WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów
Kolejność startowa i wagi bolidów
Poniżej przedstawiamy kolejność startową oraz wagi bolidów przed GP Singapuru 2009. Jak do tej pory przesunięciem na starcie o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów ukarany został jedynie Rubens Barrichello, który ostatecznie do wyścigu ruszy jutro z 10 pola.
baner_rbr_v3.jpg
poz. kierowca zespół waga
1. Lewis Hamilton McLaren 660,5 kg
2 Sebastian Vettel Red Bull 651,0 kg
3. Nico Rosberg Williams 657,5 kg
4 Mark Webber Red Bull 654,5 kg
5. Fernando Alonso Renault 658,0 kg
6 Timo Glock Toyota 660,5 kg
7. Nick Heidfeld BMW Sauber 650,0 kg
8 Robert Kubica BMW Sauber 664,0 kg
9. Heikki Kovalainen McLaren 664,5 kg
10. Rubens Barrichello Brawn GP 655,5 kg
11 Kazuki Nakajima Williams * 680,7 kg
12 Jenson Button Brawn GP * 683,0 kg
13 Kimi Raikkonen Ferrari * 680,5 kg
14. Sebastien Buemi Toro Rosso * 678,0 kg
15. Jarno Trulli Toyota * 690,9 kg
16 Adrian Sutil Force India * 693,0 kg
17. Jaime Alguersuari Toro Rosso * 683,5 kg
18 Giancarlo Fisichella Ferrari * 678,5 kg
19 Romain Grosjean Renault * 683,0 kg
20 Vitantonio Liuzzi Force India * 656,0 kg
* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

136 KOMENTARZY
avatar
karolf1

27.09.2009 08:06

0

@26 RKUBICA- Zużycie w singapurze paliwa rok temu to 3,5 litra na okrążenie


avatar
Matt90

27.09.2009 08:28

0

czyli kubek przejedzie jakies 17 okrazen. tyle ze w tym roku obroty zmniejszono do 18 000 rpm takze zuzycie moze byc nieco mniejsze. mysle ze na 17/18 okrazeniu Kubica zjedzie na pit.


avatar
onetent1

27.09.2009 08:32

0

Sluchajcie, prawdziwa masakra byłaby gdyby jechali w przeciwnym kierunku (rok temu mieli chyba tak jechać)


avatar
pz0

27.09.2009 08:59

0

97. tomek83f - dowcip polega na tym że ten moment obejrzałem dziesiątki razy. I co widziałem? Ano to że Webber przejeżdża przed Kubicą nawet nie dotykając bolidu BMW. Do kontaktu dochodzi chwilę wcześniej. Wtedy właśnie Webber taranuje tylnym kołem spojler Kubicy. Uderza tak mocno w przód bolidu BMW że wyrzuca dosyć wysoko bolid Webbera w powietrze. Co do Rosberga i Nakajimy to chyba masz rację. Każdy z nich niszczy w tym sezonie przynajmniej dwa razy więcej skrzydeł jak Kubica. Będę miał trochę czasu to obejrzę sobie jeszcze raz wszystkie tegoroczne GP i po prostu policzę. 99. dziarmol@biss - Zupełnie nie kumam o co Ci chodzi z tymi Chinami. Dlaczego sugerujesz że karę powinien dostać Kubica i że jest faworyzowany? Moim zdaniem faworyzowany jest Trulli. Wina Włocha była ewidentna. Co by się działo na torach gdyby wszyscy tak brutalnie uderzali tyłem każdego kto chce wyprzedzić. Wcale nie byłoby wyprzedzania. Trulli powinien w następnym GP startować z boksów. Monza i Chiny podałem tylko jako przykład. Wiem doskonale że takich ataków na Kubice było więcej. 101. Niespokojny - nie pasuje Ci moja opinia to nie musisz się zgadzać. Pisałem że wina Trullego, jak chcesz możesz winą obarczyć Kubicę, ja uważam inaczej.


avatar
endriuszyba22

27.09.2009 09:10

0

Zużycie paliwa wynosi na okroażenie 2,322 więc Kubica zjedzie na 21/22 okrązeniu. Ale i to jeszcze jakna strcie przydałby sie deszcz robert jest dośc ciężki i to by mu pomogło na starcie przebić się o kilka pozycji


avatar
endriuszyba22

27.09.2009 09:14

0

pRZECZYTAŁEM TERAZ ZE BĘDZIE DUŻO CHMUR I ZANOSI SIĘ NA DESZCZ O 14-30 AKURAT NA PIIT STOP kubicy to jest teraz dala niego szansa na wygranie


avatar
endriuszyba22

27.09.2009 09:19

0

Juz chyba wim jak Kubica powinien pojechać na strcie i nie stracić pozyjci. Powinien pojechać po zewnętrznej bo właśnie od zewnętrzenej wszyscy sie będą ciśli i tam będzie niezła kraksa A więc Kubica niech pojedzie po zewnętrznej i oczywiści niech dobrze wystrtuje i nic mu się niestnie na strcie i akórat startuje ztej części tory gdzie prawie będzie musiał wyprzedzać po zewnętrznej


avatar
dex

27.09.2009 09:24

0

endriuszyba22 jesteś THE BEST


avatar
Marti

27.09.2009 09:27

0

80. pz0 - w pierwszym przejeździe użyli twardej mieszanki, w drugim miękkiej i gdyby ukończyli pomiarówkę na tych miękkich to jestem przekonana, że startowaliby ze znacznie wyższych pozycji. Co z tego, że na ostatni wyjazd założyli właściwe gumy, jeśli wyjechali za późno. Ta taktyka, która stosują w qualach zawaliła im już wielokrotnie sesje kwalifikacyjne. Jestem przekonana, że gdyby wyjechali wczoraj odpowiednio wcześniej, byliby wyżej. Wiem, kiedy tor jest najbardziej nagumowany, lecz mimo tego uważam, że powinni wyjechać nieco wcześniej na ostatnią pomiarówkę, tym bardziej na torach ulicznych, kiedy nie dość, ze pod koniec treningu panuje straszny tłok, to jest jeszcze spora szansa, że ktoś przywali dzwona tak jak wczoraj Rubens. Ja się już nie przejmuję Beemowską taktyką, taki jest ich plan i on się już nie zmieni. Jednak takimi zagraniami już nie raz schrzanili moje typowania. Po analizie trzeciej wczorajszej sesji myślę sobie, że przy dobrych wiatrach i ogromie szczęścia HEI może nawet zdobyć PP, ostatecznie wyliczyłam go na drugim miejscu. Kubica wg mnie powinien uzyskać piąty czas. Sam po qualu powiedzial, że mógł z bolidu wycisnąć jeszcze 0.8 sec, co rzeczywiście dało by mu piąty czas. I powtórze: wg mnie mieli by lepsze czasy, gdyby ukończyli okrążenie, ostatecznie mówimy o ostatniej fazie kwalifikacji, gdzie tor jest znacznie lepiej nagumowany niż w dwóch pierwszych fazach. Poza tym ciekawe czy byś popierał taką taktykę gdyby stosował ją Williams?


avatar
Jarek fan F1

27.09.2009 09:33

0

BMW miałoby lepsze czasy, inni też. Heidfeld byłby wyżej, Kubuś raczej nie.


avatar
endriuszyba22

27.09.2009 09:35

0

dex-dlaczego??


avatar
dziarmol@biss

27.09.2009 09:47

0

Pz0- >>A już najlepszym przykładem jak inni kierowcy walą tyłem w Kubicę to było chyba starcie z Trullim w Chinach. Takiego brutalnego ataku tyłem w przód innego bolidu już dawno nie widziałem. Aż dziwne że Webber albo Trulli nie dostali kary.<< Nie kto inny a właśnie Ty reprezentujesz tzw. polskie piekiełko, jesteś jak Adam Michnik który z lubością obsrywa własne gniazdko. Masz jakąś osobistą urazę do Kubicy?? czy tak po prostu sam z siebie przedstawiasz w tak skrajnie tendencyjny sposób wizerunek naszego jedynego (oby nie) kierowcy w F1??. Dla mnie jako kibica F1, jako fana miedzy innymi (a może przede wszystkim) Kubicy jesteś skończony, jesteś jak spam który zaśmieca internet, dlatego przestaję komentować Twoje mało obiektywne komentarze pod adresem wyżej wymienionego kierowcy.. Bye bye maszkaro ;-((


avatar
karolf1

27.09.2009 10:19

0

suti-cysterna


avatar
karolf1

27.09.2009 10:19

0

sutil-cysterna


avatar
Ajek

27.09.2009 11:03

0

Trudno będzie przejechać im pierwsze okrążenie bez incydentów wyścigowych, szczególnie czołówce. ROS, WET I WEB BĘDĄ mocno walczyli.także HEI I BAR będą szaleć. HAM raczej pewny zwycięstwa, KUB może przystopować GLO, ale musi mocno uważać na tyły. pamiętajmy, że jest tu wa miejsca na których można wyprzedzać, dlatego obrona prze mocniejszym może być trudna. Bardzo dużo będzie zależeć od startu, a to większa loteria niż na innych torach. Pozdrówka dla wszystkich.


avatar
Dagmara_W

27.09.2009 11:45

0

no start bedzie bardzo ciekawy, oby sie obedzlo bez kraks bo wtedy to i juztaktyki wleb bierze a jakby mial robert dobre tempo to by moze chociaz 7 oczko bylo.. poczekamy zobaczymy..


avatar
Skoczek130

27.09.2009 11:52

0

No i mamy potwierdzenie - Hamilton przyfarcil niesamowicie. A szkoda, gdyz Vettel na bank mioalby PP, a wtedy Brytyjczyk moglby namieszac na starcie. Robert i Jenson ciezcy, wiec napawa to optymizmem! :)) Niestety Rubens bedzie mial ciezko... ;((


avatar
pz0

27.09.2009 11:54

0

114. Marti - Ale tą taktykę zastosowali niemal wszyscy. Jedynie Williams wypuścił wcześniej Rosberga, co i tak guzik dało, bo i tak nie wyrobił się ze zrobieniem tego kółka. Jeżeli zakładamy że do Q3 awansują najlepsi to uważam że prawdopodobieństwo dzwona Jest najmniejsze, a tłok w końcówce dwa razy mniejszy jak w Q1. Jeżeli zakładam w Q3 ostatni komplet dobrych opon w pierwszym przejeździe, to przy założeniu że nie będzie czerwonej flagi w Q3 (ile ich było w Q3 w ostatnich latach?) to wtedy mam najcięższy bolid, najmniej nagumowany tor, więc automatycznie skazuję się na brak dobrej pozycji startowej. Niemal zawsze drugi przejazd jest wyraźnie szybszy jak pierwszy. Naprawdę jak dla mnie było ciężko przewidzeć że ktoś wykona dzwona. Pytasz o Williamsa. Owszem zdziwiłem się że tak wcześnie jadą na ostatni przejazd, ale uznałem że Rosberg będzie robił dwa kółka. 117. dziarmol@biss - szkoda komentować. Masz chyba jakieś schizy. Wyjaśnij mi ''Masz jakąś osobistą urazę do Kubicy?'' Czy pisanie że za uderzenie w Kubicę sprawca kraksy czyli np Trulli powinien dostać karę to objaw jakiejś urazy? To co według Ciebie, powinienem uważać że jak ktoś walnie w Kubicę to Kubica powinien zostać ukarany? Albo nie, lepiej już nie wyjaśniaj. Wyjaśnisz mi jak się wyleczysz.


avatar
kubi1

27.09.2009 12:07

0

samuraj między Bari a Batonem to może być ciekawe!!!


avatar
Dagonet

27.09.2009 12:16

0

@124.kubi byloby dobrze jakby zachaczyl batona :D


avatar
lbijak53

27.09.2009 12:24

0

kubica zazwyczaj dobrze startuje wiec dzisiaj moze przeskoczyc o nawet 3 pozycje na starcie a na dotatwek z czolowej 10 tylko heiki ma ciezyszy bolid i to zaledwie o 0.5 kg.. trzymam kciuki za roberta i mysle ze bedzie dobrze


avatar
darecky3

27.09.2009 12:46

0

dziarmol i pz0 dajcie spokoj, kraksy i stluczki z udzialem Kubicy w tym sezonie nalezy traktowac jako incydenty wyscigowe. Wiadomo ze kazdy bedzie sie pchal w kazda mozliwa luke co oczywiscie jest ryzykowne. Takie sa juz wyscigi i bylo tak od zawsze, zanim Kubica zaczal jezdzic w F1. Nisetosowne jest tu obwinianie jednego czy drugiego bo inaczej byly by jedynie same procesy i dyskwalifikacje. Owszem kilka incydentow Kubica zaliczyl z udzialem Trullego, gdzie raz o malo co Kubica nie przyplacil zyciem. Przywalil dzwona w tyl Trullego i stracil panowanie wskutek czego bylismy swiadkami spektakularego wypadku. Niestety ma chlopak szczescie do niego bo w deszczu zaliczyl rowniez dzwona wlasnie w tyl Trullego. I nie bede spekulowal o tym co pisze "101 niespokojny". Doswiadczony kierowca jedzie na granicy mozliwosci i wie ze pada deszcz, chyba o tym nie musi go informowac team skoro samochody juz plywaja po asfalcie. Ja widze progres u Kubicy, tak jak juz 2 lata temu pisalem ze jeszcze chlopak nabierze doswiadczenia, moze to i lepiej ze w tym sezonie ma slaby bolid, w pewnym sensie zawsze to jakas szkola. A wracajac do wagi bolidow lub ilosci paliwa to zwroccie uwage na to ze NH ma lzejszy samochod ale nie kosztem mniejszej ilosci paliwa lecz kosztem wiekszej wagi Kubicy. Paliwa maja raczej tyle samo tylko Kubica wazy 10 kg wiecej od nicka wiec zjazd do boksow bedzie z roznica jednego do dwoch kolek na bank. pozdro


avatar
dziarmol@biss

27.09.2009 12:57

0

Pz0 schizy??? Bardziej zjadliwego usera nie znam. szyderstwo, tak należy nazywać twoje komentarze pod adresem Kubicy, sarkazm oraz niesłychana wręcz tendencyjność


avatar
darecky3

27.09.2009 12:57

0

pz0 co do zalet pzniejszego wyjazdu na tor w Q3 ze wzgledu na najbardziej nagumowany tor nie masz racji. Po dwoch dniach treningowych i dwoch sesjach kwalifikacyjnych akurat na tym toze lezy tyle gumy ze ostatnie 10 minut przed zamknieciem kwalifikacji nie robi zadnej roznicy. Tam nie wieje, wiele zakretow jest zadaszonych i co najwazniejsze bylo sucho. Polozona guma lezala nieruszona. Na innych torach moze i ma jakies znaczenie ale w Singapurze zadne. Zmienic sie moglo dopiero po dzisiejszej nocy ale tez nie wiadomo.pozdro


avatar
czachor

27.09.2009 13:20

0

Heidfeld z pit lane startuje. Informacja z autosport


avatar
Jacek_

27.09.2009 14:02

0

borowczyk z kochanskim informacje o heidfeldzie przyjeli z niezlym zaklopotaniem, oczywiscie nie maja jeszcze pojecia dlaczego i zachowuja sie jak by sie nic nie stalo, zal :-D Sokol wroc!!!


avatar
pz0

27.09.2009 15:07

0

127. darecky3 - tylko że ty źle wszystko interpretujesz. To nie Kubica walił w tył Trullego, tylko Trulli walił tyłem w przód Kubicy.


avatar
Dr Prozac

28.09.2009 22:38

0

127. darecky3 : hm jak to jest z zasadami? Myślałem ze bolid razem z kierowcą i płynami nie może w żadnym momencie zejść poniżej 600 kg w wyścigu i 605 w kwalifikacjach. Chyba nie mogą sobie zrobić tak że np bolid + kierowca _ niezbędny balast do wyważenia maja łącznie 580 kg u jednego a 600 u drugiego to ten pierwszy ma dolewkę dodatkowych 20 kg paliwa? Niby ważą tylko po wyścigu wiec w trakcie ta waga mogłaby spaść poniżej wymaganego minimum teoretycznie - byle na koniec dolać dość paliwa. Z drugiej strony skoro wykryli niedowagę bolidu Nicka to znaczy że musieli go ważyć bez paliwa. Wiec nie da sie niedoważonym bolidem pojechać w wyścigu, chyba ze wycieknie np płyn gaśniczy.


avatar
Dr Prozac

28.09.2009 22:53

0

Minimum weight : The weight of the car must not be less than 605kg at all times during the Event. Czyli nie mzoe spaść w żadnym momencie poniżej 605 kg. To z oficjalnej storny FIA. Ciekawe, bo nie raz słyszałem o 600 kg podczas wyścigu. W każdym razie takie zejście z wagą przy wypalaniu palwia byłoby zbyt oczywiste i w koncu wykryte..


avatar
frg1pl

12.06.2010 07:11

0

Ramka Marlboro zniknela ...


avatar
m4x

12.06.2010 15:20

0

i dobrze. kod kreskowy był świetny, ale skoro go zlikwidowali to lepiej niech to miejsce pozostanie puste.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu