WIADOMOŚCI

Horner nie ma wyrzutów, że zwolnił Steinera z Red Bulla
Horner nie ma wyrzutów, że zwolnił Steinera z Red Bulla
Christian Horner nie żałuje decyzji jaka podjął zaraz po objęciu posiady w Red Bullu, gdy w 2006 roku musiał zwolnić Gunthera Steinera, obecnego szefa zespołu Haasa.
baner_rbr_v3.jpg

Horner twierdzi, że decyzja jaką podejmował była dla niego "oczywista", a sam Steiner zrobił miejsce dla pracownika, który z pewnością stanowi jeden z filarów sukcesu ekipy z Milton Keynes.

Steiner w świecie sportów motorowych znany jest od lat. Jego przygoda w Formułą 1 rozpoczęła się jeszcze w czasach, gdy w stawce obecny był zespół Jaguara, gdzie objął rolę dyrektora technicznego. Ekipa w 2005 roku została przejęta przez Red Bulla, który miał wielkie ambicje i dobry plan na swoją przyszłość.

Dietrich Mateschitz zaangażował do prowadzenia zespołu byłego kierowcę wyścigowego, który już wcześniej zjadł zęby na zarządzaniu ekipą Arden w niższych seriach wyścigowych. Był nim oczywiście Christian Horner, który z powodzeniem prowadzi zespół do dnia dzisiejszego.

Brytyjczyk po latach wspomina, że musiał podjąć decyzję o oddelegowaniu Gunthera Steinera z zespołu, aby mógł zastąpić go Adrian Newey, który w 2006 roku postawił opuścić McLarena. Sam Steiner przeszedł wtedy nadzorować poczynania Red Bulla w serii Nascar.

"Gdy dbasz o ludzi, a oni czują się pewnie w środowisku, w którym pracują, okazują ci lojalność" wyjaśniał Horner w wywiadzie dla inews.co.uk. "Chodzi o zaangażowanie właściwych ludzi na właściwe stanowiska, wspieranie ich i stwarzanie dobrej atmosfery."

"W Arden [ekipie, którą zarządzał przed objęciem funkcji w Red Bullu], ludzie nie musieli wiedzieć jak blisko wiatru jesteśmy, gdy żeglujemy, czy ryzyka jakie było podejmowane. To było gorące stanowisko."

"Przyglądałem się jak mógłbym wprowadzić Arden do F1. Bernie [Ecclestone] naciskał, abym przejął zespół Jordana."

"Helmut [Marko] zaprosił mnie do Salzburga, abym spotkał się z Dietrichem latem 2004 roku" wspominał Horner. "Umowa z Jordanem nie wypaliła, a Red Bull przejął Jaguara. Dietrich ponownie zaprosił mnie pod koniec 2004 roku i zapytał się czy nie chcę zostać szefem jego zespołu."

"Gunther był i jest charakterem, ale jasne było, że nie jest to techniczny lider zespołu. Tak więc od samego początku upierałem się na zaangażowanie Adriana [Neweya]."

Od 2006 roku bolidy Red Bulla zaprojektowane przez Neweya wygrały łącznie 94 Grand Prix, a także sześć mistrzostw w klasyfikacji kierowców Oraz pięć w klasyfikacji konstruktorów i są na dobrej drodze, aby poprawić ten wynik w tym roku.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
Frytek

28.03.2023 08:35

0

Czyli w dużej mierze sukces RB jest w rękach Hornera. On uparl się aby zatrudnić Neweya. Ich sytuacja mogła by, albo, z pewnością wyglądałyby inaczej.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu