Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że Ferrari oraz Honda przed weekendem w Kanadzie wykorzystały po dwa tokeny rozwojowe na zmiany w swoich układach napędowych V6 turbo.
Obaj producenci na wyścig w Montrealu zdecydowali się wprowadzić poprawki do układu turbo, ale Honda twierdzi, że wprowadzone poprawki służą jej jedynie do poprawy efektywności odzyskiwania energii kinetycznej aniżeli bezpośredniej poprawie mocy układu.Ekipie Ferrari do końca sezonu pozostały do wykorzystania już tylko cztery tokeny rozwojowe.
Lista tokenów wykorzystanych przez poszczególnych producentów silników w sezonie 2016
- Ferrari 28 (4 pozostały)
- Honda 20 (12 pozostało)
- Mercedes 21 (11 pozostało)
- Renault 11 (21 pozostało)
11.06.2016 20:50
0
Z tego zestawienia krótko wynika, że Renault ma jeszcze duże możliwości na poprawę jednostki napędowej, z kolei Ferrari wycisnęło praktycznie wszystko z tego co mogli wykorzystać. I teraz jako, że Renault dostarcza silniki dla RBR są oni w lepszym położeniu, szczególnie że RBR zawsze miał lepsze aero od Ferrari. Dalsza część sezonu może być z przewagą tego pierwszego zespołu. Ciekawe też to wygląda dla Mercedesa - ma on jeszcze możliwości, żeby jeszcze podkręcić możliwości swojego silnika. Podobnie najsłabsza z tej czwórki Honda, która w tym sezonie może jeszcze coś ugrać, choć tutaj cudów jednak nie ma co oczekiwać. Nadal brakuje m ok sekundy do Ferrari, a to dalej jest przepaść. Widać, że poprawili bezawaryjność, teraz więc mogą skupić się na poprawie mocy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się