Szykują się zmiany w systemie kar w F1?
Derek Warwick, który w ostatnich latach pełni rolę jednego z sędziów Formuły 1, reprezentujących kierowców F1, podczas Forum FOTA zdradził, że FIA może wkrótce zmienić system kar w sporcie.„Mieliśmy spotkanie rady w Paryżu, któremu wraz z Charliem [Whitingiem] przewodniczyłem i podczas którego doszliśmy do kilku ciekawych pomysłów” mówił dla serwisu Autosport.com Warwick. „To czy coś z tego będzie i czy zostanie wdrożone, nie wiem- to nowy proces, gdyż nigdy wcześniej nie mieliśmy takich spotkań. Charlie zastanowi się, przeanalizuje kwestie i wyda rekomendacje. Może być kilka zmian wprowadzonych w najbliższych miesiącach lub roku.”
Warwick nie chciał zaradzać szczegółów rozmów, jednak podał przykład kary przejazdu przez boksy, która w pewnych przypadkach jest zbyt surowa a w innych zbyt łagodna.
„Mamy regulamin, ale nie zawsze się z nim zgadzam- kara przejazdu przez boksy jest zbyt dotkliwa dla pewnych incydentów i zbyt łagodna dla innych. Mamy pole do poprawek.”
„Było kilak pomysłów, które pojawiły się podczas spotkania ze wszystkimi stałymi sędziami. Charlie przygotuje plan i przekaże go Jeanowi [Todtowi], ale czy zostanie on wdrożony w przyszłym roku tego nie wiem.”
Derek Werwick bronił także wdrożonego stosunkowo niedawno pomysłu rotacji panelu sędziowskiego, stwierdzając że jego bezstronność jest niezależna od jego składu.
„Mogę spojrzeć wstecz na ten rok i uważać, że pewne kary były zbyt surowe lub zbyt łagodne” mówił. „Jeżeli cofnę się nie zgadzam się z pewnymi decyzjami, ale to ze względu na to, że nie mam wszystkich faktów.”
„Sądziłem, że Schumacher powinien zostać wykluczony [po manewrze na Rubensie Barrichello na Węgrzech w 2010 roku], ale sędziwie tak nie zagłosowali.”
„Nie posiadamy wszystkich faktów. W pokoju sędziowskim są one wszystkie. Mamy każdy kąt widzenia, wszystkie dane i możemy podjąć bardziej trafną ocenę.”
komentarze
1. jareklykos
Nie skomentuję, byle te zmiany wpłynęły pozytywnie na F1, bo czasem rzeczywiście dla niektórych są one zbyt dotkliwe a dla innych łagodne. A co do manewru Schumiego, to może wtedy przesadził, ale ja też nie wykluczyłbym go z wyścigu.
2. mssie
Za surowa to moim zdaniem była dyskwalifikacja Hamiltona z kwalifikacji, cofnięcie to mogło być, ale nie na ostatnie pole... Ale co prawda to prawda, powinni zmienić kary.
3. TrollMan
Nie ma to jak solidna garść konkretów!
4. Kalor666
Kempa007- sam tłumaczysz te artykuły? Ostatni akapit jest tragiczny. Mam nadzieję, że to tylko z powodu pośpiechu? Pozdro!
5. kempa007
4. Kalor666 a co z nim niby nie tak?
6. luca motorsport
Kiedys takie manewry jak Schumi wykonywal na Hunagoringu w F1 byly na porzadku dziennym, natomiast co do zmian w systemie kar to sie zgadzam.
7. Kalor666
Broń Boże żebym sie czepiał;-) Tylko trochę nie "po polskiemu". Chociażby to 2 zdanie- w pokoju sędziowskim są one wszystkie. Skladnia typowo angielska, można zakumac ale brzmi dziwnie. A mogę poznać źródło oryginalnego tekstu? Pozdro!
8. Voight
Faktycznie jest kilka opcji np wyłączenie KERS lub DRS na parę kółek. Kara dla Hamiltona była efektem przepisów. Nie można kogoś wykluczyć tylko z Q1, bo jeżeli bolid przeszedł do ostatniej fazy to nie było czasu zbadać go w przerwie między Q3 i Q2 oraz Q2 i Q1
9. scud
niech zrobiątak jeśli zyskał na nieprawidłowym manewrze to zaliczają mu czas z najwolniejszego okrążenia(kwalifikacje) lub gdyby to było pierwsze liczone okrążenie to 107% średniego czasu wszystkich okrążeń a kary mogły by być doliczane na koniec opkrążenia lub podczas pit stopów wg uznania komisarzy
10. scud
acha zyskał 3 s zabrać mu po pit stopie 3s i niech dalej jedzie w przyoadku braku pit stopu dodać czas do siągniętego na mecie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz