DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
23.11.2017 21:45
0
7. PrezesArQ 1. Prawda zimniejsze powietrze jest gęstsze - więcej mocy silnika. 2. To co napisałeś jest prawdą, ale chyba przy tych oponach to nie jest to zupełnie liniowe. Przy wysokich temperaturach ciężko pewnie jest utrzymać je w dobrym oknie(zwłaszcza bardziej miękkie gumy), które jest bardzo wąskie. Teoretycznie mieszanka powinna być bardziej miękka z wyższą temperaturą i zapewnić więcej przyczepności, ale wykorzystanie tych opon w tych warunkach jest pewnie trudne. Przynajmniej tak to zawsze sobie tłumaczyłem, ale faktem jest, że przy naprawdę wysokich temperaturach czasy zawsze były gorsze.
Przejdź do wpisu Sirotkin przyznaje, że test z Williamsem może być ważną okazją
22.11.2017 14:24
0
Sirotkin nie wchodzi w ogóle w grę (Di Resty też nie zastąpi). Oni potrzebują kogoś z doświadczeniem obok Strolla. Kvyat jeszcze wchodzi w grę, bo wiedzą, że zrobi robotę. Pytanie co do Kvyata jest tylko czy będzie regularny jak w 2014-2015, kiedy był naprawdę mocny. Jest jeszcze szansa jeżeli chodzi o Di Reste jakby inne opcje im odpadły. Brak Wehralina świadczy o tym, że raczej odpadł z konkurencji.
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Kubica, Sirotkin i Stroll będą testować z Williamsem
21.11.2017 21:25
0
To raczej potwierdzenie, że Robert jest blisko kontraktu, bo nie będą go porównywali do Wehralina. Jak Pascal miałby być kandydatem to dostał by ten test, bo u niego są wątpliwości jeżeli chodzi o osiągi. Kvyat jeszcze jest dobrym kandydatem na tą posadę. To tak naprawdę szybki kierowca, tylko ma problemy z regularnością. W dodatku ma wsparcie sponsorów. Sirotkin prawie na pewno nie jest brany pod uwagę. Oni muszą mieć kogoś z doświadczeniem. Wygląda na to, że sposób myślenia jest taki - kontrakt gotowy i czekamy czy Kubica dobrze wypadnie na teście.
Przejdź do wpisu Sirotkin będzie testował obok Kubicy w Abu Zabi?
01.10.2017 12:23
0
81. projektor333 Moim zdaniem nie. U nich jest luz z silnikami. Mają jeszcze w zapasie swój 3 słabszy silnik. Wynika z tego, że nie potrafią zmusić super i ultra miękkich opon do działania. Poza tym ogólnie często mają problemy z tym, żeby pracować w dobrym przedziale temperatur opon. W Pirelli ten przedział jest bardzo wąski. Jak widzisz chociażby takie Ferrari, albo McLarena to ten cały pakiet działa niezależnie od warunków. W Mercedesie bywa różnie. Jak już trafią z ustawieniami to wszystko działa dobrze, ale rzadko się to zdarza.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 11:46
0
74. Fanvettel Najprawdopodobniej utrudnił życie w kolejnym... Zdziwiło mnie, że odpuścili atak na Daniela. Ostatni stint był szybszy o ok.0,8 od Hamiltona i zastanawiałem się czy uda się mu go wyprzedzić... Coś musiałoby nie tak w telemetrii i w razie czego odpuścili.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 11:39
0
72. fifo Już ocenili.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 11:30
0
59. pryk Dokładnie. Zwłaszcza ostatni stint na Silverstone był po prostu bez sensu. Ferrari na większości torów było szybsze lub co najmniej tak samo szybkie jak Mercedes. Seb dalej, nieprzerwanie ma za gorącą głowę.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 11:02
0
Stroll nie patrzał w lusterka i próbował zjechać na bok, żeby zebrać trochę gumy. Cała historia.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 10:51
0
13. GTR Nie dostanie kary za zdarzenie, ale za wymiane skrzyni biegów...To jego ostatnia. Takie przepisy...
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 10:48
0
9. GTR Uszkodzona skrzynia biegów...
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 10:46
0
5. Levski Miał problem z ładowaniem baterii - 160 KM.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 10:45
0
Najciekawsze jest to, że to Ferrari jest szybsze i to sporo. No ale Vettela czeka wymiana skrzyni biegów + 5 miejsc na starcie. Mimo wszystko jeżeli Mercedes nie przywiezie jakiegoś magicznego pakietu poprawek to ciężko będzie utrzymać Sebastaina za sobą, bo Red Bull wydaję się być bardzo blisko.
Przejdź do wpisu Max Verstappen wygrał wyścig w Malezji!
01.10.2017 08:56
0
Mokra lewa strony zapewne wystartuje dużo wolniej...
Przejdź do wpisu Hamilton wygrał czasówkę w Malezji, Vettel znowu ma problemy
30.09.2017 11:39
0
15. fastestlap Nie rozstrzygnęły się... ;)
Przejdź do wpisu Kierowcy Ferrari utrzymują prowadzenie przed czasówką
29.09.2017 04:53
0
Według mnie prawda jest taka, że awaryjność silników Renault nie ma nic wspólnego ze stylem jazdy Maxa. Co nie znaczy, że Daniel robi złą robotę. Oboje są bardzo porównywalni, ale Max regularnie jest lepszy w quali o te parę dziesiętnych. Wyścigów nie ma co porównywać. Ogólnie ten skład jest bardzo mocny i patrząc na krzywą wzrostową bolidu to ośmielę się stwierdzić, że pod koniec sezonu kierowcy Red Bulla będą regularnie kradli punkty Mercedesowi i Ferrari.
Przejdź do wpisu Verstappen: jestem szybszy od Ricciardo
17.09.2017 18:56
0
@ 15. Del_Piero Ten przepis mówi zupełnie coś innego. Kierowca z przodu dyktuję linie przejazdu, co nie znaczy, że może dowolnie poruszać się po torze. Ogólnie decyzja sędziów słuszna, ale Horner w zasadzie miał rację. Seb nie widział Raikonnena, a start miał gorszy niż Max, więc próbował ograniczyć możliwie miejsce po wewnętrznej. Coś w stylu "nie zostawię Ci w ogóle miejsca, zapomnij". To było trochę instynktowna szybka decyzja, ale nie rozważna zwłaszcza, że zakładała, że nie ma nikogo po wewnętrznej od Maxa. Nie mógł nikogo widzieć, ale powinien to wziąć pod uwagę, zwłaszcza, że walczy o mistrzostwo. Max ma jeden z najbardziej pechowych sezonów jakie kiedykolwiek widziałem. W tym przypadku był tylko pasażerem(co innego Monza btw...).
Przejdź do wpisu Verstappen: wypadek to głównie wina Vettela
17.09.2017 10:17
0
59. dexter Odnośnie silników - znaczenie trybu quali(pewnie związanego z palenie oleju:)) będzie mniejsze, ale dalej będzie istotne(rząd 0,3 - to dużo). Wydaję się, że silniki hybrydowe dalej odgrywają ogromną role niezależnie od toru(patrz Mclaren).
Przejdź do wpisu Vettel poskromił Byki w kwalifikacjach do GP Singapuru
17.09.2017 08:15
0
@ 53. marcelo9205 Każdy oszczędza sinik w piątek, a tą wypowiedź trzeba pewnie interpretować w konkretnym kontekście. Każdy zespół musi sprawdzić czy ustawienia mechaniczne i areo oraz czy opony zadziałają tak jak w symulacji. Nie da się tego zrobić nie używając przynajmniej trochę bardziej bogatego mapowania. Trzeba mieć moc, żeby wygenerować docisk, a docisk, żeby opony weszły w odpowiedni przedział temperatur i można było użyć więcej mocy... Wchodzi jeszcze kwestia "deployment" czyli wdrożenia mocy z systemów odzyskiwania energii, a wszystko musi być sprawdzone w konkretnych warunkach, które dużo lepiej odwzorowuje P2.
Przejdź do wpisu Vettel poskromił Byki w kwalifikacjach do GP Singapuru
16.09.2017 23:31
0
@ 47. elin Po treningach nie wyglądali w ogóle na mocnych. Mieli ogóle problemy z przyczepnością w piątek . Byli przed Mercedesem cały czas, ale to że w sobotę znaleźli dobrą sekundę w stosunku do Red Bulla jest dziwne. Ogólnie Ferrari nie jeździ wolniej w piątek, bo oszczędzają silnik(to absurdalna teza). Po prostu są wolniejsi na zielonym torze, albo mają zwykle sporo problemów ze znalezieniem balansu.
Przejdź do wpisu Vettel poskromił Byki w kwalifikacjach do GP Singapuru
16.09.2017 22:50
0
Zastanawiające jak dużo tempa zyskało Ferrari pomiędzy poszczególnymi sesjami. Lewis i tak przejechał świetne kółko - tu był skazany na porażkę. Red Bull trochę zawiódł w sumie, ale chyba jest to trochę z powodu mapowania kwalifikacyjnego silnika Ferrari. Sainz zasługuję na uwagę - świetne quali.
Przejdź do wpisu Vettel poskromił Byki w kwalifikacjach do GP Singapuru
16.09.2017 14:47
0
Riccardo i Max to faworyci. Potem Ferrari, a raczej Vettel. Potem Hamilton I Bottas, McLaren i Renault(Hulk).
Przejdź do wpisu #3 trening: Verstappen najszybszy, McLaren w czołówce
16.09.2017 10:50
0
Dla fanów Ferrari raczej wieści średnie - Ferrari jest wolniejsze od Red Bulla jak do tej pory na długich przejazdach. Za to w rzeczywistości są trochę przed Mercedesem. Seb nie wykręcił szybkiego kółka z powodu błędów i korków.
Przejdź do wpisu Red Bull najszybszy po piątkowych treningach
03.09.2017 21:25
0
Co do reszty - żal Maxa(racing incident) a Ricky Boby jak zwykle świetnie czuje dohamowania. Co ciekawe ogólnie Max jest chyba delikatnie,regularnie)szybszym kierowcą. Ocon - moim zdaniem cicha gwiazda. Naprawdę robi świetne wrażenie, a jego teammate był zawsze uważany za bardzo szybkiego. Vandoorn, który tempem dorównuje Alonso. Chodzież chyba specyfikacja silnika inna. Hondy chyba już nie zobaczymy - ten wyścig wydawał się być ostatecznym ultimatum.
Przejdź do wpisu Hamilton na Monzy wyszedł na prowadzenie w mistrzostwach
03.09.2017 21:09
0
Prawda jest taka, że ten wyścig musiał być wygrany przez Hamiltona jeżeli chcieli się jeszcze liczyć. Z drugiej strony teraz nadchodzi Singapur - prawie pewne zwycięstwo Ferrari i bardzo mocny Red Bull. To najgorszy z możliwych wyścigów dla Mercedesa. Ogólnie jeżeli Mercedes nie poprawi docisku to będą mieli ciężko. Ich pakiet jest bardziej wydajny aerodynamicznie i mają lepszy silnik, ale kolejne wyścigi to zdecydowanie terytorium Ferrari. Dzisiaj to tylko kwestia nie trafionych ustawień.
Przejdź do wpisu Hamilton na Monzy wyszedł na prowadzenie w mistrzostwach
02.09.2017 21:49
0
58. dexter Jest - ustawia się prześwit na wyższy, żeby ograniczyć aquaplaning. Pytanie jaki jest jak duży jest to wpływ... Jest to chyba zbyt złożone przy dzisiejszych "pochylonych" bolidach mega, skomplikowanych silnikach itd..., Tak naprawdę to jak ma się dobrą przyczepność mechaniczną to ma się ogólnie przewagę na mokrym.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrał kwalifikacje na domowym torze Ferrari
02.09.2017 20:09
0
Jeszcze co do Alonso - Mclaren nie chciał się z nim dostać do Q3, bo to zminiejszyło by szanse Vandoorna. Dla ALO nie miało to znaczenia, bo i tak będzie startował z końca stawki...
Przejdź do wpisu Hamilton wygrał kwalifikacje na domowym torze Ferrari
02.09.2017 20:04
0
Hamilton nie ma ustawienia na mokry tor(nikt nie ma)... To by było szaleństwo ze strony Mercedesa biorąc pod uwagę prognozę. W deszczu czasami się tak zdarza - liczy się bardzo pewność kierowcy. Moim zdaniem występ kierowców z silnikiem Mecedesa świadczy o tym, że mają jakieś magiczne mapowanie, które ułatwia trochę prowadzenie w deszczu- ale to tylko domysły. Po za tym w deszczu znika magia Ferrari związana z tym, że potrafią się lepiej obchodzić z oponami - zawsze są w idealnym oknie jeżeli chodzi o temperatury.
Przejdź do wpisu Hamilton wygrał kwalifikacje na domowym torze Ferrari
02.09.2017 10:26
0
I trzeci trening odwołany... Jak warunki się nie poprawią to ustawienie na starcie będzie takie jak w FP2.
Przejdź do wpisu Ferrari podejmuje walkę z Mercedesem na torze Monza
02.09.2017 09:15
0
W przeciwieństwie do Belgii Mercedes wyraźnie szybszy na długich stnintach 0,3sekuncdy (SS) - 0,4(s) sekundy. Szybkie kółko Hamiltona niereprezentatywne - odpuścił 3 sektor. On zawsze był znakomity na na torach z dużymi dohamowaniami, więc to jego bym tu upatrywał w kategorii PP. Z drugiej strony Ferrari chyba ma problemy z ustawieniami, które może uda im się rozwiązać.
Przejdź do wpisu Ferrari podejmuje walkę z Mercedesem na torze Monza
25.08.2017 17:49
0
Vettel szybszy na ultra-miękkiej na swoim długim sticie. Wolff dla Sky wspominał nawet, że nie byli się w stanie zbliżyć do 1:49. No chyba, że poziomy paliwa są różne. Z drugiej strony na miękkiej Merc wygląda na bardzo mocnego. Zapowiada się ciekawie.
Przejdź do wpisu Hamilton najszybszy po piątkowych treningach
18.04.2015 21:28
0
1. Uważa się, że około 0,016 s na KM, ale to bardzo zależy od toru oraz panujący warunków. Mcl ma jednak głownie problemy z systemem odzyskiwania energii. Ma to znaczący wpływ nie tylko na osiągi, ale również prowadzenie, gdyż silnik elektryczne kompensuje trochę turbo-dziurę dostarczając momentu obrotowego w początkowej fazie przyspieszania. Tracą więc bardzo dużo na wyjściach z wolnych zakrętów, gdzie nie tylko brakuje momentu, ale kierowcy muszą się zmagać z nagła nadsterownością. Po za tym zużycie paliwa zancząco wzrasta.
Przejdź do wpisu Alonso myśli już o pierwszych punktach