WIADOMOŚCI

Pirelli przetestuje prototyp opony na GP Holandii
Pirelli przetestuje prototyp opony na GP Holandii
Firma Pirelli w przyszłym tygodniu chce przetestować prototypowe ogumienie, które w razie potrzeby zostanie wykorzystane podczas zaplanowanego na maj GP Holandii.
baner_rbr_v3.jpg

Wyścig na torze Zandvoort powróci w tym roku do kalendarza na nieco zmodyfikowanej pętli. Historyczny tor ma zachować jednak swój charakter, a jednym ze znaków rozpoznawczych zmodernizowanego układu ma być ostatni, mocno pochylony zakręt.

Różnica między dolną a górną krawędzią toru ma w nim wynosić maksymalnie około 4,5 metra. Od samego początku mówi się o wyzwaniu jakie czeka firmę Pirelli.

Włoski producent nie chcąc podzielić losu firmy Michelin, która w 2005 roku zmuszona została do wycofania z wyścigu na torze Indianapolis wszystkich swoich kierowców, opracował nową prototypową konstrukcję przednich opon, którą w razie konieczności będzie chciał wykorzystać na torze w Zandvoort.

W przyszłym tygodniu podczas drugiej tury testów F1 zespoły otrzymają nową oponę z mieszanką C2. Jeżeli okaże się, że będzie trzeba z niej skorzystać, na GP Holandii dostarczone zostaną wszystkie trzy mieszanki w takiej specyfikacji.

Firma Pirelli planuje poinformować zespoły o swoich planach jeszcze dzisiaj.

"Zamierzam powiedzieć ekipom, że przetestujemy prototypowe przednie opony podczas następnej sesji testowej" mówił Mario Isola z Pirelli. "Prototyp ten został zaprojektowany z nieco inną konstrukcją, gdyż cały czas analizujemy dane z Zandvoort. Przeprowadziliśmy już analizę pochylenia i planujemy wykorzystać tam te opony z nieco wyższym ciśnieniem."

"Opony te pracują w nieco inny sposób- są bardziej odporne" dodawał inżynier.

Isola podkreślił również, że nowe opony nie są przygotowywane w "panice" przed wyzwaniem jakie czeka w maju producenta.

"Dyskutowaliśmy to z FIA i wspólnie uzgodniliśmy taki plan. Nie chcę słyszeć komentarzy w stylu 'to panika, panika'. Nie panikujemy. To część poważnego i profesjonalnego procesu, gdyż na wszelki wypadek musimy być przygotowani."

"Ostatecznie możemy zakończyć z normalnymi oponami z odpowiednio przypisami parametrami pracy, ale wolimy przetestować także inną konstrukcję i mamy ku temu okazję pod Barceloną podczas przedsezonowych testów."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
Mikey72

23.02.2020 11:42

0

Całe szczęście że na przyszły sezon 2021 nie będzie tych baloniastych opon, będą ładne zgrabne opony.


avatar
seybr

23.02.2020 12:16

0

@1 balony mają swój urok. Uważam opony tylnej osi nie wyglądają zgrabnie. Są jak z lat 80 tych. Takie mam skojarzenia. Nowe opony będą wyglądać zgrabniej i na pewno różnić się pod względem właściwości jezdnych. W tym wypadku F1 idzie z duchem postępu i czasu. Ale pozostanie ból oszczędzania na wszystkim, od paliwa po opony.


avatar
Kruk

23.02.2020 21:56

0

@1. Ladne zgrabne opony masz w formule E. Baaaa, nawet czysciutkie i niedymiace bolidy.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu