Zgodnie z oczekiwaniami w Montrealu Heineken potwierdził zawarcie wieloletniej umowy sponsoringowej z Formułą 1, która rozpocznie się już od wyścigu o GP Kanady.
W tym roku holenderski browar ma mieć zapewnioną prezencję swojego loga na torze podczas wszystkich wyścigów za wyjątkiem Abu Zabi oraz być sponsorem tytularnym Grand Prix Włoch.W kolejnych sezonach prezencja loga będzie zapewniona podczas sześciu eliminacji mistrzostw świata F1 a sponsoring tytularny wyścigów podczas trzech Grand Prix.
Umowa zawiera opcje, które pozwolą jej obowiązywać nawet do sezonu 2023 i jest warta około 250 milionów dolarów.
Oprócz takiej ekspozycji swojej marki, Heineken otrzyma prawa do wykorzystywania większości wydarzeń związanych z Formułą 1 i obiecuje fanom dodatkowe wrażenia poprzez imprezy i różne inicjatywy zarówno poprzez telewizję jak i cyfrowe media.
Firma poinformowała jednak, że wbrew wcześniejszym plotkom nie będzie widoczna na żadnych bolidach ani nie będzie oficjalnie sponsorować ekip F1. Pozostaje jednak w kontakcie z różnymi zespołami, w tym Red Bullem, aby formalnie nawiązać współpracę pomagającą jej aktywizować obecność w F1.
Ambasadorami marki zostali Sir Jackie Stewart oraz David Coulthard.
W padoku już spekuluje się o szerokim wachlarzu możliwości marketingowych jakimi może popisać się holenderska firma, która już wielokrotnie przy okazji sponsorowania innych ważnych wydarzeń sportowych pokazywała na ca ją stać.
„Znakiem rozpoznawczym naszej wieloletniej i pełnej sukcesów współpracy z Ligą Mistrzów UEFA, Pucharem Świata w Rugby czy franczyzą Jamesa Bonda jest nasza pasja do ekscytowania naszych konsumentów. Wdrożymy tę pasję w Formule 1” zapowiadał Gianluca di Tondo, starszy dyrektor ds. globalnego wizerunku Heinekena.
„Heineken stanowi międzynarodową markę premium o super reputacji jeżeli chodzi o pierwszorzędny marketing” dodawał Bernie Ecclestone. „Jest mi bardzo miło, że mogę ich powitać w rodzinie Formuły 1 i nie mogę doczekać się, aby zobaczyć skalę i jakość ich działań zarówno podczas wyścigów F1, jak i poza nimi.”
„Obie nasze firmy działają w innowacyjnym i rozrywkowym biznesie. Liczę, że to początek długiej i wyjątkowej współpracy.”
09.06.2016 22:51
0
O zapewne... Jak Holender się rodził to Żyd płakał. Raczej pytanie powinno brzmieć ile Heineken wyciągnie od ludzi!
09.06.2016 23:48
0
Piwsko jest OK i je można reklamować, a fajki są be i nie wolno?
10.06.2016 09:50
0
Vincente dokladnie tak ;)
10.06.2016 10:32
0
na pudle po wyścigu zamiast szampana zimne piwko :) myślę, że kierowcom by się ten pomysł spodobał
10.06.2016 14:50
0
@4 Po ciężkich wyścigach kierowcy i tak zawsze chodzą na piwo aby ochłonąć.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się