Kolles pewny postępu swojego zespołu
W wywiadzie, którego udzielił na oficjalnej stronie zespołu Spyker F1 Colin Kolles uważa, że zmiany w regulaminie technicznym FIA pozwolą jego teamowi w przyszłym sezonie poczynić znaczący krok do przodu i poprawić swoją pozycję w stawce. Zaznacza przy tym, że wynik nie będzie widoczny od razu, lecz w średnioterminowym okresie.„Dla nas jest lepiej, gdy dostawcą opon jest jeden producent. Opony na przełomie ostatnich dwóch lat powodowały największą różnicę, a w przyszłym sezonie sądzę, że przewaga ta będzie znacznie mniejsza.”
Zmianom uległy także przepisy dotyczące silników. Z końcem sezonu 2006 FIA wstrzymała na okres czterech lat prace rozwojowe nad silnikami F1. Spyker F1 podpisał umowę na dostawę silników z jednym z najlepszych producentów- włoskim Ferrari. Kolles uważa, że to będzie podstawą sukcesu jego zespołu. Na pytanie jak ważna jest umowa z Ferrari Kolles odparł:
„Oczywiście to przynosi nam wiarygodność. Od czasu kiedy Midland nabył zespół Jordana, wykonaliśmy dobrą pracę. Problemem jest w tym jak ludzie to postrzegają. My nie wydajemy setek milionów dolarów- postanowiliśmy realizować nasz plan krok po kroku i sądzę, że nasz zespół jest teraz bardzo uzdrowiony. Ostatecznie to jest podstawą sukcesu.”
Kolles uważa także, że skład młodych i zdolnych inżynierów na czele z doświadczonym Mikem Gascoynem przyniesie zespołowi wymierne korzyści.
„Myślę, że zmierzamy w dobrym kierunku. Mamy bardzo dobrych młodych inżynierów, z Jamesem Keyem jako dyrektorem technicznym. Dokonaliśmy pewnych ulepszeń, ale nadrobić kolejne dwie sekundy nie będzie łatwo! W tym celu musieliśmy zrobić kolejny krok. I właśnie dlatego potrzebowaliśmy pomocy Mike’a, który swoim doświadczeniem spróbuje zminimalizować różnicę do liderów.”
komentarze
1. Khey F1 fun
Całkiem składna i do rzeczy ta jego wypowiedź, życzę powodzęnia panie Kolles-naprawdę.
2. marbi
żle ze wstrzymali prace rozwojowe nad silnikami. Teraz bedzie z gory wiadomo kto dysponuje najmocniejszym bolidem :( , Ferrari bedzie najmocniejsze potem renault, mclaren, honda, bmw, toyota itd.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz