 19 lipca- GP Niemiec (Nürburgring)
- 26 lipca- GP Węgier (Hungaroring)
- 23 sierpnia- GP Belgii (Spa-Francorchamps)
- 6 września- GP Włoch (Monza)
- 20 września- GP Singapuru (Marina Bay)
- 27 września- GP Japonii (Suzuka)
- 11 października – GP Rosji (Sochi)
- 25 października – GP USA (Austin)
- 1 listopada- GP Meksyku (Mexico City)
- 15 listopada- GP Brazylii (Interlagos)
- 29 listopada- GP Abu Zabi (Yas Marina)
komentarze
1. fanAlonso=pziom
eh jakby brazylia była ostatnia
2. bartexar
Dlaczego nie zmienią nudnej Australii na początku? Może i ma swój klimat, ale ten tor jest denny jak japońskie samochody... I zgadzam się z kolegą u góry, Brazylia na koniec to już konieczność.
3. wheelman
@2. bartexar a może jakieś argumenty? Na początku drugiego sektora po wyjściu z 2 wolnych zakrętów zawsze coś się dzieje. Poza tym jest dużo szybkich zakrętów, szybka "szykana" na początku 3 sektora, nawrót, dwie długie proste. Tor w pełni "kompletny" i do tego póki co bez tych wszystkich "apgrejdów" upodabniających go do lotniska.
4. mirek8423
No właśnie rok 2015 i kolejny sezon, ale mam pytanie czy obejrzymy go w POLSACIE?
5. Skoczek130
20 to optymalna liczba GP. Nie ma sensu jej przekraczać. NASCAR to inna bajka - nieporównywalnie niższe koszty i przede wszystkim lokalne miejsce (wszystko praktycznie w jednym państwie). Z logistycznego punktu widzenia w F1 rozegranie ponad 20 GP nie jest ani opłacalne, ani rozsądne. ;)
6. Skoczek130
@mire8423 - tak - podobno mają trzyletni kontrakt. Poza tym kto by to chciał kupić?? ;) N-ka ma wykupioną Ligę Mistrzów kopanej i żużel (w Polsce), a nie mniejsze stacje nie stać na licencję... ;)
7. R.U
To co w takim razie z G.P USA?????
Totalnie się nie nadaje.Oni też napieprzają gdzie chcą,kogo chcą.
Putin pod przykrywką ratowania rosyjskiej mniejszosci,a Bush co ratował?Nie swoją ropę?
F1 nic do tego.
8. R.U
Up.
Nie do tego artykułu.
Do administracji-Czy pojawi się kiedyś możliwość edycji?Było już tyle próśb,błagania,zapytań i nic się nie zmienia
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz