WIADOMOŚCI

Horner obawia się silnikowej strategii Renault
Horner obawia się silnikowej strategii Renault
Szef zespołu Red Bull, Christian Horner, wyraża swoje obawy po tym jak Renault zapowiedziało iż na początku roku przede wszystkim skupiać będzie się na niezawodności aniżeli poprawie osiągów swojego silnika V6 turbo.
baner_rbr_v3.jpg
Cyril Abiteboul jeszcze przed rozpoczęciem zimowych testów na torze pod Barceloną zapowiedział, że jego firma chce mieć stuprocentową pewność co do niezawodności i dlatego sezon może rozpocząć z nieco gorszymi osiągami jednostki napędowej, którą następnie będzie rozwijać w trakcie mistrzostw.

W zeszłym roku głośnym echem w Formule 1 odbiło się stwierdzenie iż zespól Mercedesa na hamowni osiągnął już moc 1000 KM z silnika V6 turbo. Podobne doniesienia wkrótce potem popłynęły z Maranello.

Christian Horner obawia się, że jeżeli informacje te są prawdziwe, to przewaga Mercedesa w tym roku może jedynie się powiększyć.

"To budzi moją obawę" mówił pytany o asekuracyjne podejście Renault do sezonu 2018. "Jeżeli liczby z nagłówków dotyczące Mercedesa są prawdziwe, ich przewaga jedynie się powiększy. Renault ma teraz własny zespół, który ma własne wymagania, którym musi sprostać."

"Niezawodność miała wysoki priorytet dla Renault w trakcie zimowej przerwy. Jej silnik na hamowni pokonał więcej kilometrów niż w trakcie całej ery V6 turbo, więc do sezonu podchodzą lepiej przygotowani i mam nadzieję, że pozwoli nam to skupić się na osiągach."

"Liczymy na więcej osiągów i większą zbieżność osiągów pomiędzy producentami silników."

Horner przyznaje, że "niezbyt dobrze byłoby", aby Mercedes ponownie zdominował sezon Formuły 1 i wykorzystuje okazję do lobbowania za zmianami w przepisach silnikowych na sezon 2021.

"To tylko pokazuje, że przepisy silnikowe na sezon 2021 muszą być ustalone w tym roku" mówił. "Problemem jest to, że gdy minie półrocze, producenci stwierdzą, że nie mają wystarczająco dużo czasu, aby przygotować się do sezonu 2021. Obecnie wszyscy się ustawiają."

"Kluczowe jest to, aby posiadacz praw komercyjnych i FIA do połowy roku określili jasne stanowisko i przepisy, zwłaszcza jeżeli chodzi o silnik."

W zeszłym roku wiele mówiło się o tym iż Renault rozstając się z Toro Rosso negocjowało również warunki rozstania z Red Bullem po sezonie 2018. Wielu uważa, że Red Bull nie będzie miał możliwości korzystania z francuskich silników po sezonie 2018, ale Horner dementuje takie doniesienia. Jego ekipa korzysta z silników Renault od 2007 roku.

"Wszystko jest jeszcze otwarte jeżeli chodzi o sezon 2019 i kolejne. Będziemy uważnie przyglądać się jak rozwijają się sprawy w Toro Rosso, ale nie mamy żadnych uprzedzeń przed sezonem."

Horner jest przekonany, że Red Bull w przyszłym roku również ma szanse korzystać jeszcze z jednostek Renault.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
husaria

26.02.2018 19:32

0

Podobno Honda na hamowni zdecydowanie przekroczyła 1000 KM, zbliżając się do 1100 KM. Ale było to na jednym cylindrze, albo jakoś tak coś podobnego :)


avatar
champ21

26.02.2018 19:51

0

@1 A na 6 cylindrach połowę tego


avatar
husaria

26.02.2018 20:04

0

No właśnie ! Wszyscy się dziwią, na 1 cylindrze "kosmos", a na 6 turbo wychodzi nowy Civic 1.0, też turbo.


avatar
husaria

26.02.2018 20:06

0

A tak na poważnie to może z tą Hondą nie będzie tak wesoło jak wyżej :)


avatar
marcelo9205

26.02.2018 21:00

0

Wszyscy się zachwycaja fabryką Hondy, a tych efektów jakoś nie widac. Z czym maja oni taki problem, wiedzy i finansów im nie brakuje.


avatar
skilder3000

27.02.2018 00:27

0

@5 - Honda nie ma problemów z samym silnikiem a z eko-pierdołami


avatar
dody

27.02.2018 04:23

0

Zawsze strwierdzilem McLaren musi zostac przy Hondzie


avatar
Heniek007

27.02.2018 08:34

0

@7 Dlatego Mclaren przeszedł na silniki Renault zeby Mercedes i Ferrari spali spokojnie. Pytanie tylko co stalo sie z Mclarenem...?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu