komentarze
  • 1. sly1234
    • 2014-04-07 09:44:10
    • *.adsl.inetia.pl

    zapraszam do Polski. Ta technika już od dawna zagościła w naszym wiejski tuningu. Bernii może spokojnie czerpać garsciami wiedzę od najlepszych Golfiki 3 z jakimiś końcówkami mogą być tym czego w F1 brakuje haha. Tak na powaznie to jak się wpierdziele 1000 ograniczeń to tak jest.

  • 2. oldfashionman
    • 2014-04-07 10:16:00
    • *.dynamic.chello.pl

    masakra, ale komuna w F1... toż to idiotyczne. Gdzie tu sens gdzie logika? Z żużlem było podobnie i się z tego wycofują, co prawda z zupełnie innych przyczyn, ale wycofują.

    O co w tym wszystkim chodzi, wszędzie ograniczenia, na każdym kroku czegoś nie wolno, a chodzi o trzy rzeczy:
    1) żeby było szybko;
    2 )żeby było ekonomicznie, a raczej nie każdym kosztem;
    3) żeby przy tym było bezpiecznie co najwazniejsze.
    czy coś pominąłem?
    proste regulacje:
    limit silników (np 5 na sezon) ew innych podzespołów
    limit paliwa (np 100 kg na 300 km wyścig)
    przemyślane rozwiązania dot bezpieczeństwa (nie takich jak obniżony nos),
    a reszta to maksymalizacja szybkości na torze, ew inne przepisy zwiększające wpływ zawodnika na wynik (minimalizacja docisku aero - obecnie jest moim zdaniem ok)
    przekroczenie limitu - start z alei i po zawodach.
    Każdy będzie chciał mieć jak najbardziej oszczędny silnik i jak najbardziej wytrzymały - idzie to w parze z rozwojem technologii drogowych. Reszta moim zdaniem jest najcześciej niepotrzebna

  • 3. Jahar
    • 2014-04-07 10:23:06
    • *.opera-mini.net

    Paranoja żeby każdemu doczepiać taką samą rurę wydechową. Normalnie tuning wieś.

  • 4. sharpi
    • 2014-04-07 10:30:11
    • *.adsl.inetia.pl

    Mnie zastanawia tylko jedno: kiedy Renault oraz Shell (z Ferrari) zmienią dźwięk bolidów w swoich reklamach. Mamy już 3 wyścigi za sobą, a w reklamach tych firm nadal publikowany jest dźwięk starych silników.

  • 5. oldfashionman
    • 2014-04-07 10:36:51
    • *.dynamic.chello.pl

    @4 ciekawe spostrzeżenie, którego nie zauważyłem

  • 6. dokturpotfur
    • 2014-04-07 10:40:30
    • *.adsl.inetia.pl

    Hehe też na to zwracałem uwagę. Jak na razie tylko Lotus w reklamie dał dźwięk nowej jednostki napędowej.

  • 7. MakGregor
    • 2014-04-07 10:53:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W sumie wszystkie te zmiany i zmiany zmian wychodzą Bernie bardzo tanio. Do tego dążyliście, że ma być tanio i ekologicznie to teraz macie za swoje.
    Uważam że powinni zmienić limit paliwa tzn. zwiększyć go, wtedy widowisko by się jeszcze lepiej poprawiło.

  • 8. MLubacz
    • 2014-04-07 11:23:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niech kombinują, ale tłumaczenie, że nowa f1 jest bardziej ekonomiczna to kpina. Jak to się ma do cięcia kosztów i spalania jak organizuje się kolejny nocny wyścig?:) Szczyt hipokryzji, te lampy energią z kosmosu raczej zasilane nie są.

  • 9. oldfashionman
    • 2014-04-07 11:31:29
    • *.dynamic.chello.pl

    @8 Nie zapominaj o kosztach opracowania nowego ekologicznego silnika 500 mln euro + koszty produkcji. Nie chce strzelać, więc jeśli ktoś pamięta ile droższe są nowe silniki to chętnie przeliczymy co jest tańsze 8 V8-mek czy 5 V6-tek :D

  • 10. don-hihot
    • 2014-04-07 12:54:03
    • *.tktelekom.pl

    Uwaga, uwaga!!! Sensacja z ostatniej chwili!!! W 2018 roku do formuły 1 wejdą nowe silniki rodem z kosiarek i pił spalinowych o pojemności do 50 ccm. Czołowymi dostawcami będą Stihl, Husqwarna i Makita. Dodatkowo kierowcy na prostych będą mogły korzystać z mechanicznego fizyko-korbowego systemy wspomagania mocy silnika. Już są prowadzone zaawansowane rozmowy odnośnie dostawy zunifikowanego dla wszystkich zespołów osprzętu marki Shimano. Poruszona została również kwestia powrotu dmuchanego dyfuzora i choć na razie nie znane są szczegóły, to mowa była o obowiązkowym przydziale dla każdego kierowcy kapusty brukselki i zasmażki cebulowej. Oj, będzie się działo ...

  • 11. don-hihot
    • 2014-04-07 13:04:44
    • *.tktelekom.pl

    PS. Najprostszym sposobem na poprawę dźwięku byłby montowany w każdym bolidzie dobry wzmacniacz i subwoofer ...

  • 12. PiotrasLc
    • 2014-04-07 13:34:52
    • Blokada
    • *.107.rewolucja-net.pl

    Wszystko wszystkim ale wydawało mi sie że w Bahrajnie i tak juz to wszystko lepiej brzmiało jak w Australi wiec cały czas cos kombinują

  • 13. fanAlonso=pziom
    • 2014-04-07 13:55:42
    • *.bilgoraj.mm.pl

    jak to będzie lepiej brzmiało to niech będzie i ten wiejski tuning w ostateczności

  • 14. sasza
    • 2014-04-07 14:52:55
    • *.adsl.inetia.pl

    Najprościej byłoby usunąć turbinę napędzaną gazami spalinowymi, wtedy problem dźwięku byłby rozwiązany :) Oczywiście żartuję, gdyż moc musi być odpowiednia, ale ten element to główny powód takiego, a nie innego brzmienia silników wespół z obrotami oscylującymi wokół 12tyś, które to z kolei limitowane są przepływem paliwa i koło się zamyka....cóż ktoś te przepisy w końcu ustalał, szkoda tylko że pewna organizacja zawsze budzi się z ręką w nocniku.

  • 15. Skoczek130
    • 2014-04-07 15:39:35
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Może to zatrzyma nieco Merca... XD

  • 16. mortas
    • 2014-04-07 21:40:29
    • *.awakom.net

    Niech założą kawałek dętki na końcówkę i już! ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo