turismo
Ostatnia aktywność
avatar
turismo

01.02.2024 20:37

0

@4 Norris przed chwilą przedłużył kontrakt z McLarenem i to na grube bańki. Więc jeżeli jest kierowca który ma najmniejsze szanse na to miejsce, to właśnie jest to Lando. Mercedes prędzej spróbuje wyciągnąc Piastriego

avatar
turismo

01.02.2024 20:17

0

@1 to wszystko to za słabe nazwiska jak na Mercedesa. Vettel, Schumacher, Alonso, Ricciardo. między nimi to się rozstrzygnie. Szczególnie jeśli George dostanie od Lewisa tak mocno jak w zeszłym roku

avatar
turismo

25.04.2023 19:32

0

zmiany w dobrym kierunku, w końcu kierowcy nie będą bali się atakować w sprincie, pod groźbą zniszczenia sobie pozycji startowej do wyścigu. Do poprawienia jeszcze sam harmonogram - kwalifikacje do wyścigu powinny być w sobotę, a w piątek do sprintu. Co więcej, te sprintowe mogłby mieć trochę inny format niż normalne kwalifikacje - np każdy kierowca po jednym pomiarowym kółku.

avatar
turismo

20.11.2022 18:51

0

Alpine mimo problemów z niezawodnością i tak osiągneli najlepszy możliwy wynik. Progres w porównaniu z zeszłym sezonie jest spory - wyprzedzili McLarena i zdecydowanie zbliżyli się do czołówki. Odrobinę progresu w tempie, lepsza niezawodność i naprawdę mogą namieszać w przyszłym roku. Szkoda że Alonso odchodzi, wątpie że Gasly będzie w stanie zdobyć chociażby połowę punktów które Alonso byłby w stanie wyciągnąć.

avatar
turismo

12.10.2022 11:24

0

Przyznam że jestem lekko zaszokowany. Wiadomo, traktor na torze to nie jest nic dobrego. Ale do cholery, nawet gdyby tam nie było traktora, to stał tam rozbity bolid Ferrari na skraju toru. Z tą prędkością równie dobrze mógł wjechać we wrak. Nie rozumiem jak w tej sytuacji można bronić kierowcę. Nie możesz jechać w deszczu, przy SC, przy podwójnych flagach przez miejsce wypadku 250km/h. To głupie i nieodpowiedzialne. I nie ważne czy traktor tam był czy nie - bo tak czy siak mogło się to skończyć tragedią.

avatar
turismo

11.10.2022 18:44

0

Widzę że mamy tutaj wytrawnych i wykwalifikowanych psychologów, którzy po ruchu gałek Charlesa są w stanie powiedzieć że błędy za długo siedzą mu w głowie i to jest jego problem. Teorie wyciągane nie powiem z czego. Verstappen tez popełnia błędy i to zdarzało mu się w tym sezonie. Na pewno mniej znaczące, ale i presja na nim jest dużo mniejsza, bo margines błędu i jego przewaga jest duża.

avatar
turismo

09.10.2022 14:34

0

Słuszna kara. Dźwigu być nie powinno, ale za to powinna być czerwona flaga od razu kiedy Sainz się rozbił - samochód stał na torze, a FIA zachowuje się tak jakby widzieli tylko to, co my w TV. Na torze powinni być stewardzi którzy sami decydują czy to czerwona flaga czy nie

avatar
turismo

09.10.2022 14:32

0

McLaren po raz kolejny rujnuje strategicznie wyścig Ricciardo. To co oni robią w tym sezonie to jest wyścigowe przestępstwo, Ferrari może im buty czyścić w tym względzie.

avatar
turismo

10.07.2022 11:09

0

@4 No dlatego że Mick miał DRS, a Kevin nie. Jeśli 3/5 toru to strefa DRS, to trzeba być już dużo wolniejszym żeby z niej wypaść

avatar
turismo

10.07.2022 09:54

0

Zdobył raz punkty i już mu odwala? Przecież nie był w stanie nawet się zbliżyć do Magnussena gdy miał DRS za nim - jeszcze przed tym jak Lewis ich dogonił. Inni kierowcy którzy byli szybsi (jak np Ricciardo), dosłownie siedzieli na ogonie kolegów, Mick nigdy się do tego nie zbliżył.

avatar
turismo

07.07.2022 11:47

0

To teraz wyobraźcie sobie, że w takich samych okolicznościach to Max, nie Lewis, stracił tytuł. Mam wrażenie ze cała sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej - byłaby jeszcze większa afera

avatar
turismo

05.12.2021 23:06

0

Nie było więcej niż 10 długości - mają pomiary, gdyby tak było to kara pojawiła by się w trakcie wyścigu, tak jak kiedyś Vettel dostał. Co do reszty to Marko po prostu gada głupoty - problem z Maxem jest taki że on nie uznaje innej taktyki obrony niż wypchnięcie kogoś poza tor - w Brazylii mu się upiekło, tutaj zrobił to dwa razy i dwa razy dostał karę - gdzie tu nierówne traktowanie? Prawda, Hamilton tez go wywiózł szeroko, ale było to podczas oddawania pozycji, poza tym, ewidentnie chciał pokazać Maxowi czym traktuje swoich przeciwników przy każdym manewrze. Dostał ostrzeżenie

avatar
turismo

15.11.2021 13:16

0

Gwoli wyjaśnienia - Audi nie kupiło zespołu F1, tylko całą grupę McLarena, które teraz należy do nich - nie oznacza to że McLaren jako marka zniknie z powierzchni - dalej będą produkować auta drogowe. Prawdopodobnie dalej będą nazywać się McLaren w F1, bo będzie to reklama dla Audi marki którą posiadają - czyli McLarena. Jedyna zmiana to zapewne silniki

Przejdź do wpisu

avatar
turismo

14.11.2021 16:03

0

Po co robić kwalifikacje do sprintu? Puścić ich w kolejności odwrotnej do klasyfikacji generalnej i tyle. Oglądalibyśmy podobną sytuacje jak wczoraj, tylko dodatkowo Hamilton, poza przedzieraniem się przez stawkę musiałby walczyć z Verstappenem i Bottasem obok. Byłby niezły chaos, ale byłoby ciekawie, nie miałoby to związku z wyścigiem niedzielnym, plus wolniejsze bolidy na odpowiednich torach miałyby okazje powalczyć o dodatkowe punkty

avatar
turismo

29.08.2019 17:15

0

Hulk do żadnego Haasa, tylko do Red Bulla. Musieliby być idiotami żeby go nie zatrudnić, szczególnie przy ich obecnych problemach z drugim kierowcą. Poczekają kilka wyścigów, zobaczą jak radzi sobie Albon, a później zakontraktują Hulka. W Haasie o miejsce powalczy Grosjean, Kvyat i Kubica.

avatar
turismo

28.07.2019 20:28

0

Pamiętajcie jak bardzo samochód Williamsa ślizga się w zwykłych warunkach... Dojechanie do mety tym czymś w takich warunkach to naprawdę wielkie osiągnięcie.

avatar
turismo

25.07.2019 01:57

0

Hamilton wyrówna rekord Schumachera i przejdzie do Ferrari albo zakończy kariere

avatar
turismo

23.07.2019 18:37

0

Bez sensu to wszystko. Nakombinowali z działem technicznym, a w zeszłym roku wszystko było w porządku - Arrivabene dawał radę jako szef zespołu, a Binotto jako szef technicznego. Po co było zmieniać?

avatar
turismo

20.07.2019 18:23

0

@2 Bottas akurat walczy naprawdę solidnie z Hamiltonem w tym roku, nie daje wielu powodów żeby nazywać go numerem2. Poza tym, uważam że nie ma wielu mocniejszych kierowców niż Bottas w stawce F1, uważam że w tym samym bolidzie tylko Leclerc i Verstappen (może Ricciardo) mieliby jakieś szanse przeciwko Lewisowi - a i tak musielby liczyć na jakiś słaby sezon w jego wykonaniu.

avatar
turismo

18.07.2019 23:14

0

Z tego co gdzieś czytałem, to była awaria zawieszenia.

avatar
turismo

14.04.2019 15:38

0

Ferrari chciało powalczyć z Mercedesem a tymczasem przez swoją głupote dali się ograć sporo wolniejszemu Red Bullowi, który zabrał im finisz w top4 i najszybsze okrążenie wyścigu. Puszczenie Leclerca na ostatnie okrążenia na pośrednich zamiast na miękkich (mieli komplet lekko używany) to była jakaś abstrakcja. Zgarnąłby naszybsze kółko i może złapałby Verstappena.

avatar
turismo

14.04.2019 15:33

0

Kvyat popełnił błąd, za wcześnie lub za szybko zaatakował przepustnice, przez co złapał nadsterowność. Musiał skorygować i przez to wjechał w McLarena. Pamiętam że kiedyś była identyczna sytuacja z nim. Jego bład = zasłużona kara.

avatar
turismo

14.04.2019 15:22

0

Nie za bardzo rozumiem krytyczne komentarze dotyczące tempa Kubicy w stosunku do Russella. Russell kręcił lepsze kółka, ale ostatecznie okazało się że przeszarżował i zawalił sprawę, nie był w stanie dojechać do mety na jednym pit stopie - gdyby nie to że pitstop Kubicy był spieprzony podwójnie - bo nie dość że był o 4 kółka za późno to jeszcze trwał 15 sekund, to Kubica skończyłby wyścig przed Russellem, właśnie dzięki nie szarżowaniu i dbaniu o opony.

avatar
turismo

14.04.2019 15:20

0

Tylko że do podcięcia w wykonaniu Verstappena doszło tylko dlatego że Ferrari zrobiło team orders - gdyby nie to to Verstappen byłby za daleko na taką akcje. Poza tym Vettel nawet nie był w stanie się zbliżyć na mniej niż 0,9s do Leclerca, skąd pomysł że nagle zacząłby jechać szybciej od Mercedesów? Oczywiście jak się potem okazało, ledwo był w stanie jechać szybciej od Leclerca. Zupełnie niezrozumiała strategia. O ile zespół na tym dużo nie stracił, zamiast finiszu 3&4 jest 3&5, ale z punktu widzenia Leclerca został dzisiaj wydymany ostro. A na koniec nawet nie dali mu szansy na najszybsze okrążenie, puszczając go na średnich oponach zamiast na miękkich 12 okrążeń przed końcem wyścigu.

avatar
turismo

31.03.2019 20:49

0

Świetny start Kubicy, ściągnięcie go tak szybko na pitstop to jakieś nieporozumienie, nie miało żadnego sensu.

avatar
turismo

16.03.2019 09:36

0

Podobno Kubica, zgodnie z zaleceniami inżynierów, omijał tarki i krawężniki a Russell śmigał po nich równo - ktoś potwierdzi?

avatar
turismo

13.03.2019 13:10

0

I słusznie. To F1 powinna płacić za całkowite wynajęcie torów i zarabiać na sprzedaży biletów, a nie właściciele torów. Cały ten sport jest chory pod względem pieniędzy, wszystko jest na odwrót.

avatar
turismo

26.02.2019 01:40

0

@5 i tak rzeczywiście jest, całość bolidu, łącznie z silnikiem jest zaprojektowana od nowa. Co nie znaczy, że nie mogli ustawić bolidu tak, aby prowadził się podobnie co poprzednik. W końcu ci sami ludzie go robili.

avatar
turismo

26.02.2019 01:38

0

@13 - i tracić czas na dostosowanie fotela, zmiane kierownicy, ustawień samochodów, naklejek numerków na bolidzie itd? Bez sensu, lepiej i wydajniej w tą przerwe obiadową naprawdę zjeść obiad i wrócić na 14, z tym samym kierowcą i z tymi samymi ustawieniami kontynuować pracę rozpoczętą rano.

avatar
turismo

20.02.2019 17:15

0

@35 tak naprawdę to nie wiemy nic, bo nie wiemy jak wyglądały pierwsze kółka właściwie większości zespołów, bo zrobili je na dniach filmowych. To są pierwsze, pierwsze okrążenia Williamsa, pamiętajmy że auto zostało poskładane na szybcika - ogólnie dobrze że auto jeździ, nie mają jakichś wielkich problemów skoro wyjeżdżają i miejmy nadzieję że dzisiaj zrobią te 100 kilometrów, a jutro już 100 okrążeń bez większych problemów.

avatar
turismo

20.02.2019 16:49

0

Williams po 10 pierwszych kółkach lepszy czas niż Ferrari po pierwszych 10 kółkach - czyżby najlepszy bolid w stawce? ;)

avatar
turismo

20.02.2019 16:24

0

@23 Raczej wątpie że to jest maksimum na jakie ich stać w tej chwili... Po prostu okrążenia instalacyjne, sprawdzają po kolei wszystkie systemy, a że bolid był składany na szybciora, to nie ryzykują i nie jeżdzą o 30 sekund szybciej na okrążeniach instalacyjnych.

avatar
turismo

20.02.2019 15:55

0

Ciekawie ten bolid wygląda, zupełnie innowatorskie rozwiązanie przedniego i tylnego zawieszenia, mocowanie lusterek, skrzydło typu Mercedes - pierwsze wrażenie dużo lepsze niż FW41, który pierwszego momentu wydawał się klapą. Ciekawe co na jutro przywiozą, może nie będzie aż tak źle jak to wyglądało.

avatar
turismo

13.02.2019 16:25

0

Wygląda fantastycznie. Dobrze że różowy został, ten niebieski też świetnie się komponuje.

avatar
turismo

10.02.2019 23:49

0

Może brzmieć to buńczucznie, ale prawda jest taka że różnice w środku stawki są tak minimalne, że jeden błąd mniej lub więcej na etapie projektowania może sprawić różnicę na miarę czwartego albo jedenastego miejsca w stawce. Kto to wie.

avatar
turismo

25.11.2018 16:55

0

Czy ktoś ma statystyki, jaki procent wyprzedzeń wykonanych przez Verstappena/na Verstappenie kończyło się kontaktem? Bo mam wrażenie że jakieś 60%.

avatar
turismo

21.11.2018 15:30

0

Wg La Gazetta Dello Sport Sirotkin oferuje taki sam budżet na przyszły rok jak na 2018 - 15m$, natomiast Kubica ma 11m$. Williams woli Kubicę. Co na to eksperci od "Kubicy paydrivera dostającego konktrakt tylko dlatego że przebił Sirotkina" ?

avatar
turismo

27.10.2018 01:40

0

Byłoby szkoda, gdyby nagle się okazało że Hartley ogólnie śmiga równo i miło na koniec sezonu, a przez pecha i bolid nieustawiony pod niego straciłby robotę.

avatar
turismo

07.10.2018 13:07

0

To nie Max zderzył się z Sebem, to Seb zderzył się z Maxem.

avatar
turismo

06.10.2018 20:49

0

@1 nie powinien, Mercedesy także startują na softach, mają identyczną strategie.

avatar
turismo

06.10.2018 13:03

0

Fajnie że w końcu Hartley miał trochę szczęścia, nic mu nie przeszkadzało i na wymagającym torze w średnich warunkach pokazał na co go stać.

avatar
turismo

29.09.2018 16:45

0

@18 całkiem mało prawdopodobny scenariusz. Mercedes cały weekend jest szybszy, na każdym komplecie opon - nawet jeżeli Vettel złapie Hamiltona na starcie, to pod względem tempa i tak nie ma szans z Bottasem. poza tym, jeżeli ktoś tu jest bliżej nieukończenia wyścigu to raczej Vettel - dawno już nie miał awarii, ostatni raz chyba w tamtym roku w Japonii - poza tym Ferrari nie brało jeszcze kar w tym roku, śmigają na mocno używanych częściach - w końcu może coś pierdyknąć.

avatar
turismo

15.09.2018 16:12

0

Hamilton pozamiatał. On jest po prostu poziom wyżej niż reszta. Ferrari żałośnie dzisiaj, to ich tor, 3 i 5 miejsce z tak dużą stratą to żart.

avatar
turismo

02.09.2018 19:12

0

Nie moge z tego zespołu... Cały sezon bolid legalny, nagle Haas dogonił Renault i już żabojady zgłaszają...

avatar
turismo

16.08.2018 11:00

0

Myślę że Ricciardo ma to gdzieś. Dla niego ważne jest żeby pokazać się z jak najlepszej strony przed 2021 rokiem, kiedy znowu otworzy się rynek i pojawią się miejsca we wszystkich liczących zespołach. Oczywiście, wygrywanie z Renault byłoby fajne, ale najważniejsze jest kopanie tyłka Hulkowi i zaskakiwanie top3 na na sprzyjających dla Renault torach.

avatar
turismo

14.08.2018 22:24

0

Ja tam się cieszę. Marnował się w środku stawki, a tak przynajmniej coś ciekawego wydarzy się jeżeli chodzi o transfery. Wolnie miejscówki w FI, Haasie, McLarenie, RB, Toro Rosso, Sauberze i Williamsie - wygląda interesująco.

avatar
turismo

08.08.2018 18:48

0

@29 Nie jeżeli Haas któregoś z kierowców FI zgarnie - muszą kimś zastąpić Grosjeana. Poza tym, Pereza to prędzej skusi Sauber, który będzie wolał meksykańskie pieniądze (i lepszego kierowce) od szwedzkich. A o miejsce w Williamsie powalczą Kubica, Rowland i Russell i ewentualnie Ericsson - jeżeli wyleci z Saubera.

avatar
turismo

08.08.2018 17:28

0

Williams nie stanie się zespołem B dla Mercedesa, co wy gadacie? To jednak zespół pokroju McLarena, a nie Toro Rosso. Oczywiście, Mercedes będzie pewnie próbował wsadzić swojego do Williamsa, ale prawda jest taka że Kubica ze swoim 15 milionowym finansowaniem i ogromnym zainteresowaniu marketingowym który by wniósł przy ewentualnym powrocie jest obecnie pewnie najlepszą (pod względem czysto biznesowym) opcją.

avatar
turismo

08.08.2018 09:32

0

Ludzie, nic, totalnie nic nie wiecie o finansach Williamsa a piszecie. Jaka upadłość? Dlaczego? Bo tak wam się wydaje? Sytuacja wygląda tak, że Williams znowu będzie miał wolny stołek. Kolejna szansa dla Kubicy. Mam nadzieje że tym razem się uda.

avatar
turismo

03.08.2018 19:51

0

@37 nie wiem czy trollujesz czy nie, ale gadasz takie głupoty że głowa mała. Verstappen jest liderem w RB. Hartley na pewno zostanie w TR jeżeli Gasly przejdzie do RB. Są małe szanse że Stroll kupi FI, więc zostaje Ocon i Perez. Haas może pokusić się o Sainza, tak samo jak McLaren. TR podbierze Norrisa/Vandoorne. Wehrlein już wyleciał z F1, nie ma szans na powrót.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu