DO
GP Chin
21.03 - 23.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Australii
-
Norris z nieznaczną przewagą wygrał świetne GP Australii! Kapitalny debiut Antonellego!
-
Ocon: nie spodziewaliśmy się, że będziemy aż tak bardzo z tyłu
-
Sensacyjny wynik Tsunody i Racing Bulls
-
Aston Martin zadowolony z obiecującej czasówki
-
Russell ukończył czasówkę na P4, Antonelii z uszkodzonym bolidem
-
Williams potwierdził świetne przygotowanie do sezonu
-
Verstappen: nie mamy takiego tempa jak McLaren
-
McLaren rozpoczął sezon od podwójnego zwycięstwa w kwalifikacjach
-
Ferrari rozczarowało w pierwszej czasówce sezonu
-
Lance Stroll z punktami dla Astona Martina
-
Hulkenberg już w pierwszym wyścigu mocno zapunktował dla Saubera
-
Świetny debiut Antonellego
-
Hadjar: czuję się zawstydzony
-
Fatalny debiut Lawsona w Red Bullu
-
McLaren opuszcza Australię jako podwójny lider mistrzostw
Ostatnia aktywność
28.06.2010 01:35
0
Tak czytam wszystkie Wasze wypowiedzi, bo liczyłem że zrozumiem cały dzisiejszy incydent związany z Hamiltonem, ale chyba nie znam wystarczająco regulaminu F1 w związku z tym chciałem po części jakoś zrekonstruować zdarzenia z GP Europy w formie pytań i prosiłbym o odpowiedzi: 1. Wypadek Marka Webbera miał miejsce w momencie gdy cała czołówka nie dojechała jeszcze do ostatniego zakrętu przed prostą startową? 2. Decyzja o wyjeżdzie SC została ogłoszona w momencie gdy czołowa 4 minęła zjazd do alei serwisowej dlatego też kierowcy począwszy od kubicy mogli błyskawicznie zjechać do pit stopu(tłumaczy to fakt że Renault nie zdążylo sie przygotować na zmiane opon)? 3. Jakim cudem vettel ominął SC? Czy SC nie ma obowiązku wyjechać tuż przed lidera? Tak sie nie stało, wiec czy decyzja o wprowadzeniu SC nie była zbyt późna? 4. Hamilton jak i Vettel zmieścili sie przed wyjazdem SC Ham złamał przepis bo Sc był już na torze wiec bezpardonowo go wyprzedził. Jak rozumiem zgodnie z regulaminem popełnił wykroczenie i za to został ukarany? Natomiast kolejny kierowca w tym wypadku Alonso dostosował sie do regulaminu i zwolnił do prędkości SC. W tym czasie Vettel jak i Hamilton zrobili czas w okolicach 1.43 gdy część kierowców pozostała na torze i jechała za SC a reszta czyli ukarana 9 pojechała na zmianę ogumienia? Vet i Ham zmienili opony na kolejnym kółku? 5. Kobayashi nie zjeżdzał na zmanę opon wiec jakim cudem Hamiltonowi i Vettelowi udało sie znaleźć przed Kobayashim po zmianie ogumienia? Osobiście uważam że pretensje Alonso są jak najbardziej uzasadnione z tym że nie odnoszą sie one do Hamiltona ani do Mclarena czy własnych strategów, ale do osób odpowiadających za wyscig. Hamilton zgodnie z mentalnością zwycięzcy pojechał bo wiedział że Vettel przed nim jedzie. Miał to szczęscie i pecha zarazem że wyjechał wraz z SC na kolejne kółko i wyprzedzając go doskonale wiedział co robi. Wydaje mi sie że SC wyjechał zbyt późno a jeśli wyjechał jak wyjechał powinien on przepuścić wszystkie samochody a następnie łapać lidera którym na dany moment byłby Button bo jako pierwszy wyjechał z alei serwisowej, chociaż i to rozwiązanie tez nie jest do końca sprawiedliwe. Co do kary dla Hamiltona nie jest ona współmierna do wykroczenia gdyz jak wspomniałem wydaje mi sie że on celowo złamał przepis szybko kalkulując że wyprzedzenie SC jest bardziej opłacalne niz utrata czasu do Vettela a obserwujac poźniejszy rozwoj wypadków i widzac jak wiele zyskał on w stosunku do kierowców przestrzegających przepisów zastosowałbym karę dyskwalifikacji. 25 sekund dałbym tej grupie co zbyt wczesnie wjchała do pitstopu. Rozwiązanie to w tym momencie faworyzuje ferrari i samochody które pozostaly bez zmiany ogumienia, ale czy reguły nie są po to by je przestrzegać?
Przejdź do wpisu Ferrari zawiedzione po GP Europy