WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Meksyku?
Co nowego zespoły przywiozły do Meksyku?
Przyjazd na tor im. Braci Rodriguez znacząco wyhamował tegoroczną bitwę rozwojową. Najciekawsze aktualizacje dostarczył McLaren, który w końcu pojawił się z nową podłogą.
baner_rbr_v3.jpg

Po tym, jak w USA większość zespołów wprowadziło swoje ostatnie, duże pakiety poprawek, nie należy się nastawiać na spore ulepszenia w samej końcówce sezonu. Potwierdził to już wczorajszy raport FIA odnoszący się do poprawek przygotowanych na rundę w Meksyku. Te w większości są związane z wymaganiami dotyczącymi chłodzenia na obiekcie położonym 2285 metrów nad poziomem morza.

Aż pięć ekip nie zdecydowało się na żadne zmiany w swoich bolidach. Z aktualizacji stricte rozwojowych wyróżnia się jedynie długo wyczekiwana podłoga McLarena. Pomarańczowi ostatnią taką modyfikację wprowadzili bowiem w Miami. Podobny zabieg przeprowadziła także Visa RB.

Red Bull

Pod kątem unikalnych wymagań meksykańskiego obiektu Byki wprowadziły dwie korekty. Powiększyły bowiem wloty chłodzące na osłonie silnika i otwory kanałów hamulcowych.

Ferrari

Scuderia przygotowała dodatkowe, potężnych rozmiarów żaluzje chłodzące, które już w czwartek były przedmiotem dużego zainteresowania w padoku.

McLaren

Jak ujawnił w Teksasie Neil Houldey, liderzy mistrzostw świata nie chcieli zbytnio ryzykować z wprowadzeniem nowej podłogi, stąd też pojawiła się ona dopiero w Meksyku. Oprócz tego pod kątem lepszego chłodzenia na tutejszym torze dopasowano osłonę silnika oraz panele znajdujące się w tym obszarze.

Williams

Brytyjczycy również wprowadzili dwie korekty związane stricte z charakterystyką meksykańskiego owalu. W celu osiągnięcia właściwego docisku zoptymalizowali krawędź beam winga, a ze względu na lepsze chłodzenie przygotowali większe otwory na osłonie silnika.

Visa RB

Włosi - podobnie jak McLaren - przygotowali spore zmiany w podłodze, włączając w to także modyfikacje znajdujących się pod nią płotków. Korekty w osłonie silnika oraz żaluzjach chłodzących są natomiast związane z wymaganiami Autodromo Hermanos Rodriguez.

Mercedes, Aston Martin, Alpine, Stake Sauber, Haas

Z raportu FIA wynika, że te pięć ekip nie przygotowało żadnych nowości aerodynamicznych na meksykańskie zawody. Warto jednak nadmienić, że w samochodzie Lance'a Strolla pojawiła się nowa, kompletna skrzynia biegów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu