Lotus zadowolony z tempa długich przejazdów
Romain Grosjean drugi dzień z rzędu znalazł się na czele tabeli z czasami. Francuz przyznał, że najszybsze kółko zostało pokonane na miękkich oponach, przy użyciu „KERS, DRS oraz z ilością paliwa pozwalającą na pokonanie kilku okrążeń”.„Dziś po raz pierwszy od długiego czasu pokonałem dystans wyścigowy i czuję się całkiem nieźle. Szyja z pewnością będzie mnie jutro trochę bolała, ale poza tym jest w porządku!”.
Na symulację dystansu wyścigowego w wykonaniu Grosjeana złożyło się 59 okrążeń pokonanych przy użyciu miękkich i twardych opon Pirelli.
„To był dobry dzień” - potwierdził Alan Permane, główny inżynier Lotusa. „E20 znów było niezawodne, a nam udało się pokonać mnóstwo okrążeń. Rano Romain nie był szczególnie zadowolony z bolidu, ale stopniowo poprawialiśmy się w ciągu dnia. Po południu przejechaliśmy dystans wyścigowy, wliczając pit stopy”.
„Później wyjechaliśmy na kilka przejazdów, aby popracować nad ustawieniami, ponieważ zostało trochę nadprogramowego czasu, co było miłym zaskoczeniem”.
„Dobrze prezentuje się wydajność opon. Mogliśmy zaobserwować to szczególnie podczas ostatniego stintu, gdy na twardej mieszance pokonaliśmy około 27 okrążeń, obserwując degradację na bardzo niskim poziomie, co jest oczywiście niezwykle zachęcające”.
Dla francuskiego kierowcy Lotusa był to ostatnie dzień przedsezonowych testów. Jutro i w niedzielę za sterami E20 zasiądzie Kimi Raikkonen, który ostatni raz bolid Lotusa testował 8 lutego w Jerez.
komentarze
1. ULTR93
Ciekawe jak Kimi będzie sobie radził.
2. rafekf1
Ja jestem ciekawy jaka jest rzeczywista forma Lotusa na tle czołowych zespołów. Na testach prezentują się bardzo solidnie ale i tak wszystko zweryfikują pierwsze czasówki i wyścigi.
3. leo_
Od P. Sokoła wiadomo, że najmocniejsze są RBR i McLaren, które nie jeżdżą na pustym baku. Tak powiadają w padokach. Lotus jest dobry, ale najlepsze osiągi miał praktycznie na kółku kwalifikacyjnym. Myślę, że jeżeli już, to będzie walczył z Ferrari i Mercedesem, czyli w najlepszym przypadku będzie trzecią siłą, czego nie wykluczam.
4. RoyalFlesh F1
3. leo_
Swego czasu pamiętam jak w Polsacie te same osoby od których wiesz ze Lotus jeździ na pusto, powiadały przed 2009 rokiem że BGP jeździ na oparach w celu przyciągniecia sponsorów.
Być może Lotus zrobił krok do przodu, w tamtym sezonie był mocny początek a kierowców mieli marnych, no i warto powiedzieć że bolid zaczeli budować dużo wczesniej .
5. mclaren-fast
@3 A mi się wydaje że lotus będzie konkórować z czołówką.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz