WIADOMOŚCI

Pirelli: ultra-miękka opona wytrzyma cały dystans wyścigu
Pirelli: ultra-miękka opona wytrzyma cały dystans wyścigu
Firma Pirelli jest przekonana, że na ultra-miękkiej oponie zespoły będą mogły w niedzielę pokonać pełen dystans wyścigu, bez martwienia się o stan ogumienia.
baner_rbr_v3.jpg
Szef działu F1 Pirelli, Mario Isola przyznał, że kierowcy startujący z poza czołowej dziesiątki mogą nawet próbować strategii przystąpienia do wyścigu na oponie super-miękkiej i natychmiastowej zmiany jej już po pierwszym okrążeniu na oponę ultra-miękką na wypadek gdyby na torze miał pojawić się samochód bezpieczeństwa.

Opony na torze w Monako tradycyjnie nie zużywają się wyjątkowo mocno, jednak to właśnie nieprzewidywalność tego wyścigu i duże prawdopodobieństwo pojawienia się samochodu bezpieczeństwa stwarza różne możliwości strategiczne.

Kierowcy startujący z czołowej dziesiątki nie powinni również obawiać się utraty pozycji ze względu na utratę właściwości ogumienia, gdyż ultra-miękką oponę powinni móc wykorzystać przez cały dystans wyścigu, a spełnienie wymogu założenia jednej z wybranych przez Pirelli na ten wyścig opon (super-miękkiej i miękkiej) zrealizować w samej końcówce.

"Mieliśmy zerową degradację" mówił Mario Isola. "W drugim treningu symulacje wyścigu były bardzo stabilne. Spodziewaliśmy się tego. Różnica w czasie okrążenia między ultra-miękką, a super-miękką oponą wynosi tutaj około 0,7 sekundy. Podczas wyścigu prawdopodobnie liczba ta będzie mniejsza, ale to normalne."

"Podejrzewam, że wszyscy przyglądają się możliwości pokonania długiego przejazdu na ultra-miękkich oponach. Zobaczymy, gdyż tutaj ryzyko pojawienia się samochodu bezpieczeństwa jest wysokie."

"Być może ktoś zdecyduje się na start do wyścigu na super-miękkich oponach, a gdy pojawi się samochód bezpieczeństwa będzie możliwość zmiany opon na ultra-miękkie i ukończenie na nich wyścigu."

"Zużycie opon nie stanowi tutaj problemu, degradacja również. W czwartek opony zachowywały się idealnie. Nie było na nich pęcherzyków, grainingu, nic."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
vanD

26.05.2017 20:30

0

Śmiesznie by było gdyby zjazdy do boksów zaczęły się na 70okr. :D


avatar
XandrasPL

26.05.2017 20:59

0

szersze opony = szybsza formuła , szersze opony = opony bridgestone , szersze opony = 0 walk strategicznych , szersze opony = problemy z wyprzedzaniem , ogólnie od f1 2009 roku z tymi nowymi skrzydłami formuła nie wyglądała ładnie ale wyprzedzeń było znacznie więcej niż od 2000 - 2008, w monaco będzie więcej wyprzedzeń niż w Rosji


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu