Therion7777
Ostatnia aktywność
avatar
Therion7777

28.03.2009 15:54

0

tomek83f: Przecież bolidy są ważone po kwalifikacjach! OMG, brak mi sił :) Offline.

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:53

0

I tak tomek86g (:P) nie przyzna racji :D Idę precz na spacerek w tę piękną pogodę :)))

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:47

0

Kolejny artykuł potwierdzający to o czym mowię: http://tinyurl. com/ cguyb8 -- 100kg mniej niż 600kg! tomek83f -- mam nadzieję, że to zrozumiesz. Jaki sens miałoby dodawanie w formie balastu nagle ok. 80-100kg? Kompletny bezsens.

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:44

0

tomek83f: Która wiedza? Odnośnie limitu 605kg w czasie całego wyścigu? To zdanie wyciąłem z regulamin zamieszczanego na formula1.com (tinyurl. com/ clhac6)

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:28

0

tomek83f: Ja nie kopiuję, ja go pisze z palca. Rozumiem, że każdą literówkę/pomyłkę uznajesz za obrazę, ale cóż -- tacy ludzie tez istnieją :) Serdecznie Cię przepraszam za pomyłkę przy przepisywaniu Twojego nicka. Wybaczysz mi? J anie lubię googlować, ale Ciągle mnie i innych do tego zmuszasz nie podając direct linków na potwierdzenie Twoich herezji :) Wracając do tematu -- jakie jest konkretne uzasadnienie, żeby bolid ważył 20-30kg więcej niż dopuszczalna norma? Balast? Dobry żart. hho: "Cars must weigh at least 605kg (including the driver) at all times"

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:15

0

Nie sądzę, aby ten odrzut był widoczny, zwłaszcza, że KERS można użyć dopiero po osiągnięciu 100km/h.

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:12

0

maxis12: To które napisałeś niepoprawnie :) Nie czytasz sam siebie? :P Wracając do kwestii po co KERS... Nie zapominajmy, że tak naprawdę KERS jest dopiero w fazie rozwojowej. Do tego nie tyle KERS ma zapewniać szybsze pokonywanie okrążeń, co ma zwiększać możliwości wyprzedzania innych :)

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:10

0

tomek85f: Rozumiem, że nie masz solidnych argumentów, żeby uzasadnić sens swojej teorii wagi bolidu na starcie bez paliwa w wysokości 620kg i możliwości wyliczenia mniej więcej na ile kółek kto ma paliwa, ale nie musisz się naprawdę skutecznie ośmieszać :) "Kawałki gumy z opon innych bolidów czy naniesiony przez wiatr i inne samochody żwir łatwo wbijają się w opony. W wypadku Kubicy wystarczyło uzbierać pół kilograma śmieci na każdym kole, by można było uniknąć dyskwalifikacji." -- wygooglaj sobie skąd jest to cytat :)

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:04

0

maxis12: A czemu miałby nagle ważyć 10kg więcej? Nie ma takiej sensownej przyczyny -- w końcu liczy się każdy kilogram :)

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:03

0

maxis12: Uważasz, że spór dotyczący wagi bolidów, związany z ilością paliwa, a co za tym idzie taktyką zespołów nie dotyczy startu i wyścigu? Mógłbyś w ogóle napisać to zdanie jeszcze raz? Tym razem poprawnie w języku polskim? Bo nie jestem pewien czy dobrze Cię zrozumiałem :)

avatar
Therion7777

28.03.2009 15:00

0

tomek83f: Zbierają wszystko co się da. Im więcej tym lepiej. Guma, żwir, kawałki spoilerów, cokolwiek. Zbierają to po to, aby bolid ważył więcej niż 605kg. Czy znasz może jakieś inne uzasadnienie zbierania żwiru z toru przez kierowców? Pamiątki dla rodzin?

avatar
Therion7777

28.03.2009 14:58

0

Ja też się zgadzam, że te dane są dość "dobre". Moim zdaniem Kubica to 4 miejsce zawdzięcza naprawdę małej ilości paliwa. Choć fajnie by było gdybym się mylił :) Znaczyłoby to wtedy, że BWM jest naprawdę mocne. Przynajmniej u Kubicy :)

avatar
Therion7777

28.03.2009 14:54

0

ufolb: Nie wiem czemu wszyscy są pewni, ale ja jestem pewien, że początkowa waga bolidów z kierowcami mieści się w granicy 608-612kg. Ta tej podstawie można próbować szacować ile zawodnicy mają paliwa. Mniej więcej. Dokładne oszacowanie leży w gestii zespołów, bo maja o wiele więcej danych niż my, kibice.

avatar
Therion7777

28.03.2009 14:50

0

tomek83f: Każdy zespół stara się utrzymać wagę bolidu z kierowcą jak najbliżej limitu 605kg. Oczywistym jest, że zespoły robią sobie zapas, ale są w stanie tak wyliczyć zużycie paliwa, zużycie opon, itd., że ten zapas jest minimalny. Gdyby nie było w ogóle limitu to najlżejsi kierowcy mieliby o wiele większe szanse niż z owym limitem. BMW apeluje o podniesienie limitu, bo KERS tak obciąża bolid KUBICY, że zdecydowanie zmniejsza możliwość dobrego rozstawienia balastu. To są czyste prawa fizyki i Twoje "odnoszenie się" do Internetu jest po prostu śmieszne :) Przez całą zimę było tłuczone, że ciężsi kierowcy z KERS-em będą mieli o wiele gorzej. Bolid z kierowcą i paliwem ważący 650kg, będzie o wiele szybszy niż bolid z wagą 670kg, przy założeniu, że te bolidy z kierowcą ważą powiedzmy 610kg, i że aerodynamika w obu jest na podobny poziomie. Zwróć uwagę co się dzieje po pierwszym pit stopie -- Mimo świeżych, nie ważne twardych czy miękkich, opon bolid po zalaniu 50kg paliwa jest _znacznie_ wolniejszy niż przedtem. Do tego nie nadarmo kierowcy szukają gumy na torze po ukończeniu wyścigu. Sądzisz, że sobie opony z tego robią? Bzdury Waść piszesz po prostu :)

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu