FIA potwierdza lokalizację strefy DRS na Silverstone
FIA potwierdziła lokalizację strefy DRS podczas najbliższego GP Wielkiej Brytanii.Punkt pomiaru odległości między bolidami będzie znajdował się 25 metrów przed zakrętem numer 3 (Village), a aktywacja będzie następować 45 metrów za zakrętem numer 4 (The Loop). Kierowcy podczas wyścigu będą mogli więc korzystać z ruchomego skrzydła na prostej Wellington kończącej nową część toru tzw. Arenę.
komentarze
1. M.Schumacher
Czyli zakręt 5 z włączonym DRS :D Będzie ciekawie
2. cici11
Jest w ogóle możliwe przyjechanie zakrętu nr 5 z włączonym DRS? Nie jest za ostry?
3. MarTum
chyba wiedzą co robią , lecz fakt , może byc ciasno
4. Kalor666
Mogła być jeszcze jedna między zakrętami 14 i 15. Byłoby ciekawiej. Nie sądzicie???
5. Jens
Meta powinna być tam gdzie w 2010 roku, pomiędzy zakrętami 8 i 9
6. RideRR87
w kwalifikacjach też wjeżdżają w 5 z włączonym DRS. Ten zakręt się łagodnie otwiera, więc ważniejszy jest docisk przodu niż tyłu. Liczę na dobry wyścig :)
7. Skoczek130
@Jens - no niestety, ale nowe boksy znajdują się w innym miejscu. ;)
8. robertwierbi
Wow!!! jedyny wyścig, który nie oglądałem w tamtym sezonie to silverstone i nie śledziłem highlights i proszę, nie wiedziałem, że boksy są w innym miejscu:( Ale siaaaaaaaara !!!! Jutro oglądam od pierwszego treningu :) i analizuję !!!! Cytuję RideRR87 "Liczę na dobry wyścig :)"
9. pawell2946
W zakręcie nr 5 nie będzie zbyt dużej prędkości ponieważ 4 jest wolny i DRS nie będzie miał zbytniego znaczenia :D Takie jest moje zdanie
10. jareklykos
@up, może to głupie, ale jak pojeździł byś na symulatorach typu rfactor, uwierz jest on zbyt ostry i przejechanie go z DRS jest możliwe ale nie za każdym razem, bo delikatny mocniejszy ruch kierownicą i już obraca Cię na poboczu, zobaczymy jak to będzie wyglądało, przypomnę, że w tamtym roku Alonso użył DRS dopiero za zakrętem nr. 5, ale może dlatego, że było jeszcze trochę wilgotno.
11. RideRR87
pawel2946, może masz rację, ale wydaje mi się, że szorokość wejścia w zakręt 3 i odcinek między 3 a 4 jest na tyle szerokii i długi, że pozwala na przejechanie go różnymi torami jazdy. 4 jest wolna, nie wymaga dużego docisku, więc mniejszą rolę będzie odgrywało brudne powietrze za bolidem z przodu. Potem 5 z DRSem i może będzie dużo wyprzedzania.
jareklykos dokładnie! zauważyłem, że są różne szkoły. Niektórzy jak Vettel od razu po wyprostowaniu kół włączają DRS w kwalifikacjach, a np Alonso stara się wykorzystać docisk tyłu do rozpędzenia się trochę i dopiero po chwili włącza DRS. Hamilton robi podobnie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz